Het RD en het ND gaan fuseren

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Misschien moet ik wel zeggen, aansluitend op wat ik in een recensie las: met behulp van het grote geld gaan we zowel de prediking als de berichtgeving aanpakken.
Misschien heb je wel gelijk. Tgaat bergafwaarts met Reformatorisch Nederland. O, o, waar gaat dit naar toe. Het lijkt wel een infiltratie van de vrijmetselarij.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
refo

Bericht door refo »

Het lijkt wel of Adrianus kickt op de uitdrukking 'nest bevuilen'.
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Adrianus,

Even serieus, ik moet er niet aan denken dat we een krant krijgen zoals jij dat voorstaat. Dat wordt een krant met een versmalde blik. Net zoiets als een paard met oogkleppen op. Juist het om je heen kijken werkt heel verfrissend, juist voor jezelf.

De term 'aanpassen' betekent dus aanpassen aan jouw manier van denken. Jij wil dus hiermee jouw visie op veel zaken dwingen [via de media] opleggen aan het geheel van de gereformeerde gezindte. Noem de krant dan geen 'reformatorisch dagblad' meer, maar verzin een naam die de volgende lading dekt:

'dagblad voor gelijkgestemden rondom de periodiek de Saambinder'.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik denk dat ze eerst gewoon "financieel" samengaan. Om kosten te sparen, bepaalde pagina's het zelfde te laten. Maar ik denk wel dat er twee kranten blijven.

Er zijn ook wel mensen, die van beide lid zijn, bij die leden "verlies" je een krantje.

Ik denk dat het echte samengaan nog wel effe zal duren.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door limosaHet "onafhankelijk opinieblad voor de gereformeerde gezindte" kon nog wel eens heel hard nodig zijn.

Maar dat komt er dus ook niet, want het reformatorisch opinieblad "Logos" wordt deze zomer uitgebracht, door....het erdee concern!
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door refo
Het lijkt wel of Adrianus kickt op de uitdrukking 'nest bevuilen'.
nee, ik heb die term 't eerst gebruikt.
(ere wie ere toekomt)

maar ik ben het overigens hartroerend met Adriaan eens.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Orckie
Maar dat komt er dus ook niet, want het reformatorisch opinieblad "Logos" wordt deze zomer uitgebracht, door....het erdee concern!
Afwachten maar of het RD-opinieblad de behoefte aan een onafhankelijk opinieblad doet verminderen.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Misschien kan het nieuwste OSW-lid meer duidelijkheid verschaffen?

http://www.omsionswil.nl/forum2/member.php?action=viewpro&member=w.b.kranendonk

[Aangepast op 12/3/04 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
refo

Bericht door refo »

Volgens mij is Wim Kranendonk aan het uitpluizen waar het lek zit.....
Pas maar op mensen 'met betrouwbare bron'.
w.b.kranendonk

Bericht door w.b.kranendonk »

In de Middeleeuwen kende men de nar die de spannendste verhalen wist te vertellen rond vage geruchten. Later kwam de 1 aprilgrap. In het digitale tijdperk gaan dingen sneller. Nu vermaakt men elkaar al op 12 maart met grappen en grollen. Wel amusant te zien hoe mensen urenlang kunnen debatteren over onzin.
Wees gerust: het ND en het RD blijven elk gewoon een eigen weg gaan. Onafhankelijk van elkaar. Van een aanzoek, verkering, verloving of huwelijk is bij de directies en hoofdredacties van ND en RD niets bekend.
Overigens: ga gewoon door met deze vermakelijke discussie.

W. B. Kranendonk
hoofdredacteur RD
nicname

Bericht door nicname »

:u:u:u:u:u:u:u
refo

Bericht door refo »

Wat is dat nou weer voor een reactie...Zeker vergeten wat de verjaardag van het RD is..

Duidelijk, 't gaat niet door. En eigenlijk dachten we dat al. De discussie ging er juist op het eind over hoe zo iets zou kunnen bestaan nu de 2 kranten zo sterk verschillen en nu het ND een nieuw jasje heeft.

Willen de verschillende 'bronnen' zich even openbaar maken?
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Amusant,

Nou ben ik wel erg nieuwsgierig naar de zogeheten 'betrouwbare' bron van dit verhaal. Maar misschien kunnen we het beter afsluiten.

Groeten,

P.S. Leuk voor OSW. Het wordt op deze manier wel duidelijk dat dit forum meer aandacht krijgt dan het vermoedt.
Misschien tijd Jelle voor een actieve acquisitie.

:+
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Plaats reactie