Waar báál jij van???

Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Christiaan schreef:En wie de schoen past trekken hem aan!
En wie watte, die watte het!
watte? :roll: :wink:
Ariene

Bericht door Ariene »

Petrus schreef:
Ariene schreef: Mischien mooi om mee af te sluiten?
Lieve Ariene,

het moge duidelijk zijn dat de intentie van dit topic is, dat je éven stoom afblaast over zaken die je écht dwars zitten, om vervolgens in de discussietopics "normaal" te kunnen "doen".

Je kúnt je schouders ophalen over sommige postings hier, maar ándere zijn weer om even over na te denken.................
Sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen...

Ik begon het hieronder een soort moddergevecht te vinden, maar ja, er zijn er tenslotte ook genoeg die daarvan kunnen genieten... :wink:
Petrus

Bericht door Petrus »

Hendrikus schreef:
hehe......typefoutje..................neerlandicus................... :mrgreen:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Petrus schreef:
Hendrikus schreef:
aha, ik vat 'm :wink:
Petrus

Bericht door Petrus »

Ariene schreef:
Ik begon het hieronder een soort moddergevecht te vinden
Het gebeurd met de regelmaat van een klok ook in de lopende topics, helaas........
Petrus

Bericht door Petrus »

Hendrikus schreef:
Petrus schreef:
Hendrikus schreef:
aha, ik vat 'm :wink:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

refo schreef:Ik vond het in bepaalde opzichten wel verhelderend. En het geeft erg te denken. Heel erg.
Ook over de onderhuidse dreigementen van sommige posters.
Het gaat een beetje de roomse kant op met ons. Geloof wat de kerk gelooft of ik schiet.
Als 'de' kerk (???) gelijk heeft, dien je inderdaad te geloven wat de kerk gelooft.
Dat schieten snap ik niet helemaal, maar misschien is dat om het wat sappiger te maken?
Petrus

Bericht door Petrus »

Afgewezen schreef: Als 'de' kerk (???) gelijk heeft, dien je inderdaad te geloven wat de kerk gelooft.
jaja.............en wie bepaalt of "de kerk" gelijk heeft?????
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Petrus schreef:
Afgewezen schreef: Als 'de' kerk (???) gelijk heeft, dien je inderdaad te geloven wat de kerk gelooft.
Wel, als we dat niet kunnen, zijn we dus mensen die meegevoerd kunnen worden met elke wind van leer.
En dat velen dat zijn, blijkt wel uit het feit dat allerlei dwaalleringen in de ggezindte gretig omhelsd worden.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Afgewezen schreef:
Petrus schreef:
Wel, als we dat niet kunnen, zijn we dus mensen die meegevoerd kunnen worden met elke wind van leer.
En dat velen dat zijn, blijkt wel uit het feit dat allerlei dwaalleringen in de ggezindte gretig omhelsd worden.
pfff lekker genuanceerd zeg.
Petrus

Bericht door Petrus »

Afgewezen schreef:
Petrus schreef:
Maar, nogmaals, wie bepaalt of "de kerk" gelijk heeft, én wie bepaalt of en zoja wélke dwaalleringen er zijn?

Is het niet ten diepste een subjectief iets? Want neem een willekeurig kerkverband, en die zal je zeggen dat ZIJ dé ware kerk zijn.

Aanvoeren dat je dat moet toetsen aan de Schrift gaat niet écht op, want ook JOUW/MIJN interpretatie van de Schrift is per definitie gekleurd en zeer gebrekkig, zelfs zó, dat wij niet recht kúnnen beoordelen of "een kerk" ja of nee gelijk heeft.

Hoe wil je het alsdán recht beoordelen??
refo

Bericht door refo »

't Is een botsing van interpretaties.
Petrus

Bericht door Petrus »

refo schreef:'t Is een botsing van interpretaties.
Dat is ook de kern van wat ik wil zeggen. Maar daarmee is de beantwoording van de vraag wat dé ware kerk is, meteen zo persoonlijk, dat die niet in algemene termen te duiden is.

Elk meent dat zijn/haar kerk dé waarheid in huis heeft. Dus, als jij vindt dat jouw kerk dé waarheid in zich bergt, dan moet je je er in kunnen blijven voelen als was het zo.

Zodra je gaat twijfelen, leg dan niet meteen alles op het bordje van Satan neer, maar ga eens bij jezelf te rade wát nu de oorzaak is dat je bent gaan twijfelen óf jouw kerk nog wel dé waarheid (s)preekt..........
BJD

Bericht door BJD »

Petrus schreef:
Ariene schreef:
Ik begon het hieronder een soort moddergevecht te vinden
Het gebeurd met de regelmaat van een klok ook in de lopende topics, helaas........
Verbeter het forum en begin bij jezelf :lol:
Lassie

Bericht door Lassie »

ik bal ontiechelijk van mijn hoofdpijn die ik al heel de dag heb. bah. (ja niet zomaar ff een hoofdpijn, maar echt datie op knappen staat) :x :?
Gesloten