"Goddeloos Europa onder druk"

Klavier

Bericht door Klavier »

uitgeworpen schreef:Sorry, wat is voorbehoud?
Er is geen voorbehoud/voorwaarde anders dan een oog dat op de Verhoogde slang kijkt.
Iedereen wordt toegeroepen op de Verhoogde slang te kijken omdat er een dodelijke beet is. Iedereen die kijkt wordt genezen.
Zonder voorbehoud. Alleen maar kijken.
Het voorbehoud zit niet in het wel of niet mogen kijken op voorwaarde van het weet hebben van gebeten te zijn, maar het in het kunnen zien; Het zien dat beide zaken waarneemt: De beet en de Verhoogde slang.
Het zien van de beet, doet als vanzelfsprekend om levensbehoud zien op de Verhoogde slang.
Wie ziende gemaakt is door Gods Geest kan niet anders dan de eigen ellende zien en de noodzaak voor de Zaligmaker en rust niet voordat de Zaligmaker en al Zijn weldaden zijn aangenomen tot genezing van de dodelijke kwaal.
Laatst gewijzigd door Klavier op 02 apr 2007, 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.
"People often asked me: What is the secret of your succes? I answer always that I have no other secret but this, that I have preached the gospel, not about the gospel, but the gospel"
C.H. Spurgeon.
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Klavier schreef:
Er is geen voorbehoud...
Bedoelt hij er de uitverkiezing mee?
:?:
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Klavier

Bericht door Klavier »

uitgeworpen schreef:
Klavier schreef:
Er is geen voorbehoud...
Je bedoelt dat je eerst moet weten uitverkoren te zijn om te mogen (of te moeten?) geloven?
Dat lijkt me dwaasheid. Dan zou Paulus zich wel erg vergist hebben om gelovigen in Efeze na te hebben geloofd het leerstuk van de verkiezing te hebben geleerd. En Petrus die gelovigen oproept de verkiezing vast te maken.
De uitkomst van de prediking zal overeenkomen met wat de uitverkiezing omvat. Maar daar hebben wij mensen geen enkele invloed op uit te oefenen door de uitverkiezing als voorwaarde te verkondigen. Wij mensen dienen slechts Gods Raad als instrument in het uitdragen van Gods Woord. Wij volvoeren Gods Raad in dezen niet. Dat doet de Heere Zelf, door de bediening van Zijn Geest onder de verkondiging van Zijn Woord.
Laatst gewijzigd door Klavier op 02 apr 2007, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
"People often asked me: What is the secret of your succes? I answer always that I have no other secret but this, that I have preached the gospel, not about the gospel, but the gospel"
C.H. Spurgeon.
uitgeworpen

Klavier schreef:
uitgeworpen schreef:
Klavier schreef:
Er is geen voorbehoud...
Je bedoelt dat je eerst moet weten uitverkoren te zijn om te mogen (of te moeten?) geloven?)
Dat lijkt me dwaasheid. Dan zou Paulus zich wel erg vergist hebben om gelovigen in Efeze na te hebben geloofd het leerstuk van de verkiezing te hebben geleerd. En Petrus die gelovigen oproept de verkiezing vast te maken.
Maar we zijn toch uitverkoren?
Door de doop...
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Klavier schreef:Dat lijkt me dwaasheid. Dan zou Paulus zich wel erg vergist hebben om gelovigen in Efeze na te hebben geloofd het leerstuk van de verkiezing te hebben geleerd. En Petrus die gelovigen oproept de verkiezing vast te maken.
Dat zou inderdaad dwaasheid zijn. Het Evangelie MOET verkondigt worden aan alle creaturen. Dus overal waar het God behaagt het Evangelie te zenden. Zonder onderscheid. Tot degene die HIj wil, wanneer Hij wil.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Klavier

Bericht door Klavier »

uitgeworpen schreef: Maar we zijn toch uitverkoren?
Door de doop...
De doop is een sacrament. Geen wedergeboorte.
C.H. Spurgeon.
uitgeworpen

Klavier schreef:
uitgeworpen schreef: Maar we zijn toch uitverkoren?
Door de doop...
Mee eens, maar wel een pleitgrond. Zijn beloftes zijn ja en amen en dat geeft me veel meer houvast dan een eventueel weten dat ik uitverkoren ben.De doop is toch ook een soort uitvekiezing maar niet iets wat het werkt. Gen wedergeboorte. Sorry voor mijn dommigheidjes...
Klavier

Bericht door Klavier »

uitgeworpen schreef:
Klavier schreef:
uitgeworpen schreef: Maar we zijn toch uitverkoren?Door de doop...
Mee eens, maar wel een pleitgrond. Zijn beloftes zijn ja en amen en dat geeft me veel meer houvast dan een eventueel weten dat ik uitverkoren ben.De doop is toch ook een soort uitvekiezing maar niet iets wat het werkt.
De doop is een getuigenis van Gods Woord, dat Gods Woord, ook in de doop persoonlijk gericht, waar is en blijft. Dat wie tot Hem komt geenzins zal worden uitgeworpen. En als de doop onder uitspreken van de naam van kind en God Drieënig wordt bediend, dan mag een gedoopte zondaar zeker op Gods Eigen Woord pleiten, ook op Gods Woord in de doop. Een sacrament is dan ter versterking van het geloof en ter getuigenis tót het geloof. Het is een bijzonder krachtige bemoeienis van de Heere die ons niet kan verontschuldigen als we onder zulk een getuigenis nog niet willen geloven. Gen.17:7 staat niet voor niets in het formulier genoemd!
Omdat God niet kan liegen, mag de Heere worden aangelopen worden met Zijn Eigen Woorden.
Ik heb wel eens een dominee horen zeggen dat we de Heere met eerbied gesproken op Zijn eigen Woord moeten wijzen.
En dan te weten dat God niet liegen kan!
C.H. Spurgeon.
Bert Mulder
Contacteer:

Sorry for the english, meende dat dit een mooi citaat was over de kinderdoop:
It is true that we must tell our children that not all children of believers are children of God, and that one must not base his assurance that he is a child of God on the fact that he has one or two believing parents. But this does not mean that we can neglect this testimony of God that comes to our children through baptism.

Baptism serves as a testimony not only to us, but also to our children, that God will forever be our gracious God and Father. This is a testimony that really comes to our children, and it comes to them when they are baptized. Take note of the wording of our Baptism Form:
For when we are baptized in the name of the Father, God the Father witnesseth and sealeth unto us that He doth make an eternal covenant of grace with us, and adopts us for His children and heirs….

And when we are baptized in the name of the Son, the Son sealeth unto us that He doth wash us in His blood from all our sins…. In like manner, when we are baptized in the name of the Holy Ghost, the Holy Ghost assures us, by this holy sacrament, that He will dwell in us, and sanctify us to be members of Christ….

Think of the wonderful testimony of God that comes to our children when they are baptized! What a comforting promise that is sealed unto them by baptism. This testimony is something we must tell them and explain to them. How can we keep it from them? They need to hear this. They need the comfort and assurance that it gives to their soul.

By bringing this testimony to our children, and applying it to their faith and life, we see the power of this comforting Word of God. We see them confess from the heart and with confidence that God is their Father, and we see them gradually show by their life that Christ really is their Lord. This promise of God is not weak and ineffectual. It is a powerful promise that causes us, and our children, to do our part in the covenant willingly and cheerfully. Powerful and efficacious is the promise of God. And it is this not only for us, but also for our children.
http://www.rfpa.org/sb/TheStandardBeare ... OCValue4=0
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:Ik zeg niet dat dat niet door God gebruikt kan worden. Maar het is geen opdracht. Gaat dan heen, predikt...

God kan zelfs een omvallende boom gebruiken. Dan gaan we ook niet overal bomen omhakken.
Refo, ik word een beetje moe van dat gebrul van je in de rondte. Hoe komen de mensen onder de prediking? Daar geef je geen antwoord op.
Rens

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:.
Juist zulke mensen met die lauwe houding van: "wij doen wat we kunnen, God moet de rest doen" spuwt Christus uit Zijn mond.
Tegen hen zegt Hij: gij weet niet, dat gij zijt ellendig, en jammerlijk, en arm, en blind, en naakt.
.
Tib,

ik vraag me af wat je in feite bedoeld te zeggen.............

ik reageer met de opmerking dat je dmv de prediking het zaad van het Woord zaait, maar dat God je alleen kan bekeren, dat vragen we toch telkenmale in het gebed:of Hij je/mij wil bekeren omdat wij het niet zélf kunnen??

Dus, toen gesteld werd dat je moet zorgen dat je kerk vol moet zijn van bekeerde mensen, reageerde ik als bovenstaande.

Leg eens uit wat je met je woorden bedoelt te zeggen vooraleer ik verder kan reageren...............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
refo

Bericht door refo »

Erasmiaan schreef:
refo schreef:Ik zeg niet dat dat niet door God gebruikt kan worden. Maar het is geen opdracht. Gaat dan heen, predikt...

God kan zelfs een omvallende boom gebruiken. Dan gaan we ook niet overal bomen omhakken.
Refo, ik word een beetje moe van dat gebrul van je in de rondte. Hoe komen de mensen onder de prediking? Daar geef je geen antwoord op.
Nee, omdat de prediking tot de mensen komt.

Het enige argument wat vóór inloophuizen en folders naar voren komt is: God kan het gebruiken. Dat is pas gebrul in de rondte. God kan alles gebruiken.
De enige opdracht is preekt!! En niet: stuur je gemeenteleden met folders de straat op. Zo simpel is het.

Vraag maar eens aan de mensen van de evangelisatiecommissie wat voor vrucht er op de folderingen is. Het enige wat ze horen zijn mensen die beledigd zijn omdat hun 'nee-nee'-sticker is genegeerd.

De aandacht wordt gewoon verkeerd gericht.

Laten we eerst maar eens beginnen in de eigen kerkelijke gemeente. Daar moet zelfs onder dominees nog geëvangeliseerd worden. Ze denken namelijk serieus dat het werk van Christus en het werk van de Heilige Geest twee aparte dingen zijn.
Bert Mulder
Contacteer:

refo schreef:
Erasmiaan schreef:

Nee, omdat de prediking tot de mensen komt.

Het enige argument wat vóór inloophuizen en folders naar voren komt is: God kan het gebruiken. Dat is pas gebrul in de rondte. God kan alles gebruiken.
De enige opdracht is preekt!! En niet: stuur je gemeenteleden met folders de straat op. Zo simpel is het.

Vraag maar eens aan de mensen van de evangelisatiecommissie wat voor vrucht er op de folderingen is. Het enige wat ze horen zijn mensen die beledigd zijn omdat hun 'nee-nee'-sticker is genegeerd.

De aandacht wordt gewoon verkeerd gericht.

Laten we eerst maar eens beginnen in de eigen kerkelijke gemeente. Daar moet zelfs onder dominees nog geëvangeliseerd worden. Ze denken namelijk serieus dat het werk van Christus en het werk van de Heilige Geest twee aparte dingen zijn.
Ben het hier wel met Refo eens. Als je deur aan deur wil gaan, moet je het wel persoonlijk doen. Aan de bel trekken, en met de mensen praten. Folders zijn niet effectief, werken eerder averechts.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:Nee, omdat de prediking tot de mensen komt.

Hoe komen nu die mensen onder de prediking? Hoe komen ze in de kerk? In één ding ga ik met je mee; dat doet God. Maar menselijkerwijs gesproken komt er niet een naar de kerk hoor als we met de armen over elkaar gaan zitten.
Gaat het om de hoeveelheid? Heeft de kerk Gods dan geen zendingsbevel?
Ga je frustraties ergens anders botvieren dan ze hier in de discussie te betrekken.
refo

Bericht door refo »

Erasmiaan schreef:
refo schreef:Nee, omdat de prediking tot de mensen komt.

Hoe komen nu die mensen onder de prediking? Hoe komen ze in de kerk? In één ding ga ik met je mee; dat doet God. Maar menselijkerwijs gesproken komt er niet een naar de kerk hoor als we met de armen over elkaar gaan zitten.
Gaat het om de hoeveelheid? Heeft de kerk Gods dan geen zendingsbevel?
Ga je frustraties ergens anders botvieren dan ze hier in de discussie te betrekken.
Tja.
Als je zoiets afdoet als frustraties dan zijn we klaar.

Als een landbouwer zaait en er komt 1 aar op, is hij niet tevreden. Moeten wij bij een oogst van mogelijk een paar nieuwe kerkgangers (ik heb het nog niet eens over ware gelovigen) op 1 miljoen folders dan niet achter de oren krabben in plaats van er weer een miljoen te drukken? De enige die lacht is de drukkerij.

Eén ding is duidelijk: de kerk stelt niet de juiste diagnose.
Ze gaat de ontkerkelijking te lijf met middelen die niet werken.
En dat terwijl ze overtuigd is de enige echte vertegenwoordiger van de waarheid te zijn op aarde.

Tijd voor een reformatie.
Plaats reactie