Volgens mij krijgen partijen pas subsidie als ze al in vertegenwoordigende lichamen zitten. De PvdD krijgt dus nu pas subsidie. Jouw verwijzing naar vreemdsoortige andere partijen is dus niet terecht.jvdg schreef:Hoewel het absoluut niet relevant is voor deze discussie, vind ik het nog steeds heel pijnlijk dat aan de oudste politieke partij van Nederland subsidie wordt ontzegd op basis van nog steeds wankele rechtsgronden, terwijl aan partijen met de meest vreemdsoortige ideeen (kijk maar eens wie er allemaal meegedaan hebben aan de laatste verkiezingen) het subsidie ruimhartig zou worden toegekend.
Klaarblijkelijk zijn oude rechten geen houvast meer.
Oude rechten bieden inderdaad geen absoluut houvast. Als een recht ter discussie gesteld wordt, moet dit 'recht' getoetst worden naar de wet (de belichaming van de rechtsopvattingen), dus of het inderdaad nog als een recht te beschouwen is. Het is maar goed ook dat niet alles wat ooit als recht werd beschouwd voor altijd zo beschouwd moet worden. Dan kon bijvoorbeeld de meerderheid van de forummers niet eens stemmen, om maar wat te noemen.
Zelf vind ik de subsidieonthouding wel sneu voor de SGP (het is een keurige partij en SGP-vrouwen voelen zich nauwelijks echt gediscrimineerd), maar ik denk wel dat het een slecht signaal is in de huidige maatschappij dat de overheid partijen subsidieert die de helft van de mensen buitensluit.