hetzelfde als op dinsdag en woensdag en donderdag en vrijdagAartJan schreef:En wat denken we van het Reformatorisch Dagblad op maandag?
die krant wordt overdag gemaakt en 's avonds gelezen
En wat dacht je van de ANP-berichten van zondag, die worden heus wel geplaatst.limosa schreef:hetzelfde als op dinsdag en woensdag en donderdag en vrijdagAartJan schreef:En wat denken we van het Reformatorisch Dagblad op maandag?
die krant wordt overdag gemaakt en 's avonds gelezen
In Nederland zijn we wat dit betreft natuurlijk wel heel erg bevoorrecht. In andere landen zijn Bijbelgetrouwe gemeenten niet zo dik gezaaid. En weekdiensten zijn vaak ook geen bekend begrip. Dan komt het wel even anders te liggen...limosa schreef: Ik zou eerder op zondag thuis een preek lezen en door de week een kerk bezoeken dan op zondag in de trein te gaan zitten.
Tja, het papier waar de krant op gedrukt is kan ook wel op zondag zijn gemaakt, zowel het papier als het nieuws worden ingekocht. Net als de koffie en de electriciteit en de brandstof voor de auto's. Wat zou je anders willen?Corydoras schreef:En wat dacht je van de ANP-berichten van zondag, die worden heus wel geplaatst.
Als je dan consequent bent: het ANP hoort niet op zondag te werken, dus voor ons leveren ze geen nieuws van de zondag....
Ik heb het over de Nederlandse situatie. Uitzonderingen bedenken is altijd mogelijk maar het gaat in deze topic om de regel.Corydoras schreef: In Nederland zijn we wat dit betreft natuurlijk wel heel erg bevoorrecht. In andere landen zijn Bijbelgetrouwe gemeenten niet zo dik gezaaid. En weekdiensten zijn vaak ook geen bekend begrip. Dan komt het wel even anders te liggen...
Dat is ook zo! Je kunt op een andere dag rustdag houden. 't Is alleen wel praktisch dat we het met z'n allen op dezelfde dag doen.joepie schreef:Nog even en dan hoefd ook voor Christenen de zondag niet zo nodig meer. Je kunt tenslotte ook op een andere dag rusten........
Precies, dat is wat ik bedoel. Zelfs Christenen denken dat je zondag niet hoefd te rusten, en denken dan ook nog dat ze dat met de Bijbel in de hand kunnen zeggen. Triest.Breekijzertje schreef:Dat is ook zo! Je kunt op een andere dag rustdag houden. 't Is alleen wel praktisch dat we het met z'n allen op dezelfde dag doen.joepie schreef:Nog even en dan hoefd ook voor Christenen de zondag niet zo nodig meer. Je kunt tenslotte ook op een andere dag rusten........
Maar nergens wordt in de bijbel over de zondag ansich gesproken.
Wel over de sjabbath.
Tja. Er zijn ook christenen die denken dat je wel op zondag moet rusten maar dat niet op de Bijbel baseren.joepie schreef:Precies, dat is wat ik bedoel. Zelfs Christenen denken dat je zondag niet hoefd te rusten, en denken dan ook nog dat ze dat met de Bijbel in de hand kunnen zeggen. Triest.Breekijzertje schreef:Dat is ook zo! Je kunt op een andere dag rustdag houden. 't Is alleen wel praktisch dat we het met z'n allen op dezelfde dag doen.joepie schreef:Nog even en dan hoefd ook voor Christenen de zondag niet zo nodig meer. Je kunt tenslotte ook op een andere dag rusten........
Wel over de sjabbath.
Ik vind nieuwsgaring toch wel van een andere orde dan papier e.d.limosa schreef:Tja, het papier waar de krant op gedrukt is kan ook wel op zondag zijn gemaakt, zowel het papier als het nieuws worden ingekocht. Net als de koffie en de electriciteit en de brandstof voor de auto's. Wat zou je anders willen?Corydoras schreef:En wat dacht je van de ANP-berichten van zondag, die worden heus wel geplaatst.
Als je dan consequent bent: het ANP hoort niet op zondag te werken, dus voor ons leveren ze geen nieuws van de zondag....
Toon jij maar met de bijbel in de hand aan dat we de zondag (is by the way genoemd naar de zon als god m.b.t. het germanisme) als rustdag moeten houden.joepie schreef:Precies, dat is wat ik bedoel. Zelfs Christenen denken dat je zondag niet hoefd te rusten, en denken dan ook nog dat ze dat met de Bijbel in de hand kunnen zeggen. Triest.Breekijzertje schreef:Dat is ook zo! Je kunt op een andere dag rustdag houden. 't Is alleen wel praktisch dat we het met z'n allen op dezelfde dag doen.joepie schreef:Nog even en dan hoefd ook voor Christenen de zondag niet zo nodig meer. Je kunt tenslotte ook op een andere dag rusten........
Wel over de sjabbath.