Misschien toch eens terug naar de oud-kerkelijke traditie om een lees- (en preek-)rooster te hanteren? Die vrije tekstkeuze is er "alzo van den beginne niet geweest"!Christiaan schreef:Waarom eigelijk nooit eens een preek(serie) over de koningen van Juda, na Salomo bedoel ik?
Preekseries
- Christiaan
Mijn lijkt het een goed idee. Beginnende bij de bijbelboeken die men doorgaans overslaat.Hendrikus schreef:Misschien toch eens terug naar de oud-kerkelijke traditie om een lees- (en preek-)rooster te hanteren? Die vrije tekstkeuze is er "alzo van den beginne niet geweest"!Christiaan schreef:Waarom eigelijk nooit eens een preek(serie) over de koningen van Juda, na Salomo bedoel ik?
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
- Christiaan
Nee hoor, zeker als je er nog nooit een serie over gehoord hebt. En je kunt beter het leven van een bijbelheilige centraal stellen, dan het leven van God's volk op aarde, zoals ook wel eens gebeurd.Christiaan schreef:Is een preekserie over het leven van Abram ook afgezaagd?
Gisteren twee preken gehoord over Elia. Daar zou ook een hele mooie preekserie van gemaakt kunnen worden.
Dan moet je elke woensdag bij ons naar de kerk komen. Vorige week woensdag is onze ds. er mee begonnen.freek schreef:Nee hoor, zeker als je er nog nooit een serie over gehoord hebt. En je kunt beter het leven van een bijbelheilige centraal stellen, dan het leven van God's volk op aarde, zoals ook wel eens gebeurd.Christiaan schreef:Is een preekserie over het leven van Abram ook afgezaagd?
Gisteren twee preken gehoord over Elia. Daar zou ook een hele mooie preekserie van gemaakt kunnen worden.
- JolandaOudshoorn
Woensdag? Wij hebben zondags de kerkdienstenJALP schreef:Dan moet je elke woensdag bij ons naar de kerk komen. Vorige week woensdag is onze ds. er mee begonnen.freek schreef:Nee hoor, zeker als je er nog nooit een serie over gehoord hebt. En je kunt beter het leven van een bijbelheilige centraal stellen, dan het leven van God's volk op aarde, zoals ook wel eens gebeurd.Christiaan schreef:Is een preekserie over het leven van Abram ook afgezaagd?
Ik weet, mijn Verlosser leeft