Nederlander wil harder optreden van politie en justitie

Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door limosa
ik zal wel een prototype links studentje zijn die later vast nog wel eens wijzer wordt...

Maar lees het SGP programma nog eens en je ziet dat ik (als je naar het sociale aspect kijkt) behoorlijk links stem.

[Aangepast op 16/1/04 door limosa]

oeps limosa, de gemiddelde CU-er denkt daar toch echt anders over.
En het stemgedrag in de 2e kamer overziend ( in het RD en ND 2 weken geleden breed gememoreerd) zet de SGP toch echt wel in de rechtse hoek.

de christelijkrechtse hoek welteverstaan met idd christen-sociale gedachten.

maar hierover kunnen we beter in de rubriek Politiek verder gaan

BACK to TOPIC

[Aangepast op 17/1/04 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Precies. Back to tthe topic.

Laat ik een stelling deponeren:

De politie moet af van het imago bonnenschrijver!
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje

niet mee eens; want dat imago hebben ze niet

en als er bonenn geschreven worden zal dat idd noodzaak zijn omdat de burger wetten en regels overtreed.

Als wij niet te hard rijden, niet door rood licht rijden en ons parkeergeld betalen hoeft de politie die bonnen niet uit te schrijven en kunnen verkeersteams gehalveerd worden en de parkeerpolitie ( tegenwoordig aparte tak van sport voor lager ingeschaalden en/of politiesurveillanten) ook met 2/3 capaciteit worden verminderd en kan het aantal politiemensen in de S -dienst ( surveilance) voor noodhulp toenemen..

kortom...

dat geneuzel van de plitie is alleen druk met parkeerbonnen schrijven is ONZIN.

Er zou allleen al veel meer blauw op straat komen als er niet zoveel verplichte papieren rompslomp vereiust was bij simpele overtredingen en incidenten.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Billy

Bericht door Billy »

dit is een eersteklas kort door de bocht quote van een burger die zich niet verdiept hoe het politieapparaat daadwerkelijk in elkaar zit

( sorry tukker)

limosa

Bericht door limosa »

Er zou allleen al veel meer blauw op straat komen als er niet zoveel verplichte papieren rompslomp vereiust was bij simpele overtredingen en incidenten.
Daar ben ik het wel mee eens Billy. Als je ziet hoeveel uur het kost om een simpele aangifte te doen, hoeveel papieren, typwerk weet ik veel daaraan te pas komt . . . Lijkt me heel frusterend voor de agent die gewoon in de wijk wil zijn.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik denk dat ze hun prioriteiten verkeerd stellen.

Wil je een voorbeeld??

De politie loopt hier elke avond wel achterlichtjes te controleren bij 15 jarige (ja ja, die moeten aan, dat weet ik ), maar wanneer je ze beld met de vraag om even te komen omdat iemand zijn vrouw aftuigt dan hoor je van:" Sorry, ga er eerst zelf maar naar toe en vraag hem dat niet weer te doen" .

Zo kan ik nog tientallen voorbeelden noemen.
Billy

Bericht door Billy »

Wil je een voorbeeld??

De politie loopt hier elke avond wel achterlichtjes te controleren bij 15 jarige (ja ja, die moeten aan, dat weet ik ), maar wanneer je ze beld met de vraag om even te komen omdat iemand zijn vrouw aftuigt dan hoor je van:" Sorry, ga er eerst zelf maar naar toe en vraag hem dat niet weer te doen" .

ELKE avond achterlichtjes controleren lijkt me ten eerste heel stug.
en durf me hand ervoor in het vuur te steken dat dat geen PRIO van de politie Rijssen is.

en wat betreft dat voorbeeld van jou.... weet nu niet of dit fictie van jou is of een eigen ervaring.
en als het een verhaal uit "de overlevering" is wete je waarschijnlijk het ware achter dit verhaal niet.

kortom dit is voor mij niveau verjaardagspraat.

ik weet dat er ook bij de politie fouten worden gemaakt, maar verkeerscontroles worden meestal projectmatig aangepakt en de S-dienst of noodhulp zal voor elke melding rijden. Echter bij veel drukte en met een onderbezetting ( wat zeer kwalijk is!!!) zal de meldkamer wel prioriteiten moeten stellen. en zal de keuze voor een ernstig ongeval gaan boven een burenruzie die in veel gevallen al bekend is bij de politie

toto zover

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Billy

Wil je een voorbeeld??

ELKE avond achterlichtjes controleren lijkt me ten eerste heel stug.
en durf me hand ervoor in het vuur te steken dat dat geen PRIO van de politie Rijssen is.

en wat betreft dat voorbeeld van jou.... weet nu niet of dit fictie van jou is of een eigen ervaring.
en als het een verhaal uit "de overlevering" is wete je waarschijnlijk het ware achter dit verhaal niet.

kortom dit is voor mij niveau verjaardagspraat.

ik weet dat er ook bij de politie fouten worden gemaakt, maar verkeerscontroles worden meestal projectmatig aangepakt en de S-dienst of noodhulp zal voor elke melding rijden. Echter bij veel drukte en met een onderbezetting ( wat zeer kwalijk is!!!) zal de meldkamer wel prioriteiten moeten stellen. en zal de keuze voor een ernstig ongeval gaan boven een burenruzie die in veel gevallen al bekend is bij de politie

toto zover
Dit is absoluut geen borrelpraat Billy. Gaat te ver om hier verder op in te gaan, want dan moet ik persoonlijk worden. De politie verrekte het gewoon om te komen. Ik zag met mijn eigen ogen dingen die ik eigelijk niet had willen zien.

En wat zegt de politie dan???? Nee we hebben geen tijd. Los het zelf maar op.

tukker
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ja, dat zijn concrete dingen, die triest zijn. Ze zijn gewoon té veel bezig met administratie. Maar of ze niks doen...nee da's ook niet zo....
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Zeg ook niet dat ze niets doen, maar ze zijn met de verkeerde dingen bezig.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

juustem, dus...regeltjes "versoepelen"
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ja, het brengt schijnbaar geen geld op. Jammer zijn deze zaken wel.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

De politie moet er toch zijn voor de veiligheid van de burger???

Rens, dat voorbeeld van jou lijkt erg op die van mij. Ongelooflijk dat de politie zoiets zegt.

tukker
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

En het probleem is... wij gaan het nog normaal vinden ook! asociaal....
Plaats reactie