peilingen

Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Pim schreef:
Erasmiaan schreef:Wouter Bos en Balkenende schijnen elkaar heel slecht te liggen. Balkenende zal niet onder premier Bos in een kabinet komen en Bos zal niet onder premier Balkenende in een kabinet komen. Zelfs een coalitie tussen beide partijen wordt door vele politieke volgers kansloos geacht.
Hmm, toch is het m.i. simpel: als het CDA de 2e partij wordt trekt Balkenende zijn conclusies en stapt op. Vervolgens wordt Bos premier en Verhagen vice-premier.
Ja, maar Balkenende zal waarschijnlijk wel de coalitiegesprekken doen.
jvdg

Bericht door jvdg »

In het nabije verleden hebben de LPF en D66 zich "aangeschurkt" tegen CDA en VVD. Je moet niet raar kijken of de SP weet zich met haar partijjuwelen, ondanks haar principes, ook aan te schurken tegen CDA/VVD. Verdonk en Van Bommel als vice-premiers!.
Zosinus

Bericht door Zosinus »

jvdg schreef:In het nabije verleden hebben de LPF en D66 zich "aangeschurkt" tegen CDA en VVD. Je moet niet raar kijken of de SP weet zich met haar partijjuwelen, ondanks haar principes, ook aan te schurken tegen CDA/VVD. Verdonk en Van Bommel als vice-premiers!.
Lijkt me totaal uitgesloten Onverkoopbaar voor de SP ten opzichte haar achterban. En terecht vanuit hun perpectief.

Verder denk ik dat de CU zich nog wel een beetje moet bezinnen voordat ze deelnaamt aan een CDA-VVD coalitie. Bij D'66 heeft het in ieder geval heel erg slecht uitgepakt. Hoe verkom je vermalen te worden tussen twee geslepen bestuurspartijen? Hoe voorkom je dat je je geloofwaardigheid verliest door in zee te gaan met een toch sterk neo-liberale VVD?
Gian

Bericht door Gian »

http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=147

Wat een achterbakse manier van politiek bedrijven zeg....
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Gian schreef:http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=147

Die man weet niet beter. Stempel op zijjn kont en wegwezen. Oproerkraaier.
Marnix

Bericht door Marnix »

Pim schreef:
Erasmiaan schreef:Wouter Bos en Balkenende schijnen elkaar heel slecht te liggen. Balkenende zal niet onder premier Bos in een kabinet komen en Bos zal niet onder premier Balkenende in een kabinet komen. Zelfs een coalitie tussen beide partijen wordt door vele politieke volgers kansloos geacht.
Hmm, toch is het m.i. simpel: als het CDA de 2e partij wordt trekt Balkenende zijn conclusies en stapt op. Vervolgens wordt Bos premier en Verhagen vice-premier.
Ik weet het niet... dat hangt denk ik van de uitkomst van de coalitiegesprekken af.... Balkenende zal niet graag onder Bos functioneren in een coalitie.... Maar allicht zal hij wel blijven als het CDA in de oppositie terecht komt. Ik vraag me ook af of PVDA Bos houdt als CDA de grootste wordt en er een coalitie met PVDA gevormd gaat worden... en of deze vete een probleem gaat geven bij de coalitiebesprekingen omdat CDA en PVDA weten dat ze het risico lopen hun voorman kwijt te raken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

Ik zie alleen een rood kruisje, maar géén filmpje!
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

En de CU bij een coalitie van PvdA, SP en Groenlinks? Ik hoop dat dat nooit zal gebeuren, maar voor de CU kenners onder ons, is dat een reeele mogelijkheid?
David J

Bericht door David J »

Dat is in Leiden al realiteit....
memento

Bericht door memento »

Erasmiaan schreef:En de CU bij een coalitie van PvdA, SP en Groenlinks? Ik hoop dat dat nooit zal gebeuren, maar voor de CU kenners onder ons, is dat een reeele mogelijkheid?
Ligt aan het regeerakkoord. Maar CU heeft genoeg linkse ideeën om met GL samen te kunnen regeren. Ook met beperken van abortus en euthanasie maken ze meer kans, dan bij een partij als de VVD. Alleen homo-huwelijk (wat CU wil afschaffen) ligt moeilijker.

Alleen heb ik niet het idee dat PvdA op zo'n links kabinet zit te wachten. SP is erg extreem in sommige denkbeelden, CU en GL veel minder. Ik zie het probleempunt van zo'n formatie dus niet zozeer bij de CU liggen, maar meer bij SP.
Zosinus

Bericht door Zosinus »

tukkertje schreef:

Ik ben het helemaal met hem eens.Niks achterbaks aan. Ik vond de manier waarop Verdonk zich opstelde ook aanstootgevend.
Tukkertje, deze reactie vind ik beneden alle peil.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Zosinus schreef:
tukkertje schreef:

Ik ben het helemaal met hem eens.Niks achterbaks aan. Ik vond de manier waarop Verdonk zich opstelde ook aanstootgevend.
En waarom dan wel Sunisozzzzzzzzzz
Lassie

Bericht door Lassie »

het zijn twee kinderachterige mensen. Twee onvolwassen gasten. Verder heb ik er geen woorden voor.
parsifal

Bericht door parsifal »

tukkertje schreef:

Mensen als mensen behandelen is natuurlijk ook een optie.
Zosinus

Bericht door Zosinus »

tukkertje schreef:
Zosinus schreef:
tukkertje schreef:

En waarom dan wel Sunisozzzzzzzzzz
\

Omdat ik het idee had dat het echt heel diep zat bij Aboutaleb. Ik heb geen enkele reden om zijn integriteit in twijfel te trekken. Het past dan niet om zo te schelden op een wethouder. Dat is toch evident? Waarom bidden we eigenlijk voor gezagsdragers?
Gesloten