Verwevenheid?

JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Kaw schreef:
Jager schreef:Vergeten als Jan Klaassen in te loggen? Of mág je weer?
Ik mag weer.
t was toch Karsten :mrgreen:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

JolandaOudshoorn schreef:
Kaw schreef:
Jager schreef:Vergeten als Jan Klaassen in te loggen? Of mág je weer?
Ik mag weer.
t was toch Karsten :mrgreen:
Er is enige verwevenheid :mrgreen:
Jager

Bericht door Jager »

Kaw schreef:Er is enige verwevenheid :mrgreen:
Topic voorstel: zoek de verschillen/overeenkomsten tussen de verschillende alter ego's...
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Tiberius schreef:
Jan Klaassen schreef:Adrianus staat ook in het lijstje zie ik. Grappig.
Heb je mij al gespot, Jan?
Je constateerde al dat ik hetzelfde praat als A.
Nee, helaas. Jij staat niet in het lijstje.
Maar ik weet zeker dat Adrianus er wel op staat. Wel verbazingwekkend dat hij met die maatschappelijke functie en met die baan nog tijd heeft om dit forum vrijwel compleet bij te houden.
refo

Bericht door refo »

Kaw schreef:
Tiberius schreef:
Maar ik weet zeker dat Adrianus er wel op staat. Wel verbazingwekkend dat hij met die maatschappelijke functie en met die baan nog tijd heeft om dit forum vrijwel compleet bij te houden.
Daar zal hij dan wel voor betaald worden. Misschien niet met geld, maar met schouderklopjes.

Ik denk dat dit overigens wel een belangrijk kenmerk is van de lieden die je hebt opgespoord: altijd druk en vijf avonden van huis. In de veronderstelling dat als zíj zich niet inzetten alles verachteren zal.

In de Terdege stond jaren geleden ook een interview met een jonge ouderling of diaken. Tot zijn verbazing werd hij na zijn benoeming (ik bedoel verkiezing natuurlijk) binnen een jaar een stuk wat benoemingen in besturen kreeg aangeboden. Terwijl hij er voor die tijd meer tijd voor had. 8)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:
Kaw schreef:
Tiberius schreef:
Daar zal hij dan wel voor betaald worden. Misschien niet met geld, maar met schouderklopjes.

Ik denk dat dit overigens wel een belangrijk kenmerk is van de lieden die je hebt opgespoord: altijd druk en vijf avonden van huis. In de veronderstelling dat als zíj zich niet inzetten alles verachteren zal.

In de Terdege stond jaren geleden ook een interview met een jonge ouderling of diaken. Tot zijn verbazing werd hij na zijn benoeming (ik bedoel verkiezing natuurlijk) binnen een jaar een stuk wat benoemingen in besturen kreeg aangeboden. Terwijl hij er voor die tijd meer tijd voor had. 8)
Vaak is het juist een pre als men er niet te veel tijd voor heeft.
Dan zijn de vergaderingen ook wat beperkt. Niemand zit te wachten op ellenlange sessies.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

@ Jan Klaassen: mooi artikel voor je verwevenheidsonderzoek in het RD van vandaag...

http://www.refdag.nl/artikel/1327934/Er ... +over.html
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Mister schreef:@ Jan Klaassen: mooi artikel voor je verwevenheidsonderzoek in het RD van vandaag...

Tja, dat is dan natuurlijk een logische stap. Een opstapje om de gezinsgids ook onder het Erdee te krijgen?

"De definitieve overname hangt af van de officiële goedkeuring door de Stichting Reformatorische Publicatie, houder van het prioriteitsaandeel van de EMG, en van een onderzoek van de financiële administratie van De Banier door de EMG.
De EMG ziet de overname van De Banier als een belangrijke verbreding van zijn activiteiten. Recent heeft het bedrijf een nieuw strategieplan voor de komende vijf jaar ontwikkeld, Vizier2012. Doelstelling voor die periode is de ontwikkeling tot een multimediabedrijf dat alle leeftijdsgroepen binnen de doelgroep bereikt via een of meer communicatiekanalen zoals krant, tijdschrift, boek, digitale radio, internet- en telefoondiensten."
[Paranoide-modus]Ze gaan proberen om alle vormen van media in handen te krijgen...[/Paranoide-modus]
freek

Bericht door freek »

Kaw schreef:
Mister schreef:@ Jan Klaassen: mooi artikel voor je verwevenheidsonderzoek in het RD van vandaag...

Tja, dat is dan natuurlijk een logische stap. Een opstapje om de gezinsgids ook onder het Erdee te krijgen?
Lijkt me niks mis mee. Kunnen Gezinsgids en Terdege mooi fuseren tot één blad voor de ger. gezindte. Nu lees je telkens twee keer hetzelfde. Bijna.
refo

Bericht door refo »

Daar zullen we Nielie Kroes een op af sturen...

Maar geen nood. Het artikel meldt dat de GG en Binbam zelfstandig verder gaan.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jerusjah

Bericht door Jerusjah »

Gian schreef:Weinig bladen zo suf als de gezindsgids. Ik lees nog liever de kerkbode.
Een beetje erg kort door de bocht :wink: ! Er staan soms best mooie artikelen in de Gezindsgids vind ik.
Ik geef toe, meer dan de helft spreekt mij niet aan, maar toch, ik vind de gezindsgids heel wat interessanter als de kerkbode!
Gian

Bericht door Gian »

Ik had het al weer weggehaald :? :wink:
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Jerusjah schreef:
Gian schreef:Weinig bladen zo suf als de gezindsgids. Ik lees nog liever de kerkbode.
Een beetje erg kort door de bocht :wink: ! Er staan soms best mooie artikelen in de Gezindsgids vind ik.
Ik geef toe, meer dan de helft spreekt mij niet aan, maar toch, ik vind de gezindsgids heel wat interessanter als de kerkbode!
De Gezinsgids heeft soms best mooie artikelen, maar de algehele sfeer is mij een beetje te kneuterig. Er klinkt een zeker welbehagen met de refo-heid in door die me na een paar artikelen wat gaat tegenstaan. Veel wijsheden (een heel artikel over leuke spelletjes op de achterbank: groene auto's tellen, plaatsnamenspel enzovoorts) zijn wel erg erg erg voorspelbaar. Ofwel: ik laat 'm liever liggen (net als Gian :mrgreen: ), maar ik weerhoud er uiteraard niemand van om 'm wel te lezen :lol:
vandendijk

Bericht door vandendijk »

Zita schreef:
Jerusjah schreef:
De Gezinsgids heeft soms best mooie artikelen, maar de algehele sfeer is mij een beetje te kneuterig. Er klinkt een zeker welbehagen met de refo-heid in door die me na een paar artikelen wat gaat tegenstaan. Veel wijsheden (een heel artikel over leuke spelletjes op de achterbank: groene auto's tellen, plaatsnamenspel enzovoorts) zijn wel erg erg erg voorspelbaar. Ofwel: ik laat 'm liever liggen (net als Gian :mrgreen: ), maar ik weerhoud er uiteraard niemand van om 'm wel te lezen :lol:
Ik vind persoonlijk Gezinsgids juist interessanter dan Terdege, maar dat kan ook mij interesse over bepaalde onderwerpen liggen. Echter we hebben een abonnement op Terdege en 2 bladen is wel beetje duur! Alleen afgelopen najaar geprofiteerd van de aanbieding van de Gezinsgids.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

refo schreef:Daar zullen we Nielie Kroes een op af sturen...

Maar geen nood. Het artikel meldt dat de GG en Binbam zelfstandig verder gaan.
Mja, op zichzelf is dat ook wel logisch. De Erdee Holding heeft niets aan nog een Terdege.
Het is wachten op de stap dat ze de reformatorische omroep en kliksafe aankopen. Dat zijn wel diensten waarmee de Erdee holding zich nog agressiever kan profileren. Beide diensten draaien mijns bescheiden inziens financieel niet heel rooskleurig. Ik durf te wedden dat het Erdee wacht op het moment dat bijv. de reformatorische omroep in financiele problemen komt, zodat deze vrij goedkoop overgenomen kan worden.

Doemscenario: Predikant doet een negatieve uitlating over de SGP inzake een netelige kwestie. Het SGP-bestuur oefend druk uit op de SGP-leden in het bestuur van de SRP om wat te doen aan de publieke uitspraken van deze dominee. Er komt een redactionair opiniestuk in de krant tegen de uitspraken van de dominee. De reactie daarop van de dominee wordt vervolgens niet geplaatst. De dominee zet een website op om toch output te kunnen geven. Kliksafe blokkeerd vervolgens ook deze website. De dominee schrijft een boek. De uitgeverij van dat boek krijgt geen advertentieruimte meer in de media van de Erdee holding. Via kliksafe wordt het vinden van deze uitgeverij op internet moeilijk. Het is zelfs even 'per ongeluk' onmogelijk om de site van de uitgeverij te bezoeken via kliksafe. De dominee doet een emotionele oproep via de andere dagbladen. Via de reformatorische omroep wordt een interview opvallend vaak herhaald waarin een persoon zich negatief uitlaat over het handelen van deze dominee. In de Terdege verschijnt een stuk waarin een aantal prominenten zich uitlaten in negatieve zin over wat de dominee aan de kaart heeft gebracht. Na een aantal maanden neemt de achterban de dominee niet meer serieus en de uitgeverij zit aan het randje van faillissement. De uitgeverij wordt vervolgens voor een prikje opgekocht door de uitgeverij de Banier. De dominee heeft het wel afgeleerd om zijn hoofd boven het maïsveld uit te steken.
Plaats reactie