Wie zwijgt stemt toe

Ik reken een uitgebreid en paardensterk
verslag van de vorderingen
Toch denk ik niet dat je er zo zwaar aan moet wegen. Zijn lijden was intens. Maar het is wel een hedendaagse manier om mensen te bereiken.Oorspronkelijk gepost door Andre
Het is een zeer bedroefde zaak dat er een film gemaakt wordt over het lijden en sterven Christus. Vooral dat het de diepten van het lijden en sterven van Christus zo intens groot geweest zijn dat het zelfs een complete duisternis geweest op de aarde.
Dan rijst de vraag bij mij op: Heeft men al eens het besef gehad dat het Gods vioolen van gramschap waren die over Christus uitgegoten waren. Wij, ik kunnen ons geen voorstelling van maken hoe het geweest is tijdens het lijden en sterven. Het is te heilig om hierover een film te maken. Het is de Heere bedroeven, de Heere is een jaloers God ook op Zijn eer. Er staat immers geschreven in de Bijbel: Ik zal Mijn eer aan geen andere geven.
Dat geldt voor mij, maar ook voor Gibson.
Oorspronkelijk gepost door marsm104
Toch denk ik niet dat je er zo zwaar aan moet wegen. Zijn lijden was intens. Maar het is wel een hedendaagse manier om mensen te bereiken.
En wij accepteren toch ook wel kleuterbijbels met plaatjes? Dus waarom geen film? omdat dat weer word ge-asocieerd met andere duivelse films. Die vergelijking gaat gewoon niet op, da's kort door de bocht.
Toch snap ik de terughoudendheid wel. Jezus is natuurijk niet zomaar een persoon. Maar André; mag je dan wel een film over Mozes, David of Jozef maken?
Beste Andre,Oorspronkelijk gepost door Andre
Het is een zeer bedroefde zaak dat er een film gemaakt wordt over het lijden en sterven Christus. Vooral dat het de diepten van het lijden en sterven van Christus zo intens groot geweest zijn dat het zelfs een complete duisternis geweest op de aarde.
Dan rijst de vraag bij mij op: Heeft men al eens het besef gehad dat het Gods vioolen van gramschap waren die over Christus uitgegoten waren. Wij, ik kunnen ons geen voorstelling van maken hoe het geweest is tijdens het lijden en sterven. Het is te heilig om hierover een film te maken. Het is de Heere bedroeven, de Heere is een jaloers God ook op Zijn eer. Er staat immers geschreven in de Bijbel: Ik zal Mijn eer aan geen andere geven.
Dat geldt voor mij, maar ook voor Gibson.