Voeding in het gezin
Re: Voeding in het gezin
De diepvrieszalm van de Lidl is goed en betaalbaar. Met een peperroomsaus, tagliatelle, peen en doperwten aten we heerlijk.
- Katharina van Bora
Idd!Zita schreef:De diepvrieszalm van de Lidl is goed en betaalbaar.

Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Misschien is het wel aardig om ook even bij ´s lands grootste kruidenier om het hoekje te kijken.Katharina van Bora schreef:Idd!Zita schreef:De diepvrieszalm van de Lidl is goed en betaalbaar.Daarom eten wij dat ook met een zekere regelmaat.
Het dure imago blijft wel achtervolgen, maar er is intussen toch enorm veel veranderd bij AH
AH is geen elitezaak meer, evenals Lidl en Aldi niet alleen voor de arme sloebers ziijn.
Verkeerde dingen verkopen kan niemand zich meer verooloven. En dat et prijsverschil is tussen
AH en Aldi dat mag ook, gezien dat AH een service supermarkt is, en een meer dam dubbel zo groot
assortiment heeft...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik vind de AH vaak goedkoper als de Aldi/Lidl als je het euroshopper merk neemt!
Aldi en Lidl kun je niet alles krijgen waardoor je toch weer naar een andere supermarkt moet om de rest te kopen.
Aldi en Lidl kun je niet alles krijgen waardoor je toch weer naar een andere supermarkt moet om de rest te kopen.
Ik vind het ook wel belangrijk dat het eten lekker is. Dat valt bij het euroshoppermerk toch vaak wel tegen. Groente en fruit is bij de Lidl erg goed. Eén keer per twee maanden oid doe ik een rondje Aldi/Lidl. Aldi voor de spekjes, kattenbrokjes, gezichtscrème, ijsjes en nog wat dingen, Lidl voor groenten, fruit, mix voor citroencake, cola, zalm en nog wat. Die zijn sowieso lekkerder dan een C-merk, en vaak lekkerder dan een A-merk.ejvl schreef:Ik vind de AH vaak goedkoper als de Aldi/Lidl als je het euroshopper merk neemt!
In het winkelcentrum hier in de buurt zit een AH en een C1000. Bij de C1000 komt geen kip, bij AH is het meestal een stuk drukker. Gevolg: bij de C1000 cross je in no time je boodschappen bij elkaar en zijn er fijn veel van die rooie stickers op verse vis, vlees, zuivel, vleeswaren, brood. Of ik een A-merk vervang door een B- of C-merk, hangt af van het prijsverschil en het smaakverschil. Omdat ik houd van koken en bakken, kan ik vaak toe met voordelige basisartikelen.
De indeling in A- B- en C-merken is maar globaal afgetekend.Zita schreef:Ik vind het ook wel belangrijk dat het eten lekker is. Dat valt bij het euroshoppermerk toch vaak wel tegen. Groente en fruit is bij de Lidl erg goed. Eén keer per twee maanden oid doe ik een rondje Aldi/Lidl. Aldi voor de spekjes, kattenbrokjes, gezichtscrème, ijsjes en nog wat dingen, Lidl voor groenten, fruit, mix voor citroencake, cola, zalm en nog wat. Die zijn sowieso lekkerder dan een C-merk, en vaak lekkerder dan een A-merk.ejvl schreef:Ik vind de AH vaak goedkoper als de Aldi/Lidl als je het euroshopper merk neemt!
In het winkelcentrum hier in de buurt zit een AH en een C1000. Bij de C1000 komt geen kip, bij AH is het meestal een stuk drukker. Gevolg: bij de C1000 cross je in no time je boodschappen bij elkaar en zijn er fijn veel van die rooie stickers op verse vis, vlees, zuivel, vleeswaren, brood. Of ik een A-merk vervang door een B- of C-merk, hangt af van het prijsverschil en het smaakverschil. Omdat ik houd van koken en bakken, kan ik vaak toe met voordelige basisartikelen.
Als voor een merk geen reclame meer wordt gemaakt spreken we van een B-merk
Een C-merk is vaak een zogenaamd Budgetmerk, dat door massale inkoop goedkoop aan de man kan worden gebracht.
Wat kwaliteit betreft loopt het dwars door huismerken/A-merken heen.
Het AH-huismerk heeft tegenwoordig een prima kwaliteit, en kan concurreren met de A-merken
En vooral de Excellent merk is goed!
Het Euroshoppermerk is geen eigendom van AH, maar van een aantal grote Europse supermarktketens
Je kunt hiet in feite ook niet spreken van een huismerk. Misschien beter ook een budgetmerk
De fantsiemerken bij Lidl en Aldi worden vaak Fancy-merken genoemd.
Ook de Superunie heeft een aantal van zulke Fancy-merken:
Melkan zuivel, Derlon cosmetica, First Choice cola etc.
Die zijn zeker erg goed. Maar qua prijs doen die niet onder voor A-merken en is soms zelfs hoger:-DIA- schreef: Het AH-huismerk heeft tegenwoordig een prima kwaliteit, en kan concurreren met de A-merken
Bijvoorbeeld:
AH Excellent soep in zak (570ml): 2,19
Unox soep in zak (570ml): 1,96
(Prijzen van albert.nl)
Ik heb eens aan een filiaalhouder gevraagd naar de in mijn ogen vreemde prijsstelling. Hij zei dat sommige A-merken alleen nog willen leveren als het huismerk even duur of duurder in de schappen staat.memento schreef:Die zijn zeker erg goed. Maar qua prijs doen die niet onder voor A-merken en is soms zelfs hoger:-DIA- schreef: Het AH-huismerk heeft tegenwoordig een prima kwaliteit, en kan concurreren met de A-merken
Bijvoorbeeld:
(Prijzen van albert.nl)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Daar wordt wel eens stevig over onderhandeld. Vroeger waren de supermarkten afhankelijk van de Merkartikelfabrikanten.huisman schreef:Ik heb eens aan een filiaalhouder gevraagd naar de in mijn ogen vreemde prijsstelling. Hij zei dat sommige A-merken alleen nog willen leveren als het huismerk even duur of duurder in de schappen staat.memento schreef:Die zijn zeker erg goed. Maar qua prijs doen die niet onder voor A-merken en is soms zelfs hoger:-DIA- schreef: Het AH-huismerk heeft tegenwoordig een prima kwaliteit, en kan concurreren met de A-merken
Bijvoorbeeld:
(Prijzen van albert.nl)
Nu is het andersom. De merkartikelfabrikanten zijn in in de praktijk vaak afhankelijk geworden van de grote supermarktketens.
@Dia (toch wel handig, zo'n supermarktdeskundige): wat is de gedachte achter de nieuwe sluiting van HAK-potten? 1-2-open. Maar waarom 1-2?
Sja, dat klinkt eenvoudiger als 156 - 157 ?Zita schreef:@Dia (toch wel handig, zo'n supermarktdeskundige): wat is de gedachte achter de nieuwe sluiting van HAK-potten? 1-2-open. Maar waarom 1-2?
Zita schreef:@Dia (toch wel handig, zo'n supermarktdeskundige): wat is de gedachte achter de nieuwe sluiting van HAK-potten? 1-2-open. Maar waarom 1-2?
Waarschijnlijk omdat we zeggen: 1-2-3 en in de plaats wordt het dus 1-2-open! Wat een flitsend idee!
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
http://www.hak.nl/index.php?nav=nieuwalbion schreef:Zita schreef:@Dia (toch wel handig, zo'n supermarktdeskundige): wat is de gedachte achter de nieuwe sluiting van HAK-potten? 1-2-open. Maar waarom 1-2?
Waarschijnlijk omdat we zeggen: 1-2-3 en in de plaats wordt het dus 1-2-open! Wat een flitsend idee!
Ik heb het al gevonden; er zit echt een hele filosofie achter.

Zita schreef:http://www.hak.nl/index.php?nav=nieuwalbion schreef:Zita schreef:@Dia (toch wel handig, zo'n supermarktdeskundige): wat is de gedachte achter de nieuwe sluiting van HAK-potten? 1-2-open. Maar waarom 1-2?
Ik heb het al gevonden; er zit echt een hele filosofie achter.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Dankzij Teunie kwam ik op de site: dieetvandaag terecht.
Ik haalde er dit stukje af:
Veel van onze voeding is bewerkt. Er is bijna geen product meer te koop waar geen suiker aan is toegevoegd of welke niet genetisch is gemanipuleerd. Ook de lijst met e-nummers wordt langer en langer. Niet alleen is dit hartstikke ongezond voor de mens, kijk naar de toename aan obesitas en vele gezondheidsproblemen, maar men weet ook niet meer wat die eet. Brood is bijvoorbeeld heerlijk en wordt bijna dagelijks gegeten, maar weet men eigenlijk wel wat er in zit?
Broodverbeteraars worden onder andere gebruikt voor het langer houdbaar houden van het brood en voor het geven van glans, kleur, geur, structuur en smaak aan brood. Dat is op zich prima, al is er niks mis met een heerlijk vers brood zonder toevoegingen. Het probleem zit hem in de ingrediënten van een broodverbetermiddel.
Van veel e-nummers weet men niet wat het eigenlijk is. Of het dierlijk of plantaardig is. Gefabriceerd of natuurlijk, veel mensen hebben geen idee wat ze eten. Broodverbetermiddelen bevatten vaak het e-nummer 920, dit is een eiwit gewonnen uit haar. In de meeste gevallen uit het haar van varkens. Voor vegetariërs is dit een probleem, maar ook moslims en joden krijgen zo bijvoorbeeld onbewust toch varken binnen.
Maar de ingrediënten staan toch op de verpakking?
Het is niet wettelijk verplicht om de ingrediënten van een broodverbetermiddel op de verpakking te vermelden. Wees daarom uitermate voorzichtig wanneer er als ingrediënt een broodverbeteraar wordt vermeld op een verpakking zonder dat er precies wordt beschreven wat de ingrediënten van het broodverbetermiddel zelf zijn!
Er staan nog heel veel andere weetjes op! Hoe gezond (of niet) onze dagelijkse hapjes zijn.
Ik haalde er dit stukje af:
Veel van onze voeding is bewerkt. Er is bijna geen product meer te koop waar geen suiker aan is toegevoegd of welke niet genetisch is gemanipuleerd. Ook de lijst met e-nummers wordt langer en langer. Niet alleen is dit hartstikke ongezond voor de mens, kijk naar de toename aan obesitas en vele gezondheidsproblemen, maar men weet ook niet meer wat die eet. Brood is bijvoorbeeld heerlijk en wordt bijna dagelijks gegeten, maar weet men eigenlijk wel wat er in zit?
Broodverbeteraars worden onder andere gebruikt voor het langer houdbaar houden van het brood en voor het geven van glans, kleur, geur, structuur en smaak aan brood. Dat is op zich prima, al is er niks mis met een heerlijk vers brood zonder toevoegingen. Het probleem zit hem in de ingrediënten van een broodverbetermiddel.
Van veel e-nummers weet men niet wat het eigenlijk is. Of het dierlijk of plantaardig is. Gefabriceerd of natuurlijk, veel mensen hebben geen idee wat ze eten. Broodverbetermiddelen bevatten vaak het e-nummer 920, dit is een eiwit gewonnen uit haar. In de meeste gevallen uit het haar van varkens. Voor vegetariërs is dit een probleem, maar ook moslims en joden krijgen zo bijvoorbeeld onbewust toch varken binnen.
Maar de ingrediënten staan toch op de verpakking?
Het is niet wettelijk verplicht om de ingrediënten van een broodverbetermiddel op de verpakking te vermelden. Wees daarom uitermate voorzichtig wanneer er als ingrediënt een broodverbeteraar wordt vermeld op een verpakking zonder dat er precies wordt beschreven wat de ingrediënten van het broodverbetermiddel zelf zijn!
Er staan nog heel veel andere weetjes op! Hoe gezond (of niet) onze dagelijkse hapjes zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon