Abortus

Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Abortus

Bericht door TAF »

aangaande verkrachting, in een aflevering van star trek (wat overduidelijk niet christenlijk is) worstelde een van de personages, een half-indiaan met een dergelijke opgedwongen zwangerschap.. waarop zijn stamhoofd simpel zei :

toen de blanken kwamen in ons thuisland waren ze wreed en verkrachten ze ook onze vrouwen.
En zoals je weet hebben wij de blanken daarvoor altijd bevochten en gescalpeerd..
maar zo niet dat kind.. zelfs niet nadat het geboren was.. want het kind was onschuldig..

een mooie omschrijving van wat ikzelf ook geloof : een kind is een eigen individu vanaf de eerste cel.. en dat kind is ondschuldig aan wat voor leed er ook is aangedaan aan zijn moeder. Zou de moeder de verkrachter wreed om het leven brengen.. om zijn wrede daad terrecht te stellen zou ik nog begrip kunnen opbrengen.

Maar iemand die een onschuldig kwetsbaar kind vermoord om wat voor reden ook.. is vele malen wreder en erger dan de ergste verkrachter die er maar kan zijn.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Abortus

Bericht door Luther »

TAF schreef:aangaande verkrachting, in een aflevering van star trek (wat overduidelijk niet christenlijk is) worstelde een van de personages, een half-indiaan met een dergelijke opgedwongen zwangerschap.. waarop zijn stamhoofd simpel zei :

toen de blanken kwamen in ons thuisland waren ze wreed en verkrachten ze ook onze vrouwen.
En zoals je weet hebben wij de blanken daarvoor altijd bevochten en gescalpeerd..
maar zo niet dat kind.. zelfs niet nadat het geboren was.. want het kind was onschuldig..

een mooie omschrijving van wat ikzelf ook geloof : een kind is een eigen individu vanaf de eerste cel.. en dat kind is ondschuldig aan wat voor leed er ook is aangedaan aan zijn moeder. Zou de moeder de verkrachter wreed om het leven brengen.. om zijn wrede daad terrecht te stellen zou ik nog begrip kunnen opbrengen.

Maar iemand die een onschuldig kwetsbaar kind vermoord om wat voor reden ook.. is vele malen wreder en erger dan de ergste verkrachter die er maar kan zijn.
Lees maar eens wat de Stichting Schreeuw om leven hierover schrijft, of ook Mariska Orban in haar nieuwste boek 'Blond brutaal en bidden' (aanrader).
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Abortus

Bericht door vlinder »

helma schreef:http://www.bnr.nl/topic/waterkoeler/590 ... t-tweeling


Ziekenhuis aborteert verkeerde helft tweeling......
Oh, wat vreselijk....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Abortus

Bericht door caprice »

vlinder schreef:
helma schreef:http://www.bnr.nl/topic/waterkoeler/590 ... t-tweeling


Ziekenhuis aborteert verkeerde helft tweeling......
Oh, wat vreselijk....
Was het minder vreselijk als de ander helft geaborteerd werd dan? Het is en blijft een vreselijke daad. Maar in Nederland is het strafbaar om onnodig te claxoneren, of een kind een tik te geven, maar die kleine kindertjes mogen ongestraft aan stukken gesneden worden.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Abortus

Bericht door Zita »

Luther schreef:
TAF schreef:aangaande verkrachting, in een aflevering van star trek (wat overduidelijk niet christenlijk is) worstelde een van de personages, een half-indiaan met een dergelijke opgedwongen zwangerschap.. waarop zijn stamhoofd simpel zei :

toen de blanken kwamen in ons thuisland waren ze wreed en verkrachten ze ook onze vrouwen.
En zoals je weet hebben wij de blanken daarvoor altijd bevochten en gescalpeerd..
maar zo niet dat kind.. zelfs niet nadat het geboren was.. want het kind was onschuldig..

een mooie omschrijving van wat ikzelf ook geloof : een kind is een eigen individu vanaf de eerste cel.. en dat kind is ondschuldig aan wat voor leed er ook is aangedaan aan zijn moeder. Zou de moeder de verkrachter wreed om het leven brengen.. om zijn wrede daad terrecht te stellen zou ik nog begrip kunnen opbrengen.

Maar iemand die een onschuldig kwetsbaar kind vermoord om wat voor reden ook.. is vele malen wreder en erger dan de ergste verkrachter die er maar kan zijn.
Lees maar eens wat de Stichting Schreeuw om leven hierover schrijft, of ook Mariska Orban in haar nieuwste boek 'Blond brutaal en bidden' (aanrader).
Offtopic, maar ik heb eigenlijk alleen negatieve recensies gelezen over 'Blond brutaal en bidden'. Wat vind jij er goed aan?
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Abortus

Bericht door MarthaMartha »

vlinder schreef:
helma schreef:http://www.bnr.nl/topic/waterkoeler/590 ... t-tweeling


Ziekenhuis aborteert verkeerde helft tweeling......
Oh, wat vreselijk....
Wat ik eigenlijk zo apart vind aan het hele gebeuren is dat men hier zo'n drama van maakt (let op: het IS een drama). Men aborteert klompjes cellen, praat vooral niet over baby's of kinderen.... maar nu een verkeerde helft is geaborteerd is dat een drama.... was dat kindje wel meer dan een klompje cellen dan? en het kindje wat weggehaald had moeten worden dan? In heel deze verslaggeving zie je m.i. duidelijk dat mensen echt wel weten dat een abortus niet om een klompje cellen gaat.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Abortus

Bericht door Rijssen »

Vanavond de documantaire van Bert Dorenbos gekeken, en vind die behoorlijk smakeloos.
Arbortus is idd een afschuwelijk iets, maar om dat nu over de rug van de holocaust slachtoffers te doen??
allebei afschuwelijke daden, maar de holocaust misbruiken is gewoon misselijkmakend.

http://www.brinktv.com/?page_id=1347
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Abortus

Bericht door TAF »

niet geheel..

trek de vergelijkingen :

"het is maar een klompje cellen, het is nog geen kind"
versus
"das sind untermenschen""

het uitroeien van grote groepen gehandicapten, zodat "de zorgkosten voor de rest betaalbaar blijven"

versus het vermoorden van dat ongeboren kind
-want ik wil mijn studie nog doen / heb geen geld/heb geen tijd

en in nazi-duitsland wisten 99% van de Duitsers niet wat er echt gebeurde.. het erge is dat iedereen precies weet wat er door de beulen in de abortuskampen gebeurd.. en iedereen het maar normaal vind..
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Abortus

Bericht door Rijssen »

Ja sommige vergelijkingen zie ik ook wel, maar daar gaat het mij niet om.
Ik vind het smakeloos om over de rug van holocaust slachtoffers dit te doen.
En dan de beelden van de plastic foetussen op de rails van Auschwitz.
Heb je de documantaire al helemaal gezien dan?

Vind deze documantaire eigenlijk een schreeuw om (negatieve) aandacht.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

UITNODIGING VOOR DE MARS VOOR HET LEVEN

Hartelijk nodigen wij u uit, deel te nemen aan de jaarlijkse stille Mars voor het Leven, georganiseerd door de Nederlandse Pro-Life organisatie Schreeuw om Leven / Cry for Life, in samenwerking met andere organisaties, waaronder Christenen voor de Waarheid (CFT) en Hulp Vervolgde Christenen (HVC).

De Mars voor het Leven wordt jaarlijks gehouden om aandacht te vragen voor de bescherming van het ongeboren leven. Door deelname aan deze stille tocht vragen de deelnemers aan koningin en overheid om de liberale wetten, waarin de vrijheid van abortus en euthanasie geregeld is terug te draaien. Deze wetten vormen een bedreiging voor het ongeboren kind, onze oudere burgers en de christelijke familiewaarden.

De Mars voor het Leven is georganiseerd rond de datum, waarop op 18 december 1980, de leden van de Tweede Kamer instemden met de Wet Afbreking Zwangerschap. Abortus werd daardoor legaal, en beschikbaar voor alle vrouwen, tot de 24ste week van hun zwangerschap.

Het twee-en-een-half uur durend programma zal om 13.00 uur beginnen met een inleidend woord van drs. L. P. Dorenbos en mevrouw W. Dorenbos. Na aandacht voor de werk van de Hulpverlening Er is Hulp, zullen de volgende deelnemers van nationale en internationale instellingen hun organisatie introduceren en in een oproep de Mars ondersteunen:
Jack van der Tang - Pillar of Fire
Kees van Helden - Weet
Frank Pot - Fire Church
Henk van Rhee - Heil des Volks
Allan Parker - Justice Foundation USA
Jan de Bruin - CFT
Jan Bor - HVC
Cees van der Staaij - SGP

De route van de Mars zal de deelnemers voeren rondom de regeringsgebouwen in het centrum van Den Haag. Het is een stille tocht. Spandoeken en borden zullen beschikbaar worden gesteld door de mars organisatie.


Na de Mars zal de Indiase voorganger dr. P.P. Job spreken en de meisjes discriminatie in India onder de aandacht brengen. Afsluitend zal evangelist Brunt een appelwoord spreken.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Mars voor het Leven
Voorwaarts Mars!
De Mars in het licht van Het Leven

ALBLASSERDAM - We bevinden ons in de donkere dagen voor Kerst. We maken ons op voor het feest van het Licht, het feest van Het Leven! Het leven is ons geopenbaard en onthuld in niemand minder dan in Gods eigen, lieve Zoon; Jezus, de Christus. Leven te midden van de dood. Paulus getuigt van Hem in de Kolossenzenbrief; Jezus die ons leven is! Dit Leven geeft leven. Dit nieuwe leven zet in beweging en geeft als vanzelf bewogenheid met het ongeboren leven.

ONVEILIGHEID
Vlak na zijn geboorte was de Heere Jezus zijn leven al niet zeker. Het gezin ontvluchtte Bethlehem, aangezien Herodes hen op de hielen zat. Het Kind was niet veilig. Over veiligheid gesproken. Vandaag is het leven in een nog eerder stadium in onveilig vaarwater terecht gekomen. Vruchtwater wel te verstaan. Onveiligheid in de moederschoot. Wat het veiligste plekje op aarde zou moeten zijn, is verwoorden tot een plaats van moord en doodslag. Alleen in Nederland al worden per jaar meer dan 33.000 ongeboren kinderen gedood. De afgelopen 25 jaar zijn er wereldwijd 1 miljard ongeboren kinderen in de moederschoot gedood. Er klinkt een Schreeuw om Leven!

GEESTELIJKE STRIJD
We staan aan de vooravond van Jezus’ wederkomst. Er is een heftige, geestelijke strijd gaande. Een strijd om de Waarheid. Deze ligt onder vuur. Er staat veel op het spel. We staan in onze maatschappij voor enorme, morele en ethische vraagstukken. Er is groeiend atheïsme en tegelijkertijd een fanatiek antisemitisme. De leus van de Franse revolutie is hoogst actueel: ‘Vrijheid, blijheid en broederschap’. Antwoorden hierop worden niet bepaald door de politiek, de economie, de publieke opinie of de menselijke redenatie, integendeel. Jezus bad in Johannes 17: ‘Vader heilig ze door Uw waarheid; Uw Woord is de Waarheid’. Dat Woord biedt wijsheid, helderheid en hoop. De waarheid ligt verankerd in God zelf. We zijn als christenen geroepen om staande te blijven te midden van het seculiere denken, wat over ons wordt uitgegoten.

EINDTIJD
Vanuit de breedte van de christenheid was er in 1981 groots protest tegen de nieuwe wetgeving inzake abortus provocatus. Christenen kwamen als vanzelf in beweging voor het leven. De naam en eer van de Schepper waren in het geding. Het is vandaag niet anders. Echter, we moeten erkennen dat de christenheid gewend is geraakt aan deze gruwelijke zonde en zich - op een enkeling na - niet meer laat horen. Teken aan de wand. Teken van de eindtijd. Men zal zich afkeren van de Waarheid. Ook veel christenen relativeren de Waarheid. Niet in de laatste plaats met betrekking tot abortus. Het is nu eenmaal zo. De ongelovige wereld daarentegen beschermt de zeehonden, staat op de bres voor de bewegingsruimte van kippen, maar wie zet zich in voor het ongeboren leven in de moederschoot? Lauwheid en slapheid tekenen de christelijke gemeente in de eindtijd. We leven in het Laodicea tijdperk. Paulus schrijft aan zijn broeder Timotheus: ‘En weet dit dat in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken. Want de mensen zullen liefhebbers zijn van zichzelf…meer liefhebbers van zingenot dan liefhebbers van God’. De vrije seksuele moraal viert hoogtij met alle wrange gevolgen van dien.

GEESTELIJK ONTWAKEN
De tijd dat we ons konden terugtrekken in onze veilige, geestelijke huisjes is voorbij. De gemeente van God staat in 2011 niet alleen voor de uitdaging, maar is geroepen om de heersende, geestelijke gezapigheid te doorbreken. Te getuigen van Het Leven. In woord en daad! Als gelovigen mogen we naar het woord van Paulus, Gods medearbeiders zijn. Een hoge en heerlijke roeping. Dwars tegen de afval in wil God herleving schenken. Een geestelijk ontwaken.

VEROOTMOEDIGING
Gemeente van God, geestelijk leiders, politieke leiders, volk van Nederland; laten we ons verootmoedigen voor de Heere onze God. Laten we schuld belijden dat we Hem, de Springader van het Levende water hebben verlaten. Hij daarentegen is getrouw en rechtvaardig dat Hij ons de ongerechtigheid zal vergeven. Sta voor de zaak van Jezus! Juist nu in het laatste der tijden. Zodat de gemeente van God - in het geheel van onze samenleving - zal zijn; een pilaar en fundament van de Waarheid! De oproep van gewaardeerd SGP-kamerlid Cees van der Staaij tijdens de Mars in 2010, verdient het om herhaald te worden: “Pro Love, Pro Life. Voorwaarts Mars!”

Jacques Brunt
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Abortus

Bericht door Tiberius »

Wanneer en waar is die mars?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

sorry, a.s. zaterdag

10-12-2011
Mars voor het Leven - Den Haag (Den Haag)
Locatie: Op het Plein voor het gebouw van de Tweede Kamer.
Aanvang 13:00

“Mars voor het Leven”

Geef je nu op voor de Mars voor het Leven op 10 december 2011 in Den Haag. Aanvang: 13.00 uur, op het Plein voor het gebouw van de Tweede Kamer. Door naar de mars voor het leven te komen, maak je een gebaar.

Elk leven telt. In Nederland worden jaarlijks 33.000 ongeboren kinderen in de moederschoot gedood. Voor elke abortus willen we tenminste een deelnemer aan de Mars stellen: doe mee en roep ook anderen op. Voor alle 33.000 abortussen 33.000 mensen op de Mars. We zien je in Den Haag.

Zie: www.marsvoorhetleven.nl
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Abortus

Bericht door Luther »

Rijssen schreef:Ja sommige vergelijkingen zie ik ook wel, maar daar gaat het mij niet om.
Ik vind het smakeloos om over de rug van holocaust slachtoffers dit te doen.
En dan de beelden van de plastic foetussen op de rails van Auschwitz.
Heb je de documantaire al helemaal gezien dan?

Vind deze documantaire eigenlijk een schreeuw om (negatieve) aandacht.
Ik vind deze docu zeer schokkend, maar de parallel met de Holocaust is wél terecht!
Nabestaanden van de Holocaustslachtoffers die ook tegen abortus zijn, zouden deze docu van harte kunnen ondersteunen. Systematisch werden Joden uitgemoord; systematisch worden thans ongeboren kinderen vermoord, onder het mom van 'klompje cellen' en 'vrije keuze ouders'. Afschuwelijk!

Misschien ga ik morgen naar Den Haag.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Abortus

Bericht door Jongere »

Luther schreef:Ik vind deze docu zeer schokkend, maar de parallel met de Holocaust is wél terecht!
Nabestaanden van de Holocaustslachtoffers die ook tegen abortus zijn, zouden deze docu van harte kunnen ondersteunen. Systematisch werden Joden uitgemoord; systematisch worden thans ongeboren kinderen vermoord, onder het mom van 'klompje cellen' en 'vrije keuze ouders'. Afschuwelijk!

Misschien ga ik morgen naar Den Haag.
Het nut van de vergelijking ontgaat me totaal, anders dan dat het zou moeten shockeren.

Ik geloof dat als een christen zegt: niet door kracht - hij daarmee ook wil afzien van "geestelijke geweldsmiddelen".
De eenvoudige boodschap: 'abortus is moord op jonge mensenlevens' is al verschrikkelijk genoeg. Laten we die altijd uitdragen in eenvoud. Persoonlijk geloof ik dat we een verkeerde lijn kiezen als we op de manier van deze "documentaire" een christelijk punt willen maken. Ik vind het geheel van de film gewoon goedkoop. Hoe fel ik ook tegen abortus ben.
Plaats reactie