Wat is naastenliefde als je je website van internet haalt op zondag, je luiken dicht doet, je e-mail blokkeert enz en je vertelt je naaste niets over Jezus? En je doet niet wat Jezus van je vraagt als je weet dat er zieken ed. zijn?Oorspronkelijk gepost door Pim
Volgens mij zijn we veel te veel geïnfecteerd door het liberalisme en individualisme.
Als anderen geen moeite hebben om in de etalage te gaan staan kijken op een dag die apart gezet is om God te zoeken, Zijn Woord te onderzoeken en als Gemeente bijeen te komen, dan weet ik als winkelier (bijv. makelaar) dat het een slechte besteding van de zondag is om in mijn etalage te kijken.
Dat is niet betuttelend, maar dat is omdat je weet dat er Eén ding nodig is. Dat gun je iedereen en als je de mogelijkheid hebt probeer je je naasten te onthouden van zaken die hem/haar van dat ene Doel afhouden.
In mijn optiek zou overigens iedere onderneming zijn etalage/website op zondag dicht doen. Als je zelf niet wil werken op zondag, doe dat dan ook niet door middel van je dynamische marketing instrumenten.
Wij als Christenen weten toch wat goed is voor onze naaste? Namelijk dat ze verzoend worden met het bloed van Christus. Als we mogelijkheden hebben om daar heen te wijzen of we kunnen voorkomen dat dingen hen daar van af houden, dan moeten we deze benutten. Dat is geen betutteling, dat is in mijn optiek ten diepste naastenliefde.
Dan kan je beter je site en je luiken openhouden en anderen wijzen op het Lam en barmhartigheid bedrijven op zondag.