Bisschop J.C. Ryle was een getrouwe predikant in the Church of England, aan het einde van de 19e eeuw. Verbaas me wel dat hij zo iets zou zeggen.uitgeworpen schreef:Ik weet niet of het lijnrecht de Bijbel tegenspreekt. Misschien is het voor jou makkelijker te verteren als ik zeg dat het bij J.C Ryle vandaan komt. Hij schrijft het in de verklaring van Johannes 3.Bert Mulder schreef:Heeft die oudvader een naam?uitgeworpen schreef:Hoezo geen liefde voor de verworpenen?Bert Mulder schreef: Broeder Memento, dat is toch niet waar. God heeft geen liefde voor de verworpenen. Zoals ik ook hierboven al aanhaalde. Lees wat dit betreft ook de Dordtse Leerregels.
Ik vind het zo mooi wat een oudvader daarover schrijft:
God heeft een geweldig medelijden en een begaan zijn met het hele menselijke geslacht. Het voorwerp van Zijn liefde is niet alleen de kleine kudde die Hij van eeuwigheid aan Christus gegeven heeft, maar de hele wereld van zondaren, zonder uitzondering. God heeft de wereld lief in een heel diepe zin. Iedere mens die Hij geschapen heeft wordt door Hem met zorg en medelijden omringd. Van hun zonden kan Hij niet houden maar wel van hun zielen. Zijn barmhartigheden zijn over al Zijn werken
...het is niet waar dat God alleen zorg draagt voor Zijn uitverkorenen, of dat Christus niet wordt aangeboden aan mensen die niet zijn voorbestemd voor het eeuwige leven. Laten wij niet wijs proberen te zijn boven hetgeen geschreven is, of met ons systematiseren meer zeggen dan de Schrift zelf. God wil dat zij allen behouden worden. God heeft de wereld lief...einde citaat.
En als die een naam heeft, waar schrijft hij dat dan?
En hoe verklaar je dat die oudvader lijnrecht de Bijbel tegenspreekt?
Ik houd vol, niettegenstaande Bisschop J.C. Ryle, dat de Bijbel het anders leert.
"Jacob heb ik liefgehad, maar Ezau heb ik gehaat."