Heeft de preek mij nog wat gedaan?

Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Mt 27:35 Toen zij nu Hem gekruisigd hadden, verdeelden zij Zijn klederen, het lot werpende; opdat vervuld zou worden, hetgeen gezegd is door den profeet: Zij hebben Mijn klederen onder zich verdeeld, en hebben het lot over Mijn kleding geworpen.

Onze Heere Jezus is naakt gehangen ten spot en smaad, om ons te kleden met de mantel der gerechtigheid.
Wij zondigden in het paradijs, en schaamden ons. We bedekten onze schaamte met vijgebladeren. God nam ze weg en gaf ons een betere bedekking.
Het werkverbond werd verbroken en God gaf zijn genadeverbond. God heeft onze schande op zich genomen en hing naakt aan het vloekhout.
We kunnen niet toekijken en verdergaan. We bespotten Hem of we komen tot de erkentenis: Waarlijk, deze was Gods Zoon. De man van smarten, om onze overtredingen verwond.
We knielen voor Hem of we roepen: Kruist Hem! Een middenweg is er niet.
dré

Bericht door dré »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door dré
Hier groeien wat misverstanden.....
Als er van een dominee gezegd wordt: Hij zou het je zó willen geven, dan denk ik dat hij dat echt meent.
Waar ik echter problemen mee heb;
Het gaat om de verkondiging van Gods Woord.
Over Zijn liefde.
Van Hem staat geschreven: "...niet willende dat enigen verloren gaan...."
Dan doet die gunning van die dominee er helemaal niet toe.
Sommigen willen zich daarmee nog edelmoediger voordoen dan God zelf.
Predikanten zijn gezanten van Christus en moeten daarom Zijn liefde en nodiging prediken.
"...alsof God door ons bade..."
Als ik dus hoor dat een dominee ons het zo gunt, frons ik dus mijn wenkbrauwen
en vraag ik mij af of het Woord van God nu klinkt of het woord van de dominee.
Het Woord van God mag klinken door Zijn knechten!
Dan moeten we niet zeggen dat de dominee het ons zo gunt, maar dat God het ons zo welgemeend aanbiedt.
Miscanthus,

Je leest in mijn posting veel meer dan dat ik er heb geschreven. De dominee bracht niet zijn eigen woord maar het Woord van zijn Zender.
Ik was en ben verheugd met deze prediking. Vaak lees ik hier, al dan niet terechte kritiek op de Geref. Gem. Helaas mis ik in sommige preken de nodiging om te komen tot het heil dat er is in Christus Jezus of beperkt die zich tot een oproep aan het einde van de preek tot de onbekeerde medereiziger. Soms hoor ik ee preek voor alleen bekeerde mensen en ontbreekt die indringende nodigende oproep.
JA, ondanks alle gebrek in dat kerkverband was ik toch blij bij de Geref. Gem te horen!
dré
--------

Credo in unum Deo
Miscanthus

Hier groeien wat misverstanden.....
Als er van een dominee gezegd wordt: Hij zou het je zó willen geven, dan denk ik dat hij dat echt meent.
Waar ik echter problemen mee heb;
Het gaat om de verkondiging van Gods Woord.
Over Zijn liefde.
Van Hem staat geschreven: "...niet willende dat enigen verloren gaan...."
Dan doet die gunning van die dominee er helemaal niet toe.
Sommigen willen zich daarmee nog edelmoediger voordoen dan God zelf.
Predikanten zijn gezanten van Christus en moeten daarom Zijn liefde en nodiging prediken.
"...alsof God door ons bade..."
Als ik dus hoor dat een dominee ons het zo gunt, frons ik dus mijn wenkbrauwen
en vraag ik mij af of het Woord van God nu klinkt of het woord van de dominee.
Het Woord van God mag klinken door Zijn knechten!
Dan moeten we niet zeggen dat de dominee het ons zo gunt, maar dat God het ons zo welgemeend aanbiedt.
Miscanthus,

Je leest in mijn posting veel meer dan dat ik er heb geschreven. De dominee bracht niet zijn eigen woord maar het Woord van zijn Zender.
Ik was en ben verheugd met deze prediking. Vaak lees ik hier, al dan niet terechte kritiek op de Geref. Gem. Helaas mis ik in sommige preken de nodiging om te komen tot het heil dat er is in Christus Jezus of beperkt die zich tot een oproep aan het einde van de preek tot de onbekeerde medereiziger. Soms hoor ik ee preek voor alleen bekeerde mensen en ontbreekt die indringende nodigende oproep.
JA, ondanks alle gebrek in dat kerkverband was ik toch blij bij de Geref. Gem te horen!
Ik heb het niet over een kerkverband. Het gaat erom bij Christus te horen en Zijn eigendom te zijn. Lidmaatschap van welke kerk dan ook doet er niets toe.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door dréSoms hoor ik ee preek voor alleen bekeerde mensen en ontbreekt die indringende nodigende oproep.
Weetje dré, ik hoorde eens een dominee zeggen over het 'iets missen in de prediking', het feit dat je het bemerkt dat je graag iets had willen horen maar niet hoort (sorry misschien vaag beschreven), is mag tot zegen zijn voor jezelf... het geen wat jij niet hebt gehoord, hoort je toch omdat je het mist! De dominee zei ook, hopende dat je er door opgebouwd mag worden!

Wie het vatte, vatte het :%
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Daphne

Bericht door Daphne »

Ik heb net naar een preek geluistert van Herman Boon, nooit geweten dat t zo'n ontzettend fijne spreker is...

Zijn preek was 'pittig' en begon: 'Ben jij klaar om straks voor Gods troon te komen??!!' kan jij je jouw daden verantwoorden voor God??! Mag jij straks binnen gaan in Gods koninkrijk als kind van God?!! Zijn wij bereid om de wereld in te gaan en van Hem te getuigen?! Bidden wij voor onze ongelovige vrienden??! Staat er nog iets tussen mensen onderling in?! (Al met al... hebben wij nog iets goed te maken?!) Kunnen wij zeggen dat we als soldaten in de wereld hebben gestaan??! Wat doe jij om het Koninkrijk van God op te bouwen??! Ben jij als de dome of wijze meisjes?! Is jouw lamp brandende??!

klik hier voor de preek

Als jij serieus de preek wilt beluisteren moet je dat absoluut doen, 't is een aanrader, maar wat ik wel wil zeggen, kijk door zijn grapjes (en Halleluja zeggen) heen... hij zegt hele rake dingen!!!! Overigens hier wordt geen discussie met een wijzend vingertje over gehouden please :%
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Miscanthus

Net een preek gehoord over paasgeloof: geloof dat Christus uit de dood is opgestaan en geloven dat hij dat ook voor ons heeft gedaan, en dat we ook mogen delen in Zijn overwinning op dood hel en zonde.
Hoe?
..en de vrouwen werden indachtig de woorden die hij gesproken had.
Door het Woord dat een kracht Gods is tot zaligheid een ieder die gelooft.
We moeten Jezus niet zoeken bij de doden (de wereld), maar bij de levenden: in Zijn Woord. De Christus der Schriften is daar te vinden. Jezus leeft!

[Aangepast op 28/3/05 door Miscanthus]
Unionist

Bericht door Unionist »

Gisteren een hele mooie dienst gehad met Prof. W. van 't Spijker over de Emmaüsgangers.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Miscanthus

Ik ben woensdag naar een lezing geweest door ds M.M. van Campen over het 1000-jarig rijk. Tsjonge, dat roept veel op! Dan ga je je Bijbel ineens heel anders lezen. Ik kwam er meteen achter dat ik ook Chileast ben.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik ben woensdag naar een lezing geweest door ds M.M. van Campen over het 1000-jarig rijk. Tsjonge, dat roept veel op! Dan ga je je Bijbel ineens heel anders lezen. Ik kwam er meteen achter dat ik ook Chileast ben.
vertel eens wat meer? Ik heb de term "chileast" wel vaker gehoord, maar wat houdt dat niet precies in?
timo

Bericht door timo »

vandaag een preek gelezen over Nehemia erg mooi hoe de Dominee nehemia beschrijft. Eenerzijd een werken persoon anderzijd gaat Nehemia met zijn problemen naar God en belijd hij volledig affhankelijkheid.
dré

Bericht door dré »

Heeft de preek mij nog wat gedaan
Zondag een (lees) preek gehoord en daar kwam op een gegeven een passage voor over de tekst -kan ook een moorman zijn huid en een luipaard zijn vlekken veranderen-
En toen werd er gelezen: misschien kent u ze ook wel zo'n zwarte, een neger.
Ik ben daar zo boos over. Zo spreken wij toch niet over mensen met een andere huidskleur. Ik was blij (!) dat er geen asielzoeker was die morgen.
De essentie van die tekst is natuurlijk wel goed maar ik vind het ongelofelijk dat je dat zo in de preek laat staan en voorleest!
dré
--------

Credo in unum Deo
vlinder

Bericht door vlinder »

Zondag was ik in Evangelisatie post Tilburg.

Eerlijk gezegd ging ik boos naar de kerk. Toen heb ik gebeden en gevraagd of de Heere die boosheid weg wilde nemen en plaatst wilde maken voor zichzelf. De tekst waar de evangelist uit preekte zag ik als antwoord.

In plaats van een afwijzing over mijn boosheid boodt de Heere- Jezus met eerbied gesproken zijn vriendschap aan Hij zei: Volgt gij mij!!!!
n.a.v. Johannes 21 vers 22.

Zo mooi zo mooi, dat we toch de Heere-Jezus na zouden mogen volgen.
Ik kan er niet over uit.
Grace

Bericht door Grace »

In Veenendaal misschien?
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

Ds. van Campen, ja van die is het bekend, dat hij in een toekomstige 1000jarige binding van satan geloofd. Er zijn er wel meer predikanten die dat geloven, ik noem ds. Koppelaar, die heb ik tweede paasdag gehoord, bijzonder fijn.
Op een andere topic wordt er over het 1000jarig gesproken bekijk dat maar eens
Miscanthus

Oorspronkelijk gepost door Grace
In Veenendaal misschien?
Ja, klopt. Was je er ook?

Zijn hoop en verwachting werkte aanstekelijk.

[Aangepast op 12/4/05 door Miscanthus]
Plaats reactie