Staand zingen tijdens de eredienst

Marnix

Bericht door Marnix »

Dan ga je toch gewoon af en toe staan? Snappen mensen dan echt wel hoor.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Marnix schreef:Dan ga je toch gewoon af en toe staan? Snappen mensen dan echt wel hoor.
Precies!
Arretje

Bericht door Arretje »

Voice schreef:Van mij mag het ingevoerd worden. Ik kan niet te lang zitten dus kan maar één keer op een zondag naar de kerk en als we steeds zouden gaan staan met zingen dan zou dat de oplossing zijn :)
Je kunt ook bij elk versje een rondje door de hal gaan lopen. Bij ons in de kerk doet iemand dat ook.
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Arretje schreef:
Voice schreef:Van mij mag het ingevoerd worden. Ik kan niet te lang zitten dus kan maar één keer op een zondag naar de kerk en als we steeds zouden gaan staan met zingen dan zou dat de oplossing zijn :)
Je kunt ook bij elk versje een rondje door de hal gaan lopen. Bij ons in de kerk doet iemand dat ook.
Vroeger zeiden predikanten nog wel eens dat we eens "vaarsje" gingen zingen "ter verpozing van de gewijde aandacht".

Het kan natuurlijk ook "ter strekking van de verstijfde benen" :mrgreen:
Mariavt

Bericht door Mariavt »

In de vorige kerkgemeente waar ik naar de kerk ging was er ook een vrouw met rugklachten. Tijdens de tussenzang ging ze ook altijd even een paar rondjes lopen beneden. (ten overvloede, ze zat boven)
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Mariavt schreef:In de vorige kerkgemeente waar ik naar de kerk ging was er ook een vrouw met rugklachten. Tijdens de tussenzang ging ze ook altijd even een paar rondjes lopen beneden. (ten overvloede, ze zat boven)
Zou wel een ideetje zijn voor onze zeer beweeglijke zoon. Wij geven hem voor de kerkdienst extra ritalin om hem keurig op zijn plaats te houden. :roll:
En echt: dan is tie net een zombie. ( volgens hemzelf)
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Arretje

Bericht door Arretje »

uitgeworpen schreef:
Mariavt schreef:In de vorige kerkgemeente waar ik naar de kerk ging was er ook een vrouw met rugklachten. Tijdens de tussenzang ging ze ook altijd even een paar rondjes lopen beneden. (ten overvloede, ze zat boven)
Zou wel een ideetje zijn voor onze zeer beweeglijke zoon. Wij geven hem voor de kerkdienst extra ritalin om hem keurig op zijn plaats te houden. :roll:
Een rondje lopen zal voor hem dan geen verlichting geven. Ik denk dat het dan eerder een paar rondjes om de kerk rennen wordt :lol:
(heb nml. ook ervaring met adhd-ers in de kerk)
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Arretje schreef:
uitgeworpen schreef:
Een rondje lopen zal voor hem dan geen verlichting geven. Ik denk dat het dan eerder een paar rondjes om de kerk rennen wordt :lol:
(heb nml. ook ervaring met adhd-ers in de kerk)
Mijn jongste zoon van inmiddels 13 jaar heeft ook adhd en het hééft me idd. heel wat moeite gekost om hem stil te laten zitten.
Nu hij Ritalin krijgt sinds een paar jaar gaat het stukken beter.
Marnix

Bericht door Marnix »

Breekijzertje schreef:
Marnix schreef:Dan ga je toch gewoon af en toe staan? Snappen mensen dan echt wel hoor.
Precies!
Maar ja, mensen zijn kuddedieren he.... Kerkmensen ook. En dan bedoel ik niet alleen "schaapjes van de Goede Herder".... :roll:

Of iedereen staat, of iedereen zit.... ik zou zeggen: Laat mensen daarin een beetje vrij. Ik vind dat wel goed aan evangelische gemeenten... wil je staan, dan ga je staan, wil je zitten, dan ga je zitten, wil je klappen of je handen opheffen, ga je gang, wil je dat niet, dan doe je het niet. Ben je toch van alle problemen af? :)

Waarom willen we er zo vaak een eenheidsworst van maken... waar het mooie van de kerk juist de eenheid in verscheidenheid is?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Marnix schreef:
Breekijzertje schreef:
Precies!
Maar ja, mensen zijn kuddedieren he.... Kerkmensen ook. En dan bedoel ik niet alleen "schaapjes van de Goede Herder".... :roll:

Of iedereen staat, of iedereen zit.... ik zou zeggen: Laat mensen daarin een beetje vrij. Ik vind dat wel goed aan evangelische gemeenten... wil je staan, dan ga je staan, wil je zitten, dan ga je zitten, wil je klappen of je handen opheffen, ga je gang, wil je dat niet, dan doe je het niet. Ben je toch van alle problemen af? :)

Waarom willen we er zo vaak een eenheidsworst van maken... waar het mooie van de kerk juist de eenheid in verscheidenheid is?
Lijkt me wel storend als de voorganger daar met een preek bezig is en ze gaan klappen :wink:
Voice

Bericht door Voice »

Marnix schreef:
Breekijzertje schreef:
Precies!

Nou staan is eigenlijk ook niet goed vanwege dat ik pas een trombosebeen heb gehad :( Vandaar dat ik het zitten nog niet zo lang kan uithouden, maar als je staat hebben je longen wel meer de ruimte :D
Plaats reactie