FLITSPAAL

Billy

Bericht door Billy »

Verklikkertje aanschaffen Billy! :eur

(heeft mij al heeeeeel veel geld bespaard)

Die heb ik al weer zo'n 4 jaar Thijs!!

En werkte tot voorkort dus ook oppietoppie.

Dit is de eerste boete die ik krijg sinds ik die radarverklikker heb. En je moest eens weten hoeveel ik er voor die tijd had:bu:bu

Dus ik vind het allemaal nog reuze meevallen.

en ik ga deze keer ook zeker de foto opvragen.

jaja refo idd http://www.tuftufclub.nl bied veel info en voorzieningen om bezwaar aan te tekenen.

Ook leuk op die site zijn die foto's van die kilometretellers

:,:,
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Origineel geplaatst door Breekijzertje
Flitspalen hebben wel degelijk met veiligheid te maken meneer de "Super Moderator".

Waar staan categorisch de meeste flitspalen? Langs "80km-wegen".

Waar gebeuren statistisch en feitelijk de meeste ongevallen en zeker ongevallen met dodelijke afloop? Op "80km-wegen".

Dat het alleen om geld te doen is, is iets dat mensen elkaar aanpraten op feestjes en partijtjes en dit gaat dan een eigen leven leiden.

We moeten gewoon eens onze verantwoordelijkheid t.o.v. elkaar nemen en zeker als christenen!!!

Een 'breekje' van Breekijzertje
Ik rij alleen maar op de snelweg te hard en vind dat zeker verantwoord! 120 is gewoon langzaam. Schiet ja niet op.
Ik moet zeggen hard rijden is een verslaving! Je moet er gewoon nooit aan beginnen dan weet je ook niet wat is.
Oke! Het is niet christelijk om de te hard te rijden. Weet ik! Helemaal mee eens.. Maar op jou is vast ook wel wat op aan te merken. Onderzoek je zelf ook maar eens.

Sorry! Ik ben verslaafd aan te hard rijden.
Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was.
Echt waar;)

Groetjes van meneer de Super Moderator
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Origineel geplaatst door Matthijs
Origineel geplaatst door Breekijzertje
Flitspalen hebben wel degelijk met veiligheid te maken meneer de "Super Moderator".

Waar staan categorisch de meeste flitspalen? Langs "80km-wegen".

Waar gebeuren statistisch en feitelijk de meeste ongevallen en zeker ongevallen met dodelijke afloop? Op "80km-wegen".

Dat het alleen om geld te doen is, is iets dat mensen elkaar aanpraten op feestjes en partijtjes en dit gaat dan een eigen leven leiden.

We moeten gewoon eens onze verantwoordelijkheid t.o.v. elkaar nemen en zeker als christenen!!!

Ik rij alleen maar op de snelweg te hard en vind dat zeker verantwoord! 120 is gewoon langzaam. Schiet ja niet op.
Ik moet zeggen hard rijden is een verslaving! Je moet er gewoon nooit aan beginnen dan weet je ook niet wat is.
Oke! Het is niet christelijk om de te hard te rijden. Weet ik! Helemaal mee eens.. Maar op jou is vast ook wel wat op aan te merken. Onderzoek je zelf ook maar eens.

Sorry! Ik ben verslaafd aan te hard rijden.
Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was.
Echt waar;)

Groetjes van meneer de Super Moderator
Op mij valt zeker van alles aan te merken, heel veel zelfs, misschien wel meer dan op jou.

Alleen vind ik het een beetje goedkoop om zo de discussie af te maken.

Dat je jezelf in gevaar brengt moet jij weten, dat is hoe je omgaat met de verantwoordelijkheid die jij gekregen hebt.
Maar dat jij iemand anders door jouw snelheidsoverschreiding in gevaar brengt, vind ik beneden peil.
En kom nu niet aan met 'ik zit dagelijks op de weg' en 'ik weet heus wel wat ik doe', want dat is pure nonsens.
Je remweg is en blijft duidelijk langer dan bij de "veilige" toegestane snelheid.

Ergo Conclusio: Die flitspalen zijn gewoon een gevolg van het rijgedrag van bepaalde figuren en daar moeten ze dan zelf voor boeten. 't Is zelfs héél sociaal want de "goeden" hoeven niet onder de kwaden te lijden!!!!!!!

Gerrie

Bericht door Gerrie »

Rij ik op een rustige zaterdagmorgen naar Gouda. Krijg ik 2 bekeuringen, omdat ik 57 km heb gereden waar je maar 50 mag.:mad2:
En nu stap ik op de rem, zodra ik zo'n bord zie met 50 er op. Gaan de mensen achter mij toeteren, of op m'n bumper rijden. Is volgens mij slecht voor de verkeersveiligheid.:#
Madtice

Bericht door Madtice »

Je moet ook niet plotsklaps op de rem drukken als je ineens zo'n bord ziet, maar al de hele 50 km/u weg 50 km/u rijden ;)

Ik sta trouwens volledig achter het standpunt van Breekijzertje. Die snelheidslimieten zijn er voor de algemene veiligheid, en werken alleen als we er ons met z'n allen aan houden. Tuurlijk kan de één harder en beter rijden dan de ander, maar we hebben met elkaar afgesproken wat de snelheid is. Als we op een 50km/u weg 70km/u willen rijden, dan zullen we dat met z'n allen af moeten spreken. Als we dat niet doen en individuën overtreden toch de snelheidslimiet, dan brengen zij hunzelf en hun omgeving in gevaar.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik vind helemaal niet dat ik mijzelf in gevaar breng, en ook een ander niet in het gevaar breng. Nogmaals ik rij vaak alleen op de autosnelweg te hard. Ik vind 150 net zo’n veilige snelheid als 120. Het is bij mij een automatisme geworden dat ik 150 ga rijden.
Ongelukken komen sneller door flippie flink, hoogbejaarden en mensen die alcohol hebben gehad, dan door te hard rijden. Echt waar, die flitspalen/auto’s/container/camera’s en lasergun’s hebben ze in de eerste plaats voor de centen. Ik vind het wel zo enorm kinderachtig om boetes naar mensen toe te sturen die de snelheid onbewust een keer overschrijden. Als het nou regelmatig gebeurt, dan vind ik het heel anders. Ik kan me wel zo ergeren aan die lui he. Vooral als je ze ziet in een nieuwe mercedes aan de kant van de weg, met een krantje, koffie en met een dikke gevulde koek in de waffel. Of dat ze camera’s camoufleren met takken(molesteren ze eerst een boom voor). Ik moet eens takken afrukken van een boom van de gemeente. Dan komen ze gelijk met een heel leger voor de deur, alsof je moord gepleegd hebt. Ze mogen ook altijd zomaar ergens een container neer zetten, wist je dat? Aan een autoweg of zo.. (moeten wij eens proberen) Nee echt waar, met flitsen los je niets op! Ik rij er niet echt niet minder hard om. Dat doet (bijna) niemand denk ik. Misschien houden sommigen het een week of 2 weken vol, maar dan zijn ze die boete ook wel weer vergeten. Ze moeten gewoon net als in Canada met punten gaan werken. En reken maar dat - dat werkt. Als je iets van 5 punten in een jaar hebt, dan krijg je een straf. Maar nee! Dat doen ze hier niet, want dat levert geen geld op. Geloof mij, het gaat ze meer om de poen, dan om de veiligheid. Laten ze maar eens het geld echt aan veiligheid besteden, dan telkens van dat belachelijk duur flitsapparatuur aan te schaffen. Ik houd me heus wel aan de snelheid als ik niet op de autosnelweg ben. Vind het ook beneden peil om hard te gaan rijden, waar woningen staan. Maar goed, ik zal proberen om in vervolg ook aan snelheid te houden op de autosnelwegen. Maar dat zal ik wel niet lang volhouden, want het is echt een automatisme om het gaspedaal onderin te trappen. Maar als ik er weer aan denk, dan houd ik het gas ff in okay;). En die radardetector knikker ik niet weg. Het geeft me een extra veilig gevoel zelfs. Zolang ze kinderachtig blijven doen door het beboeten van een paar kilometer te hard rijden, dan blijf ik ook nog lastig doen als ik een bekeuring krijg. ‘k Vraag dan een eikrapport en de foto, waar ik recht op heb. Het is voor mij echt een spelletje “waar zit de struikroverâ€
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

En de overheid in alles gehoorzamen dan, Matthijs? (Romeinen 13, Titus 3)

Of je nu gelooft dat het voor je eigen bescherming is of niet, of je het nu zinnig vindt of niet.. de overheid gehoorzamen is een bijbelse opdracht!

Lebaoth

PS: ik hoop op zoveel mogelijk flitspalen in Nederland, als je bekeurd wordt is dat je eigen dikke schuld. :P (meen ik overigens wel serieus!)

[Veranderd op 28/1/03 door lebaoth]
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
bloob

Bericht door bloob »

Matthijs, even over die 'paar kilometer te hard' van jou....

Ten eerste: er zit al een marge ingebouwd standaard en dat weten we allemaal. Dus als jij een boete krijgt voor maar 5 kilometer te hard, was het waarschijnlijk so wie so al dan 5 kilometer. En bovendien: je moet toch ergesn een grens trekken??? "Ok", zegt de overheid, "Matthijs jongen, omdat het maar 5 kilometer te hard was zien we het door de vingers". Bloob die 6 kilometer te hard reed (stel...) krijgt natuurlijk wel een boete. Gaat op hoge poten naar de overheid omdat ze maar 1 kilometer meer te hard reed dan Matthijs te hard reed. "Ok", zegt de overheid, "Bloob, meissie, omdat het maar 1 kilometer harder was dan Matthijs te hard reed zien we het door de vingers". Ja en zo is het einde zoek he.

Ander voorbeeld: Stel dat Bloob 1 rolletej pepermunt pikt. Ze heeft geen bank overvallen, geen miljarden gestolen. Enkel één enkel rolletje pepermunt. En de albert hein medewerkers vatten haar in de kraag... (zonder bijbehorende stompen natuurlijk :)) Dan hoeft ze maar geen boete te betalen omdat het toch maar één rolletje pepermunt was.?

IK dacht maar toch van wel.

Stelen is stelen, maar de mate bepaalt de straf.

Te hard is te hard en ook hier bepaalt de mate van te hard rijden de straf.
rotweiler

Bericht door rotweiler »

Ik rij meestal ook te hard op de snelweg. Tot nu toe nog geen een boete gehad. Maar volgens mij is het pas wel gebeurd, alleen is hij nog niet binnen. Ik heb altijd geroepen dat ik het dan verdien, omdat ik al veel te lang te hard rij. Dus...

Ik vind het eigenlijk ook niet goed om te hard te rijden. Het is evengoed zonde. Alleen het is zo algemeen geworden, dat veel mensen het niet meer als zonde zien en dat je zelf ook al snel gaat denken dat het niet zo erg is.
Aupi

Bericht door Aupi »

Echt triest dat flitsen...Ga je 's avonds laat naar je werk omdat je nachtdienst hebt. Niemand te zien meer rond die tijd maar jawel hoor ineens een rode straal (laserstraal ofzo) over de rijksweg. Maandje later een vette rekening. Daar ga je zuurverdiende geld weer.....
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Origineel geplaatst door Madtice
Je moet ook niet plotsklaps op de rem drukken als je ineens zo'n bord ziet, maar al de hele 50 km/u weg 50 km/u rijden ;)
Ook als je 70 km mag? Worden de anderen nog meer kwaad. Echt, het gaat soms van 70 naar 50 km in één keer. En niet 70, 65,60,55,50.
:#
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Origineel geplaatst door Aupi
Echt triest dat flitsen...Ga je 's avonds laat naar je werk omdat je nachtdienst hebt. Niemand te zien meer rond die tijd maar jawel hoor ineens een rode straal (laserstraal ofzo) over de rijksweg. Maandje later een vette rekening. Daar ga je zuurverdiende geld weer.....
Geflitst door "een rode laserstraal"........jaja......

bloob

Bericht door bloob »

Origineel geplaatst door Aupi
Ja? Maar dat heb je toch helemaal zelf gedaan? Niemand heeft je toch gezegd dat je te hard moest gaan rijden? Doe je het wel, dan aanvaard je het risico op een vette bekeuring. Wie dan zo nodig te hard wil: niet zeuren!
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Origineel geplaatst door lebaoth
En de overheid in alles gehoorzamen dan, Matthijs? (Romeinen 13, Titus 3)

Of je nu gelooft dat het voor je eigen bescherming is of niet, of je het nu zinnig vindt of niet.. de overheid gehoorzamen is een bijbelse opdracht!

Lebaoth
Helemaal met je eens! Zeker waar. Maar je loopt ook niet 24 per uur per dag met de wet in je hoofd. Maar als ik er aan denk dan rem ik wel hoor:)
't Is zo moeilijk he. Maar geef toe! Het gaat meer om de centen dan om de veiligheid. Want dat vind ik echt een leugen als ze zeggen, dat ze veiligheid belangrijker vinden dan al die miljoenen die ze krijgen van hardrijders.
PS: ik hoop op zoveel mogelijk flitspalen in Nederland, als je bekeurd wordt is dat je eigen dikke schuld. :P (meen ik overigens wel serieus!)

[Veranderd op 28/1/03 door lebaoth]
Ben ik ook helemaal met je mee eens. Het is mijn eigen schuld dat ik geflits wordt.
Ik hoop niet dat er meer flitspalen komen. Dat geld kunnen ze beter besteden aan de zorg, veiligheid, of zo. Niet dan?

[Veranderd op 23/11/2002 door Matthijs]
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Hee Matthijs,

misschien gaat het toch wel om de veiligheid hoor! Als ik op m'n fietsje (dat vind ik nog wel het veiligst) een stuk over de gewone weg moet rijden (over de snelweg probeer ik maar niet ;)) vind ik het al eng als auto's nog net onder de maximumsnelheid zitten. Je remweg wordt gewoon een stuk langer als je harder gaat. Of dat nou een paar kilometer of heel veel te hard is, er moeten nu eenmaal grenzen zijn..

(en dat geld dat ze binnenkrijgen met die flitspalen kunnen ze dan weer besteden aan beter onderwijs, de tweede fase afschaffen enzo :P )

Groetjes, Lebaoth
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Plaats reactie