Pagina 4 van 5

Geplaatst: 25 okt 2004, 16:31
door Lecram
Oorspronkelijk gepost door anemoon
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door anemoon
ik zou trouwens wel eens willen weten waar wij terecht kunnen met onze bezwaarschriften?
1:
is er iemand die dat weet?

2:
is er intussen al meer nieuws over dit onderwerp?
Alstublieft mevrouw:

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2881

je kunt bezwaar aantekenen, maar ik zou zeggen: bespaar je de moeite.
bedankt
mij de moeite besparen?
hoezo?
denk je nou echt dat we meer dan elfhonderd euro per jaar MEER gaan betalen zonder enig bezwaar daartegen in te brengen?

nou: echt niet!
Ik bedoel ermee te zeggen: het heeft toch geen zin als je bezwaar aantekent.

En bedenk dat je al die jaren voor een prikkie hebt gereden. Dus over een aantal jaar bekeken ben je spotgoedkoop uitgeweest t.o.v. honderdduizenden andere nederlanders.

Geplaatst: 25 okt 2004, 16:40
door ndonselaar
Weet je wat me opvalt in heel deze discussie?

Bijna iedereen gaat er aan voorbij dat het vele mensen het beperkt luxe rijden [en dat is een grijs kenteken] graag inwisselden voor een lager MRB tarief.
Je moet niet vergeten dat het qua luxe nogal uitmaakt of je in een VW T4 dubbele cabine rijdt of in een Renault Espace. Dat laatste rijdt nogal wat beter. Toch accepteerde men deze beperking en als ruil hiervoor betaald men minder MRB. Al jaren door de overheid geaccepteerd.

Nu verandert er nogal iets. Een jaren bepleitte voorwaarde [BTW nummer en KVK] wordt eindelijk gerelealiseerd. Het is niet de schuld van de particulier, maar van de overheid dat dit nu pas gebeurd. De overheid zal dus moeten zorgen voor compensatie. Natuurlijk worden de auto's stukken minder waard en daarom zal de overheid het net als destijds in 1994 moeten oplossen. Iedereen die nú [niet per 1-1-2005 maar miv de derde dinsdag] grijs kenteken rijdt betaalt het lage tarief, totdat hij of zij de auto verkoopt.

Groeten,

Geplaatst: 25 okt 2004, 17:01
door Lecram
Oorspronkelijk gepost door anemoon
probleem is:
we betalen nu per jaar: 240
dat gaat worden: 1416

dat is dus 1176 meer, terwijl we nu geen 1176 overhouden...
Wat je dus niet schrijft: we hebben jaren van een wegenbelasting kunnen profiteren van 240 euri

Geplaatst: 25 okt 2004, 17:26
door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door anemoon
probleem is:
we betalen nu per jaar: 240
dat gaat worden: 1416

dat is dus 1176 meer, terwijl we nu geen 1176 overhouden...
Schaam je. ie liekt mien zuster wah:,:,:,:,:,

Geplaatst: 25 okt 2004, 19:16
door Barryvrouw
En binnenkort worden misschien alle terreinwagens verboden in de stad (??). Dan lijkt mij dat de busjes voor personenvervoer binnen dezelfde norm vallen. :pu

Geplaatst: 25 okt 2004, 19:17
door Majorca
Oorspronkelijk gepost door anemoon
waarvoor zou ik me moeten schamen?
het grijs-kenteken was bedoeld voor bedrijfswagens. Dus als je je auto voor privé-doeleinden gebruikt ben je fout.

Geplaatst: 25 okt 2004, 22:06
door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Majorca
Oorspronkelijk gepost door anemoon
waarvoor zou ik me moeten schamen?
het grijs-kenteken was bedoeld voor bedrijfswagens. Dus als je je auto voor privé-doeleinden gebruikt ben je fout.
Precies. Grijze kenteken koppelen aan een BTW nummer. Dan filter je ze er zo uit:D:D:D:D

Geplaatst: 26 okt 2004, 02:00
door Lecram
Oorspronkelijk gepost door anemoon
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door anemoon
probleem is:
we betalen nu per jaar: 240
dat gaat worden: 1416

dat is dus 1176 meer, terwijl we nu geen 1176 overhouden...
Wat je dus niet schrijft: we hebben jaren van een wegenbelasting kunnen profiteren van 240 euri
nee, want als ik daarover iets zinnigs zou moeten schrijven, dan zou ik het zo verwoorden:

dankzij de mogelijkheid te rijden met een grijs-kenteken-tarief, was het ook voor ons mogelijk een auto te rijden en te kunnen betalen
Ik betaal voor de auto van mijn vrouw 130 euro per jaar wegenbelasting. Waarom kan jij dan alleen grijs kenteken rijden?

Ik denk dat jouw internetkosten hoger liggen.

En het blijft dat het overgrote deel van de nederlanders veel meer belasting hebben betaald dan jij in de afgelopen jaren.

Geplaatst: 26 okt 2004, 02:03
door Lecram
Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Weet je wat me opvalt in heel deze discussie?

Bijna iedereen gaat er aan voorbij dat het vele mensen het beperkt luxe rijden [en dat is een grijs kenteken] graag inwisselden voor een lager MRB tarief.
Je moet niet vergeten dat het qua luxe nogal uitmaakt of je in een VW T4 dubbele cabine rijdt of in een Renault Espace. Dat laatste rijdt nogal wat beter. Toch accepteerde men deze beperking en als ruil hiervoor betaald men minder MRB. Al jaren door de overheid geaccepteerd.

Nu verandert er nogal iets. Een jaren bepleitte voorwaarde [BTW nummer en KVK] wordt eindelijk gerelealiseerd. Het is niet de schuld van de particulier, maar van de overheid dat dit nu pas gebeurd. De overheid zal dus moeten zorgen voor compensatie. Natuurlijk worden de auto's stukken minder waard en daarom zal de overheid het net als destijds in 1994 moeten oplossen. Iedereen die nú [niet per 1-1-2005 maar miv de derde dinsdag] grijs kenteken rijdt betaalt het lage tarief, totdat hij of zij de auto verkoopt.

Groeten,
De busjes van tegen woordig zijn heel wat comfortabeler dan oudere personenwagens. Ook verschillende personenauto's zijn in grijs te krijgen, zoals de fiat multipla, opel zafira, hyundai trajet en chrysler voyager.

Men heeft gewoon (weliswaar legaal) geprofiteerd van een regeling die bedoeld was voor het bedrijfsleven.

Geplaatst: 26 okt 2004, 07:33
door Jelle
Oorspronkelijk gepost door Lecram

Men heeft gewoon (weliswaar legaal) geprofiteerd van een regeling die bedoeld was voor het bedrijfsleven.
Maar ja dat is niet fout, fout is wat anders men heeft legaal gebruik gemaakt van een regeling die de regering heeft ingesteld.
Alleen nu in een tijd van bezuinigingen heeft men bedacht dat het afschaffen van het gebruik van grijs voor prive gebruik de staat een aardige cent gaat opleveren.
Maar dat is ook al met zeer veel andere aftrekbare kosten en noem maar op, gegaan tengunst van meer belasting opbrengst.


trouens ik vind dit hele gebeuren zich wel afspelen in een grijs gebied:t

Geplaatst: 26 okt 2004, 07:36
door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Oorspronkelijk gepost door Lecram

Men heeft gewoon (weliswaar legaal) geprofiteerd van een regeling die bedoeld was voor het bedrijfsleven.
Maar ja dat is niet fout, fout is wat anders men heeft legaal gebruik gemaakt van een regeling die de regering heeft ingesteld.
Alleen nu in een tijd van bezuinigingen heeft men bedacht dat het afschaffen van het gebruik van grijs voor prive gebruik de staat een aardige cent gaat opleveren.
Maar dat is ook al met zeer veel andere aftrekbare kosten en noem maar op, gegaan tengunst van meer belasting opbrengst.


trouens ik vind dit hele gebeuren zich wel afspelen in een grijs gebied:t

Van mij mogen ze het vandaag nog afschaffen voor particulieren.