memento schreef:
Wat ik wilde aangeven is dat het tegenwoordig voor veel ouders te min is, als hun kinderen 'maar' MAVO of VBO doen, en dat een labeltje ADHD die ouders wel goed uitkomt.
Op die manier komt het over als dat kinderen die "hoog" presteren ADHD mogen hebben, én dus dat "labeltje" op medische gronden mogen hebben, maar voor kinderen die niet hoog presteren het ineens goed uitkomt als het labeltje wordt opgeplakt omdat het de ouders dan "ineens" goed uit zou komen vanwege die minder "hoge prestaties".
Als je de zaak nu eens ánders bekijkt:
Vroegah.....toen wás er geen ADHD, je was gewoon een idioot druk koter..........maar je functioneerde naar wat je waard was. Mén had nog de instelling dat "het met de handen werken" (een vák dus) minstens zo hoog werd aangeslagen als de "witte boorden"
Tegenwoordig moet je tenminste MAVO/HAVO hebben om überhaupt nog achter de kassa van een winkel te mogen zitten......én je wordt ook nog eens min of meer meewarig bekeken omdat je "maar" cassiere bent, om over het werken met de handen, een vák dus, nog maar te zwijgen.
Mijn oude sector-directeur (Ir. dr. vd Velde) bij Hoogovens zei het eens heel mooi bij de introductiecursus van de lichting nieuwe kraandrijvers:
"Wat IK kan, kunnen jullie niet, maar wat JULLIE kunnen, kan IK niet..........daarmee wil ik zeggen dat ieder professor is op zijn eigen gebied"