Zoek een kerk met je postcode

memento

Bericht door memento »

rekcor schreef:Kun je je systeem niet verkopen aan het RD (of op een andere manier met hen samenwerken)?

Als zij namelijk een preekbeurten-database eraan koppelen, heb je echt een mooi systeem!
Die koppeling kan ik ook maken zónder te verkopen of samen te werken. Ik hoop binnenkort die koppeling af te hebben, i.e. dan kan je per kerk ook de kerktijden + predikanten van afgelopen zondagen zien, en de kerktijden + predikant van komende zondag (en weekdienst).

Wat betreft samenwerken met het RD, of overkoping, ben ik terughoudend. Ik wil vooral de vrijheid van refowebsite.nl waarborgen (de vrijheid zoals een echte wiki betaamt). Aan de andere kant biedt het wel mogelijkheid tot het uitbreiden van de beschikbare informatie (ik denk mn het opnemen van copyrighted materiaal, waarvoor we nu het geld niet hebben om daarvoor toestemming te kunnen kopen), maar ook het bijhouden van de huidige kerkendatabase. Mijn ideaalbeeld is dat alle info uit de kerkelijke jaarboeken beschikbaar komt via de website. Maar mocht het RD interesse hebben, dan kunnen ze me een mailtje sturen... :mrgreen:

PS> Ik verwacht niet dat het RD interesse heeft. Maar mocht het echt tot verkopen overgaan, krijgen de mensen die nu adressen aan t overtikken zijn uiteraard ook een deel.
Unionist

Bericht door Unionist »

Weet je nog hoe Marktplaats en Google begonnen zijn? :mrgreen:

Ik zie me al zitten in de Raad van Commissarissen... :roll:
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Als ik het goed begrijp, is het de bedoeling om een soort concurrent te worden van http://www.e-kerk.nl ? Met daarin de nadruk op reformatorische kerken. Je zou in elk geval informatie van die site kunnen gebruiken (d'r staan ook reformatorische gemeenten op).
memento

Bericht door memento »

elbert schreef:Als ik het goed begrijp, is het de bedoeling om een soort concurrent te worden van http://www.e-kerk.nl ? Met daarin de nadruk op reformatorische kerken. Je zou in elk geval informatie van die site kunnen gebruiken (d'r staan ook reformatorische gemeenten op).
Wist niet dat dat bestond. We zijn geen concurent van e-kerk. Als je kijkt naar de ingeschreven gemeenten daar, dan zie je dat dat mn. evangelisch-achtig is. Wij willen ons exclusief op de reformatorische kerken richten.

Daarbij wil ik refowebsite.nl elke week alle kerktijden + predikant laten weergeven.

Refowebsite.nl is een wiki (lees: online enceclopedie waarin iedereen zelf informatie kan zetten) waarvan zoek-een-kerk slechts een onderdeel is.
olfie

Bericht door olfie »

memento schreef: Daarbij wil ik refowebsite.nl elke week alle kerktijden + predikant laten weergeven.
Heb je al nagedacht hoeveel werk dat is, om ieder week alle diensten na te lopen, of er geen tijdswijzigingen zijn, en iedere week de doordeweekse diensten in te vullen?
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
memento

Bericht door memento »

olfie schreef:
memento schreef: Daarbij wil ik refowebsite.nl elke week alle kerktijden + predikant laten weergeven.
Heb je al nagedacht hoeveel werk dat is, om ieder week alle diensten na te lopen, of er geen tijdswijzigingen zijn, en iedere week de doordeweekse diensten in te vullen?
Je denkt toch niet dat een IT-er dat met de hand gaat doen? De bedoeling is dat dat volledig automatisch gaat gebeuren...
Unionist

Bericht door Unionist »

Hoe ga je dat doen met de VergaderVaria? Niet alle weekdisnten staan op refdag.nl
Lydianne

Bericht door Lydianne »

Memento, geweldig initiatief!

Ik heb best weleens lopen zoeken naar adressen van kerkgebouwen e.d. Met name bij doordeweekse diensten van een ander kerkverband. Van mijn eigen kerkverband heb ik natuurlijk een jaarboekje....
Ik zou het geweldig vinden als ook inderdaad de doordeweekse diensten uit VergaderVaria er in opgenomen zouden worden.
memento

Bericht door memento »

Lydianne schreef:Memento, geweldig initiatief!

Ik heb best weleens lopen zoeken naar adressen van kerkgebouwen e.d. Met name bij doordeweekse diensten van een ander kerkverband. Van mijn eigen kerkverband heb ik natuurlijk een jaarboekje....
Ik zou het geweldig vinden als ook inderdaad de doordeweekse diensten uit VergaderVaria er in opgenomen zouden worden.
Staat de VergaderVaria ook op refdag.nl, dan kan ik dat waarschijnlijk wel maken...?

Opzich wel goed idee voor een extra zoekmogelijkheid: Zoek kerken in de buurt die op een bepaalde dag een weekdienst hebben. En ook: Toon alle weekdiensten voor kerken in mijn buurt.
rekcor

Bericht door rekcor »

memento schreef:Ik hoop binnenkort die koppeling af te hebben, i.e. dan kan je per kerk ook de kerktijden + predikanten van afgelopen zondagen zien, en de kerktijden + predikant van komende zondag (en weekdienst).
Hoe kom jij dan aan de tijden/dominees? Rip je die van http://www.refdag.nl/rubrieken/kerk+%26 ... nsten.html (wat volgens mij niet mag, zie http://www.refdag.nl/informatie/rdinfo.html onder 'Copyright')?
Unionist

Bericht door Unionist »

Valt zulks niet onder de vrijheid van nieuwsgaring?
memento

Bericht door memento »

Unionist schreef:Valt zulks niet onder de vrijheid van nieuwsgaring?
Waarschijnlijk wel, omdat ik de inhoud van het artikel (lees: kerktijden-pagina) in 'eigen woorden' weergeef. Daarbij zijn het vrij toegankelijke gegevens. Mijn script haalt de kerktijden alleen maar op als de pagina vernieuwd is, het zal dus geen extra belasting vormen voor de refdag.nl server. En ten laatste: Ik vorm geen concurentie voor het RD. Kortom, ik zou geen reden weten waarom ze moeilijk zouden gaan doen...

Mocht het RD er toch moeite mee hebben, wil ik ze verzoeken het project van me te kopen, het is zonde zo'n idee te stoppen.
rekcor

Bericht door rekcor »

Ik zou toch maar even contact met ze opnemen memento, volgens mij valt jouw data-mining project onder:
www.refdag.nl schreef:Inline- en/of framed linking, waarbij door op de hyperlink te klikken het opgeroepen artikel of deel van deze site direct zichtbaar wordt binnen het beeld of kader van de site die de link heeft geplaatst, is niet toegestaan.
of
www.refdag.nl schreef:Het is niet toegestaan om (delen van) artikelen, fotomateriaal, infografieken, of enig ander onderdeel van deze site of daarmee verbonden digitale producten openbaar te maken, te verveelvoudigen, te hergebruiken, in digitale, gedrukte of andere vorm, zonder de nadrukkelijke schriftelijke toestemming van de Hoofdredactie van het Reformatorisch Dagblad.
Maar goed, als je er steeds netjes bijzet dat je de data van http://www.refdag.nl hebt, zullen ze denk ik niet zo moeilijk doen bij het RD. Tenslotte verdien jij er ook geen geld mee.
Marnix

Bericht door Marnix »

Klopt, linken is gewoon toegestaan, data overnemen niet. Tenminste, niet zonder toestemming. (nieuwsgaring is wat anders dan nieuws aanbieden aan anderen)

Je kan ze even het project uitleggen, vragen of het goed is om deze data over te nemen... met uiteraard een bronvermelding enzo. Best kans dat ze er mee akkoord gaan.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

Het lijkt me dat ze er wel moeite mee hebben. Stel dat iedereen naar jouw site gaat en niet meer naar refdag dan zullen de reclamebanners bij refdag ook minder gaan opleveren. Want die leveren het geld op om mensen te betalen die al die gegevens zitten in te voeren. :mrgreen:
Plaats reactie