Geplaatst: 21 dec 2005, 20:19
thomas a Kempis?memento schreef:De schrijver leefde nog eerder dan Bunyan..Ar-Jan schreef:John Bunyan?
thomas a Kempis?memento schreef:De schrijver leefde nog eerder dan Bunyan..Ar-Jan schreef:John Bunyan?
Jepz, uit de 'Navolging van Christus'.jacob schreef:thomas a Kempis?memento schreef:De schrijver leefde nog eerder dan Bunyan..Ar-Jan schreef:John Bunyan?
ds Simonsjacob schreef:Ik hoorde zondag een mooie uitleg over de rechtvaardigheid van God.
In deze uitleg hoorde ik een mooie zin.
De rechtvaardigheid van God hing aan het kruis. (nav Romeinen 1:17)
Wij hadden vandaag biddag. In de avond preek werd er gesproken over prediker 11 en daarin sprak hij ook de jeugd aan en vertelde dat hij iemand kende, die de kinderen wel eens meenam naar de echoput in Apeldoorn. En als ze in de echoput roepen: leven... dan roept de echo: even; even; even.jacob schreef:Ik hoorde zondag een mooie uitleg over de rechtvaardigheid van God.
In deze uitleg hoorde ik een mooie zin.
De rechtvaardigheid van God hing aan het kruis. (nav Romeinen 1:17)
Het bovenstaande heb ik al eens eerder gehoord maar het blijft me elke keer weer aanspreken! Prachtig...echt, voor zulke dingen heb ik geen woorden.....albion schreef:Wij hadden vandaag biddag. In de avond preek werd er gesproken over prediker 11 en daarin sprak hij ook de jeugd aan en vertelde dat hij iemand kende, die de kinderen wel eens meenam naar de echoput in Apeldoorn. En als ze in de echoput roepen: leven... dan roept de echo: even; even; even.jacob schreef:Ik hoorde zondag een mooie uitleg over de rechtvaardigheid van God.
In deze uitleg hoorde ik een mooie zin.
De rechtvaardigheid van God hing aan het kruis. (nav Romeinen 1:17)
roep je sterven... dan roept de echo: erven; erven; erven.
Het leven duurt dus even, en als je sterft krijg je wat je erft (je maait wat je gezaaid hebt).
Maar de clou van dit topic is het spel...Wilma van den Berg schreef:Het bovenstaande heb ik al eens eerder gehoord maar het blijft me elke keer weer aanspreken! Prachtig...echt, voor zulke dingen heb ik geen woorden.....albion schreef:Wij hadden vandaag biddag. In de avond preek werd er gesproken over prediker 11 en daarin sprak hij ook de jeugd aan en vertelde dat hij iemand kende, die de kinderen wel eens meenam naar de echoput in Apeldoorn. En als ze in de echoput roepen: leven... dan roept de echo: even; even; even.jacob schreef:Ik hoorde zondag een mooie uitleg over de rechtvaardigheid van God.
In deze uitleg hoorde ik een mooie zin.
De rechtvaardigheid van God hing aan het kruis. (nav Romeinen 1:17)
roep je sterven... dan roept de echo: erven; erven; erven.
Het leven duurt dus even, en als je sterft krijg je wat je erft (je maait wat je gezaaid hebt).
Allereerst moet ik die mensen laten weten dat er bij dezelfde evangelist, bij wie we kunnen lezen dat Christus uit een vrouw is geboren, ook staat geschreven dat de Heilige Geest in de gedaante van een duif aan Johannes is verschenen. En het mag niet zo zijn dat we het evangelie deels wel, deels niet geloven. Waarom gelooft u dat de Heilige Geest in de gedaante van een duif is verschenen? Omdat u het in het evangelie hebt gelezen, toch? Ik geloof dus dat Christus uit een maagd werd geboren omdat ik dat in het evangelie heb gelezen. En dat de Heilige Geest niet uit een duif werd geboren, zoals Christus uit een vrouw, dat is omdat de Heilige Geest niet kwam om de duiven te bevrijden, maar om voor de mensen het teken te zijn van onschuld en geestlijke liefde. Dat was wat er in de gedaante van een duif zichtbaar werd gemaakt. De Heer Jezus Christus daarentegen kwam om de mensen te bevrijden, zowel de mannen als de vrouwen, want allen zijn bestemd voor het heil. Daarbij wees Hij noch de mannen af, want Hij nam de man op zich, noch de vrouwen, want Hij werd geboren uit een vrouw. Daarbij komt nog een ander belangrijk heilig teken: omdat de dood ooit over ons was gekomen door toedoen van een vrouw, moest het leven voor ons eveneens worden geboren door toedoen van een vrouw. Zo werd de duivel door beide geslachten overwonnen en kon hij door beide, het mannelijke en het vrouwelijke, worden gefolterd omdat hij zich over hun beider val had verheugd. Hij zou te weinig straf hebben gekregen, als beide naturen wel ín ons waren bevrijd, maar die bevrijding zonder hun medewerking had plaatsgevonden.
MarthaMartha schreef:
Maar de clou van dit topic is het spel...
Wie zei dat nou?
Daar heeft die dominee helemaal gelijk in, maar ik denk dat het langzamerhand weer nodig wordt om te zeggen dat de mensen van refo nederland je naaste zijn. Want die verketteren elkaar vaak nog erger dan de buitenwereld.albion schreef:Wie zijn je naaste?? De mensen van refo nederland? Nee, het zijn ook die meisjes met lange broek, leggings, opgemaakt etc. en die jongens met die lange haren en een oorbel of piercings
Iemand een idee?Jongere schreef:Wie kent de schrijver van het volgende citaat? Als je vaker dingen van deze schrijver leest, herken je waarschijnlijk zijn stijl. Het is een deeltje uit de weerlegging van de gedachte dat de Zoon van God een lichaam had wat uit de hemel is neergedaald.
Allereerst moet ik die mensen laten weten dat er bij dezelfde evangelist, bij wie we kunnen lezen dat Christus uit een vrouw is geboren, ook staat geschreven dat de Heilige Geest in de gedaante van een duif aan Johannes is verschenen. En het mag niet zo zijn dat we het evangelie deels wel, deels niet geloven. Waarom gelooft u dat de Heilige Geest in de gedaante van een duif is verschenen? Omdat u het in het evangelie hebt gelezen, toch? Ik geloof dus dat Christus uit een maagd werd geboren omdat ik dat in het evangelie heb gelezen. En dat de Heilige Geest niet uit een duif werd geboren, zoals Christus uit een vrouw, dat is omdat de Heilige Geest niet kwam om de duiven te bevrijden, maar om voor de mensen het teken te zijn van onschuld en geestlijke liefde. Dat was wat er in de gedaante van een duif zichtbaar werd gemaakt. De Heer Jezus Christus daarentegen kwam om de mensen te bevrijden, zowel de mannen als de vrouwen, want allen zijn bestemd voor het heil. Daarbij wees Hij noch de mannen af, want Hij nam de man op zich, noch de vrouwen, want Hij werd geboren uit een vrouw. Daarbij komt nog een ander belangrijk heilig teken: omdat de dood ooit over ons was gekomen door toedoen van een vrouw, moest het leven voor ons eveneens worden geboren door toedoen van een vrouw. Zo werd de duivel door beide geslachten overwonnen en kon hij door beide, het mannelijke en het vrouwelijke, worden gefolterd omdat hij zich over hun beider val had verheugd. Hij zou te weinig straf hebben gekregen, als beide naturen wel ín ons waren bevrijd, maar die bevrijding zonder hun medewerking had plaatsgevonden.
Jongere schreef:Iemand een idee?Jongere schreef:Wie kent de schrijver van het volgende citaat? Als je vaker dingen van deze schrijver leest, herken je waarschijnlijk zijn stijl. Het is een deeltje uit de weerlegging van de gedachte dat de Zoon van God een lichaam had wat uit de hemel is neergedaald.
Allereerst moet ik die mensen laten weten dat er bij dezelfde evangelist, bij wie we kunnen lezen dat Christus uit een vrouw is geboren, ook staat geschreven dat de Heilige Geest in de gedaante van een duif aan Johannes is verschenen. En het mag niet zo zijn dat we het evangelie deels wel, deels niet geloven. Waarom gelooft u dat de Heilige Geest in de gedaante van een duif is verschenen? Omdat u het in het evangelie hebt gelezen, toch? Ik geloof dus dat Christus uit een maagd werd geboren omdat ik dat in het evangelie heb gelezen. En dat de Heilige Geest niet uit een duif werd geboren, zoals Christus uit een vrouw, dat is omdat de Heilige Geest niet kwam om de duiven te bevrijden, maar om voor de mensen het teken te zijn van onschuld en geestlijke liefde. Dat was wat er in de gedaante van een duif zichtbaar werd gemaakt. De Heer Jezus Christus daarentegen kwam om de mensen te bevrijden, zowel de mannen als de vrouwen, want allen zijn bestemd voor het heil. Daarbij wees Hij noch de mannen af, want Hij nam de man op zich, noch de vrouwen, want Hij werd geboren uit een vrouw. Daarbij komt nog een ander belangrijk heilig teken: omdat de dood ooit over ons was gekomen door toedoen van een vrouw, moest het leven voor ons eveneens worden geboren door toedoen van een vrouw. Zo werd de duivel door beide geslachten overwonnen en kon hij door beide, het mannelijke en het vrouwelijke, worden gefolterd omdat hij zich over hun beider val had verheugd. Hij zou te weinig straf hebben gekregen, als beide naturen wel ín ons waren bevrijd, maar die bevrijding zonder hun medewerking had plaatsgevonden.
ik dacht Augustinus, maar heb te weinig van hem gelezen om het op goede gronden goed te raden.Jongere schreef:Nee, het is wel een stukje vroeger.
Een heel stukje vroeger trouwens.