Oud en Nieuw 2006/ 2007
-
- Miscanthus
Dat het een mogen is wil niet zeggen dat je op ieder tijdstip maar kerkdiensten moet gaan organiseren. Geen punt dat dit gebeurt, maar dan zeggen: Kom op, het is een mogen, geen moeten, is wat erg makkelijkgeledu schreef:Volgens mij is het geen vraag waar je op 1 januari 's ochtends behoort te zitten.
Het kerk gaan is , als het goed is, geen moeten maar een mogen.
Een uurtje meer of minder slaap is dan niet doorslaggevend.
En de alcohol die je zou kunnen hinderen laat je er dan graag voor staan.
Matth 6 : 21 Want waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn.
En in de kerk wordt er getuigd en gepreekt over die schat.

Ik zie geen enkele reden om zo'n dienst om half 10 te gaan houden, men zou er best een beetje rekening mee mogen houden dat oud en nieuw ook gewoon gevierd wordt. Ach ja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan he

Laatst gewijzigd door Marnix op 01 jan 2007, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hehe. Ik voel me vereerdEppie schreef:Geplaatst: 01 Jan 2007 01:48 am Onderwerp
Een latertje Jolanda! Verder iedereen op en naast Refoforum een gezegend 2007 óók Marnix.JolandaOudshoorn schreef: En ja, dat dit voor mezelf de consequentie heeft dat ik om 1.00 of 1.30 naar bed gaat, vind ik ook geen straf.
Maar ja, ik ben ook moeder he

Allemaal hetzelfde toegewenst!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- JolandaOudshoorn
Ja, soms loopt het bij ons ook wel eens uit de hand. En de kinderen, ook al zijn ze vier en bijna twee waren nog erg wakker rond dat tijdstip. Tja, ze hadden hun slaap al aan het begin van de avond gehad. Ik moest alleen wel vanmorgen alleen naar de kerk omdat die apies niet wakker te krijgen waren. Gelukkig hebben we thuis de kerktelefoon zodat mijn man wel mee kon luisteren en het was een geweldige preek!!!Eppie schreef:Geplaatst: 01 Jan 2007 01:48 am Onderwerp
Een latertje Jolanda! Verder iedereen op en naast Refoforum een gezegend 2007 óók Marnix.JolandaOudshoorn schreef: En ja, dat dit voor mezelf de consequentie heeft dat ik om 1.00 of 1.30 naar bed gaat, vind ik ook geen straf.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Hendrikus schreef:Een van de vervelendste dingen die ik ooit meemaakte in de kerk: een predikant die op nieuwjaarsmorgen stond te foeteren dat het zo leeg is. "Moeten ze soms uitsnurken?" En zo foeterde hij erop los - tegen de mensen die er wél warenMarnix schreef:Om half 10 's ochtends na een nieuwjaarsfeest in de kerk zitten is geen bijbelse opdracht. Ik zeg dus niet: Je moet niet gaan en consequent zijn en ook niet naar feestdagen, bid en dankdag etc gaan. Ik geef alleen aan dat er wat dat betreft wel vrijheid is. Dat mensen kunnen gaan en dat goed is, dat mensen niet kunnen gaan en daar niets mis mee is. Had trouwens liever gezien dat men er de gewoonte van had gemaakt zo'n dienst 's avonds te houden.
Daar komt bij ons het gezegde vandaan : je preekt als een ds. op nieuwjaarsmorgen...........
Oke, mooi! Wij hadden op oudjaarsmiddag ook een prachtige preek... en een mooie dienst.JolandaOudshoorn schreef:Ja, soms loopt het bij ons ook wel eens uit de hand. En de kinderen, ook al zijn ze vier en bijna twee waren nog erg wakker rond dat tijdstip. Tja, ze hadden hun slaap al aan het begin van de avond gehad. Ik moest alleen wel vanmorgen alleen naar de kerk omdat die apies niet wakker te krijgen waren. Gelukkig hebben we thuis de kerktelefoon zodat mijn man wel mee kon luisteren en het was een geweldige preek!!!Eppie schreef:Geplaatst: 01 Jan 2007 01:48 am Onderwerp
En ehm Jolanda.... wen er maar vast aan, hoe ouder ze worden, des te moeilijker ze ook wakker worden op 1 januari om half 9

Het gemis was minder dan ik had gedacht... De oudejaarsdienst was prachtig in zijn soberheid en eenvoud. Terugkijkend op 2006, maar meer nog vooruitkijkend en daarmee eigenlijk tegelijk ook nieuwjaarsdienst! De geschiedenis van Paulus en Silas. Als wij (waarin dan ook) gevangen zitten, opent God vaak deuren door middel van de lofzang. Die moeten wij gaande houden! En het openen van een deur wil niet altijd betekenen dat wij hier op aarde het leven behouden (kijk naar Bonhoeffer), maar als wij in Hem geborgen zijn is het altijd een deur naar het Leven!Josephus schreef: Wij hebben op 1 januari ook geen dienst, maar dat ervaar ik toch altijd wel een beetje als een gemis.
In goede machten liefderijk geborgen,
Verwachten wij getroost wat komen mag.
God is met ons des avonds en des morgens,
is zeker met ons elke nieuwe dag.