Vergeetachtige vloeistoffen„Geen wetenschappelijk bewijs voo

Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Jullie zeuren allemaal, jullie nemen Marjan niet serieus :? :mad: Ik zal haar wel serieus nemen en adviseren dat ze ondanks de goede resultaten toch maar ogenblikkelijk afscheid moet nemen van haar holistisch denkende klassieke homeopaat. Ook ik geloof in een 'goede' werking van de homeopathie, het zal wel het lichaam genezen [maar net zo min bij iedereen als dat geldt voor gewone geneeskunst] maar uiteindelijk de geest verzieken! Homeopathie ontleent z'n kracht aan, zoals Marjan al zei, holistische, duistere machten.:t
Eindelijk iemand die me begrijpt... :u

Het is al jaren geleden hoor, die homeopaat. Hij is al met pensioen intussen. Hij zou je waarschijnlijk helaas uitgelachen hebben omdat het een broodnuchtere man was die niks moest hebben van occultisme.
Holistisch is volgens mij niet per definitie verkeerd.
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Oorspronkelijk gepost door refo
Stel nou dat water een geheugen heeft en zo inderdaad 'weet' dat het een bepaald molecuul moet 'doorgeven'.

Wat is dan de begintoestand van dat water? Dat zal toch in z'n leven met veel veronreinigingen te maken hebben gehad. Hoe 'vergeet' water dat?

Kortom, kun je water 'resetten' voor je een geneesmiddel gaat mengen?
Refo,
Ik weet hierop geen antwoord.
Bij de berekening van moleculen kwamen we inderdaad op hetzelfde antwoord.
Volgens mij ligt bij een verdunning van ongeveer D23 (afhankelijk van het molecuulgewicht van de werkzame stof) de grens van 1 molecuulstof per ml.
Dat betekent dat het in de eerste topic aangegeven krantenartikel het echt heeft over de klassieke homeopathie met verdunningen van D30 en hoger.

De meeste huis-tuin-en-keuken flesjes van Arnica en dergelijke met een verdunning D10 bevatten dus gewoon veel moleculen van de werkzame stof.
Plaats reactie