De Preek....
Gistermorgen een preek over Daniel 2 vers 34 en 35
Over de steen die zonder handen afghouwen wordt en het beeld laat vallen.
Die alle 4 wereldrijken tegelijk zal laten vallen en verbrijzelen, dan zal Gods koninkrijk op aarde komen.
( er staat dat de steen tot een grote berg wordt die de hele aarde zal vervullen)
Het koninkrijk van God is dichtbij !
Wij leven in het rijk van ijzer en leem, het romeinse rijk.
Het was ook een praktische preek, met een stuk geschiedenis erin.
Lees de krant naast de Bijbel en je ziet het gebeuren.
Als nu deze dingen beginnen te geschieden, zo ziet omhoog en heft uw hoofden opwaarts, omdat uw verlossing nabij is. Lukas 21:28
Over de steen die zonder handen afghouwen wordt en het beeld laat vallen.
Die alle 4 wereldrijken tegelijk zal laten vallen en verbrijzelen, dan zal Gods koninkrijk op aarde komen.
( er staat dat de steen tot een grote berg wordt die de hele aarde zal vervullen)
Het koninkrijk van God is dichtbij !
Wij leven in het rijk van ijzer en leem, het romeinse rijk.
Het was ook een praktische preek, met een stuk geschiedenis erin.
Lees de krant naast de Bijbel en je ziet het gebeuren.
Als nu deze dingen beginnen te geschieden, zo ziet omhoog en heft uw hoofden opwaarts, omdat uw verlossing nabij is. Lukas 21:28
Oorspronkelijk gepost door Dathenum
Gisteren 2 preken gehoord:
's Morgens ds. A.L. (Bram) Krol, gereformeerd predikant te Gorinchem. Een preek over gideon. Geen standaard gideon-preek, maar uit deze geschiedenis werd duidelijk hoe een mens Christus vind.
's Middags een preek gehoord van ds. D.J. Budding, hervormd predikant te Waarde. Deze preek ging over Natanaël.
WaarderWaarde

Gistermorgen Ds. C.J. Meeuse over Markus 4: De storm op zee. Met Christus aan boord ben je veilig, ook al lijkt het soms van niet. Hele mooie preek.
Gistermiddag preek geluisterd van Ds. P.J. Stam uit Katwijk over de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. Hij stond op http://www.kerkomroep.nl/kerken/kerk.ph ... 0501091702
Heel aparte preekstijl. Ik had hem weleens op de EO gehoord, maar in een kerkdienst is hij heel bijzonder. Ook qua inhoud.
Vandaag onderweg een lezing van Dato Steenhuis over: De opname van de gemeente; feit of fictie. Hij zei hele mooie dingen, maar hij heeft me niet kunnen overtuigen van de werkelijkheid van de opname.
Gistermiddag preek geluisterd van Ds. P.J. Stam uit Katwijk over de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. Hij stond op http://www.kerkomroep.nl/kerken/kerk.ph ... 0501091702
Heel aparte preekstijl. Ik had hem weleens op de EO gehoord, maar in een kerkdienst is hij heel bijzonder. Ook qua inhoud.
Vandaag onderweg een lezing van Dato Steenhuis over: De opname van de gemeente; feit of fictie. Hij zei hele mooie dingen, maar hij heeft me niet kunnen overtuigen van de werkelijkheid van de opname.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Moet je toch eens beter opletten als je nog eens op prekenweb komt....Oorspronkelijk gepost door PimJe kan beter zorgen dat de preek op PrekenWeb komt. Heb je een veel groter bereik!Oorspronkelijk gepost door Gian
Als Ds. C. Harinck een zondag geweest is, moet de koster gelijk een stuk of 30 bandjes extra draaien.![]()

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
:puOorspronkelijk gepost door GianMoet je toch eens beter opletten als je nog eens op prekenweb komt....Oorspronkelijk gepost door PimJe kan beter zorgen dat de preek op PrekenWeb komt. Heb je een veel groter bereik!Oorspronkelijk gepost door Gian
Als Ds. C. Harinck een zondag geweest is, moet de koster gelijk een stuk of 30 bandjes extra draaien.![]()
![]()
Gistermorgen gehoord:
Prof. A. Baars, over pred 12:1 - En gedenk aan uw Schepper in de dagen uwer jongelingschap, eer dat de kwade dagen komen, en de jaren naderen, van dewelke gij zeggen zult: Ik heb geen lust in dezelve.
Gistermiddag gehoord:
Ds. G.S.A. de Knegt, over 1 Koningen 18:12b - ik, uw knecht, nu vrees den HEERE van mijn jonkheid af.
Gisteravond gehoord:
Ds. P.J. den Admirant, over 2 Samuël 17:14 - Toen zeide Absalom, en alle man van Israël: De raad van Husai, den Archiet, is beter dan Achitófels raad. Doch de HEERE had het geboden, om den goeden raad van Achitófel te vernietigen, opdat de HEERE het kwaad over Absalom bracht.
Jullie allemaal ook goede kerkdiensten gehad?
Prof. A. Baars, over pred 12:1 - En gedenk aan uw Schepper in de dagen uwer jongelingschap, eer dat de kwade dagen komen, en de jaren naderen, van dewelke gij zeggen zult: Ik heb geen lust in dezelve.
Gistermiddag gehoord:
Ds. G.S.A. de Knegt, over 1 Koningen 18:12b - ik, uw knecht, nu vrees den HEERE van mijn jonkheid af.
Gisteravond gehoord:
Ds. P.J. den Admirant, over 2 Samuël 17:14 - Toen zeide Absalom, en alle man van Israël: De raad van Husai, den Archiet, is beter dan Achitófels raad. Doch de HEERE had het geboden, om den goeden raad van Achitófel te vernietigen, opdat de HEERE het kwaad over Absalom bracht.
Jullie allemaal ook goede kerkdiensten gehad?
Gistermorgen gehoord: gelezen preek van ds. B. van der Heiden over de bekering van Manasse.
's Middags ds. J.S. van der Net over Genesis 24, huwelijk van Izak en Rebekka als afschaduwing van het huwelijk tussen Christus en Zijn bruid.
Zelf nog gelezen preek van J. Karels (dood van Stefanus) en H. Hofman (kheb u op de fluit gespeeld en ge hebt niet gedanst etc).
's Middags ds. J.S. van der Net over Genesis 24, huwelijk van Izak en Rebekka als afschaduwing van het huwelijk tussen Christus en Zijn bruid.
Zelf nog gelezen preek van J. Karels (dood van Stefanus) en H. Hofman (kheb u op de fluit gespeeld en ge hebt niet gedanst etc).
- Christiaan
´s Morgens Openbaring 7, hele hoofdstuk vers voor vers.
Vooral ook de opvallende zaken zoals de stammen van Israel die genoemd worden, maar niet Dan. Dan lag boven in Israel het verst van Jeruzalem. Men had hier onder Jerobiam een eigen gosdienst gemaakt. Oproep tot ons zijn wij wel echt in ons christen zijn.
Of lopen wij het liefst aan de rand van de kudde of juist het liefst zo dicht mogelijk bij de Herder.
´
´s middags H.C. vraag en antwoord 50 en 51.
Wat nut ons dat Christus in de hemel aan Gods rechter hand zit.
Vooral ook de opvallende zaken zoals de stammen van Israel die genoemd worden, maar niet Dan. Dan lag boven in Israel het verst van Jeruzalem. Men had hier onder Jerobiam een eigen gosdienst gemaakt. Oproep tot ons zijn wij wel echt in ons christen zijn.
Of lopen wij het liefst aan de rand van de kudde of juist het liefst zo dicht mogelijk bij de Herder.
´
´s middags H.C. vraag en antwoord 50 en 51.
Wat nut ons dat Christus in de hemel aan Gods rechter hand zit.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
- Miscanthus
sowee, 4 preken op 1 dag.Kislev schreef:Gistermorgen gehoord: gelezen preek van ds. B. van der Heiden over de bekering van Manasse.
Waren het "light" preken?
Sorry, 't ging vanzelfMiscanthus schreef:sowee, 4 preken op 1 dag.Kislev schreef:Gistermorgen gehoord: gelezen preek van ds. B. van der Heiden over de bekering van Manasse.
Waren het "light" preken?