slaat in als een bom (bij Moni en Lizzy)

Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn Lizzy. Het komt allemaal wel goed.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn Lizzy. Het komt allemaal wel goed.
Nee maar Moni ziet er iets potiger uit dan ik en heeft een recht rug en zij heeft die ervaring met de rechtzaak. Die angst zit zo diep blijkbaar, dat ze niet weet hoe ze daar gaat reageren. Als het goed is ga ik alleen met haar mee en hoef ik niet, want nadat ik een kopie van mijn brief heb opgestuurd, heb ik niets meer gehoord.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ik had de dominee een mail gestuurd over dat Moni herbeoordeeld moet worden, want hij was op vakantie.

Hij schreef terug dat hij vanavond even langskomt. Dat is echt sociaal.

Afbeelding
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ja netjes!

Toch denk ik niet dat Moni zomaar moet gaan werken. Ze is niet een beetje gehandicapt. Maar ja... Wie ben ik?
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
Ja netjes!

Toch denk ik niet dat Moni zomaar moet gaan werken. Ze is niet een beetje gehandicapt. Maar ja... Wie ben ik?
Nee joh ze hoeft ook niet te werken, maar het geeft zoveel spanning voor haar dat ze weer bekeken door de zoveelste arts en instantie.

Afbeelding
refo

Bericht door refo »

Ik begrijp de stress die de herkeuring kan opleveren, maar het is toch niet zo onredelijk als men je eens in de zoveel tijd eens wil zien? Als je inderdaad nog net zo bent als op je 18e bestaat er geen gevaar. Tenzij je natuurlijk erg veel vrijwilligerswerk bent gaan doen. Da's altijd link.

Blijven hameren op het rapport waarin verklaard wordt dat je nooit in staat bent te werken en dat je dat nog steeds niet kunt.

Het is echt niet zo dat 'herkeuren' gelijk staat aan 'uitkering afnemen'.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Nou wij doen wel iets vrijwilligerswerk, maar niet zoveel uur dat je er een baan aan zou hebben.
Soms zijn er tijden dat het echt niet gaat omdat we te moe zijn, maar we zijn wel altijd aanwezig, want het is gewoon goed voor sociale contacten. Anders word je wereld zo klein.

We gaan er alles aan doen morgen en als die arts goed uit zijn ogen kijkt dan ziet hij heus wel dat we ons niet aanstellen. Het is heel belangrijk of die arts een beetje sympathiek over komt.

Afbeelding
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door refo
Ik begrijp de stress die de herkeuring kan opleveren, maar het is toch niet zo onredelijk als men je eens in de zoveel tijd eens wil zien? Als je inderdaad nog net zo bent als op je 18e bestaat er geen gevaar. Tenzij je natuurlijk erg veel vrijwilligerswerk bent gaan doen. Da's altijd link.

Blijven hameren op het rapport waarin verklaard wordt dat je nooit in staat bent te werken en dat je dat nog steeds niet kunt.

Nou herkeuren vind ik wel goed bij twijel gevallen, maar er zijn meer als zat mensen, zoals Moni en Lizzy, die klachten hebben die nooit overgaan of men heeft klachten zoals bij mijn schoonzus die alleen maar achteruit gaat en als het meezit tijdelijke stilstand heeft.
Als we nu zo nodig moeten bezuinigen in de gezondheidszorg begin dan in elk geval niet zoveel geld en energie te steken in mensen die niet beter kunnen worden.
Ik dacht dat we de tijd wel anders kunnen gebruiken dan te vullen met dergelijke onnutte oproepen.

Moni en lizzy, sterkte morgen.
Moni

Bericht door Moni »

Nee dat kan wel zo zijn, maar zo voelt het wel!!!
Ze doen er echt alles aan om er zoveel mogelijk uit te gooien.
Het is nu zo dat je voor 80-100% afgekeurd moet worden en anders ga je eruit.
Moni

Bericht door Moni »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Nou herkeuren vind ik wel goed bij twijel gevallen, maar er zijn meer als zat mensen, zoals Moni en Lizzy, die klachten hebben die nooit overgaan of men heeft klachten zoals bij mijn schoonzus die alleen maar achteruit gaat en als het meezit tijdelijke stilstand heeft.
Als we nu zo nodig moeten bezuinigen in de gezondheidszorg begin dan in elk geval niet zoveel geld en energie te steken in mensen die niet beter kunnen worden.
Ik dacht dat we de tijd wel anders kunnen gebruiken dan te vullen met dergelijke onnutte oproepen.

Ja precies dat vind ik nou ook!

Bedankt.
David J

Bericht door David J »

Oorspronkelijk gepost door Moni

Ja precies dat vind ik nou ook!

Bedankt.
Het punt is natuurlijk: hoe moet de overheid weten dat mensen klachten hebben die nooit overgaan zonder dat die mensen opnieuw gekeurd worden? Immers, onder de 'oude' controles zijn veel mensen ten onrechte afgekeurd. Ik weet niet hoe het nu zit, maar op een gegeven moment waren er bijna een miljoen WAO'ers op een beroepsbevolking van 10 (?) miljoen. Dat kan natuurlijk niet kloppen. Daarom denk ik dat de overheid niet anders kan dan iedereen herkeuren. Hoe wou je het anders doen? Ik denk dat je je oordeel over het overheidsbeleid moet loskoppelen van je emotie over 'gevallen' die jij toevallig kent. Precies dezelfde situaties heb je met asielzoekers, werkvergunningen en wat al niet.
Natuurlijk hoop ik dat mensen die echt niet kunnen werken hun uitkering blijven behouden. En ik denk ook niet dat de houding van artsen ineens zo hard omgedraaid is dat ze nu mensen ten onechte gaan goedkeuren.
Het is toch overigens zo dat je 'slechts' gekort wordt voorzover je goedgekeurd wordt? Dus stel je wordt 75% afgekeurd, dan ontvang je toch 75% van het oude bedrag?

Ook van mij: sterkte, en het beste morgen!

Groet,

David
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Oorspronkelijk gepost door Moni
Nee dat kan wel zo zijn, maar zo voelt het wel!!!
Ze doen er echt alles aan om er zoveel mogelijk uit te gooien.
Het is nu zo dat je voor 80-100% afgekeurd moet worden en anders ga je eruit.
En hoe je het ook wendt of keert, er zit gevoelsmatig iets onredelijks in. Je bent gedupeerd om dat woord maar eens te gebruiken, en nu moet je steeds maar gaan 'bewijzen' hoe gedupeerd je wel niet bent. Dat heeft iets vernederends, want het is echt een keuring. Zo, is het met jou nou eigenlijk wel zo erg...
En natuurlijk, natuurlijk, dat moet ook wel en zo, maar als het jezelf betreft, voelt het altijd nog effe anders.
Jelle

Bericht door Jelle »

Mijn schoonzus heeft botatrose en zit al jaren in een rolstoel.
De botatrose zet alleen maar door en kan nooit stoppen en men gaat alleen maar achteruit.
Met dergelijke gevallen had dit in deze moderne tijd allang in de computer moet vastliggen zodat men voorkomt dat echt gehandicapten steeds tegen hoge kosten weer opnieuw gekeurd moeten worden met de nodige kosten die dan weer gemaakt moeten worden.
Iemand zonde benen of armen heeft na 10 jaar niet ineens wel weer armen en benen.
Nee dit alles is een geldverslindende methode die de mensen ook nog de nodige stress geven.

Nee voor mij is het een belachelijk gebeuren dat herkeuren van zwaar gehandicapten.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Mijn schoonzus heeft botatrose en zit al jaren in een rolstoel.
De botatrose zet alleen maar door en kan nooit stoppen en men gaat alleen maar achteruit.
Met dergelijke gevallen had dit in deze moderne tijd allang in de computer moet vastliggen zodat men voorkomt dat echt gehandicapten steeds tegen hoge kosten weer opnieuw gekeurd moeten worden met de nodige kosten die dan weer gemaakt moeten worden.
Iemand zonde benen of armen heeft na 10 jaar niet ineens wel weer armen en benen.
Nee dit alles is een geldverslindende methode die de mensen ook nog de nodige stress geven.

Nee voor mij is het een belachelijk gebeuren dat herkeuren van zwaar gehandicapten.
Ja en iets wat aangeboren is dat gaat helemaal niet meer over.

Net wat Afgewezen zegt je moet steeds maar weer laten zien hoe het allemaal zit en dat het echt niet gaat. Dat is erg vermoeiend.

Maar we hopen en bidden maar dat die arts een beetje realistisch is en dat het zo blijft zoals het is.

Afbeelding
Moni

Bericht door Moni »

Ik ben vanmorgen dus voor de herbeoordeling naar het UWV geweest.
Het was een ontzettend zwaar gesprek wat mij helemaal uitgeput heeft. Het is echt zoals ik al zei ze doen alle mogelijke manieren om je eruit te krijgen. Hij gaf mijn duidelijk het gevoel dat er echt wel functie's zijn die ik kan doen.
Hij zei ook dat hij het niet eens was met alles wat er van 10 jaar geleden in mijn dossier staat, want volgens hem is de situatie nu anders.
Je hebt echt het gevoel dat je in het hol van de leeuw zit en ze moeten echt letterlijk alles van je weten!
Het gesprek zou maximaal een uur duren, maar het heeft dus ruim 5 kwartier geduurt.
Ik heb er een dubbel gevoel aan over gehouden.

Nu moet ik nog 2 of 3 weken wachten voor ik wat hoor.
Gesloten