Reactie ds. Hegger op recensie boek

gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Auto
Hmmm, niet alleen in GG en OGG kring heeft men de wijze waarop het boek geschreven is afgewezen, ook in CGK en HNHK kring. Ds. Den Butter heeft aangegeven dat hij van ds. Hegger een andere toon had verwacht en ik sluit me daarbij aan. Je kan zaken aan de orde stellen (hoe goed bedoeld ook) en daarmee de deur dicht knallen en vervolgens zielig gaan doen dat er helemaal niet gereageerd wordt en dat je onheus behandeld wordt. En zo wordt thans door anti-GG/OGG/etc gereageerd.
Waarschijnlijk voelde o.a. ds den Butter zich ook aangesproken door het boek....
Egbert

Bericht door Egbert »

Soms heb ik wel eens het gevoel dat sommigen de deur wel graag dicht slaan. Als er maar iets verkeerd is wordt daar met name de nadruk opgelegd. Ik keur niet alles goed wat er geschreven en gezegd wordt maar kijk ook eens onder welke omstandigheden en intenties iets geschreven of gezegd wordt. Probeer a.u.b. de dialoog gaande te houden. Mekaar verketteren kan altijd nog. Ds. Hegger heeft een schat aan levens- en godsdienstervaring, die man heeft op theologisch gebied meer meegemaakt dan het gros van b.v. de GG dominees die van wieg tot graf in een beschermde omgeving zijn opgegroeid. Nogmaals ga als GG nou eens in gesprek met die man, in een gesprek kunnen er veel meer dingen duidelijk worden dan in een oorlogsituatie.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Auto

Bericht door Auto »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Oorspronkelijk gepost door Auto
Hmmm, niet alleen in GG en OGG kring heeft men de wijze waarop het boek geschreven is afgewezen, ook in CGK en HNHK kring. Ds. Den Butter heeft aangegeven dat hij van ds. Hegger een andere toon had verwacht en ik sluit me daarbij aan. Je kan zaken aan de orde stellen (hoe goed bedoeld ook) en daarmee de deur dicht knallen en vervolgens zielig gaan doen dat er helemaal niet gereageerd wordt en dat je onheus behandeld wordt. En zo wordt thans door anti-GG/OGG/etc gereageerd.
Waarschijnlijk voelde o.a. ds den Butter zich ook aangesproken door het boek....
Waar haal je die onzin vandaan? En anders moet je maar eens het artikel van hem lezen, het moet hier ergens staan!
Adorote

Bericht door Adorote »

Het zich afzetten is altijd een akte van angst en onzekerheid,Wie van de gg dominees kan zich meten met ds.Hegger; geen een .Als er een man is die doorleefd geloof en staat in de Universeel Katholieke Kerk is ds.Hegger dat wel.

De Ger.Gezindte zouden hun voordeel kunnen doen met het boek van ds Hegger,in het boek zou ook naar voren kunnen komen ,dat de Ger.Gezindte de Kerk niet is ,maar een uiterst klein splintertje in het kerkelijk spectrum.De leer van de Ger.Gezindte is dan ook een Devotie leer(vakterm)zodat je dat altijd en altijd zal hebben in de Kerk,beter vermeldt een spiritualiteit.

Bij ds .Hegger gaat het altijd om de ongedeelde Kerk,om zijn Moeder(Moeder ik klaag U aan) zoals de Kerk ons aller Moeder is,en Lichaam van Christus.

Als de GG zeker is van haar leer en leven zou men met deze grote man en Dienaar van de Kerk in gesprek moeten treden ,maar zo te zien is de angst heel groot om dit gesprek te verliezen ,daar er toch wel veel vragen te stellen zijn bij de leer van de Ger.Gezindte,wat ineigen kring al volop wordt gedaan(van der Zwaag).Hen die zeker zijn in het geloof hebben niets te vrezen ,daar is ds Hegger een groot voorbeeld van.
wim

Bericht door wim »

nee
wim

Bericht door wim »

De rkk kent dit idd wel als sacrament.
Maar volgens mij bestaat het buiten de rkk ook, maar dan niet als sacrament.
wim

Bericht door wim »

wim

Bericht door wim »

Lijkt me ook niet in de haak. Maar ik ken de achtergrond verder niet. Interview beluisteren lukt hier even niet.

Misschien moet het wel een sacrament worden... :D
Plaats reactie