Als er nu verkiezingen zijn, wie stemt u dan, en waarom?

RvP

Bericht door RvP »

Tussenstand: Heel mooi de SGP staat met 16 bovenaan! nu landelijk nog :D;)
Bar Yamino

Bericht door Bar Yamino »

Oorspronkelijk gepost door RvP
Tussenstand: Heel mooi de SGP staat met 16 bovenaan! nu landelijk nog :D;)
In dat geval zou ik emigreren ... :,
RvP

Bericht door RvP »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Ga dan alvast maar je koffertjes pakken:

SGP 17
CU 11

betekent dat beiden een 2/3 meerderheid in het parlement zouden hebben...............

kan er geen traan om laten moet ik bekennen, integendeel.
:,:,;)
Egbert

Bericht door Egbert »

Als die 2/3 meerderheid nu eens in wérkelijkheid gehaald zou gaan worden, aan God deze bede, gaan er tóch nog problemen komen inzake de positie van de vrouw die bij de CU toch anders is als bij de SGP.......dat wordt nog bakkelijen.......

Maar velen zullen :i:i:i bij de gedachte aan die 2/3 meerderheid.................
Hooguit 1/3, klein groepje, verstokte D66, VVD en wilders fanaten.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Jongere

Bericht door Jongere »

Vooralsnog SGP (als ik al zou mogen stemmen :!).

Waarom?
Eerste criterium is een partij die zoiezo erkent dat de bijbel het woord van God is en dat we volgens die bijbel moeten leven. Volgend punt is dat ik van de SGP duidelijker hoor waar ze staan dan van de CU. Alleen af en toe het geroep van de CU al als ze een mogelijkheid zien zich bij de oppositie te scharen vind ik zwak. Dan liever SGP die een eigen lijn heeft.

En de andere partijen:
CDA kan ik niet zien als een christelijke partij. LPF is aan het 'sterven' en hun ideeën zijn niet zo verschrikkelijk goed om ze te stemmen. In de VVD schuilt naar mijn mening te veel antipathie tegen geloof en ik zou niet graag in de partij van Hirsi Ali zitten. Het is al jaren bekend dat D66 zich aanpast aan de aankomende regering en netjes mee kan regeren. Leuk voor je zelfvertrouwen maar ik vind ze geen wezenlijke dingen zeggen die het nodig maken om op ze te stemmen. PVDA moet eerst maar eens goed duidelijk maken wat ze nu eigenlijk willen. SP spreekt me wel aan maar sommige standpunten zijn zo verschrikkelijk radicaal dat ik ze toch niet zou durven stemmen. Groen Links valt af omdat de lijsttrekker niet sympathiek is. Geen sterk argument maar ze neemt net te vaak de kans waar om te bleren dat bijzonder onderwijs/sgp/bush ed moeten worden afgeschaft om nog geloofwaardig te zijn. Wilders heb ik nog nooit een standpunt horen verdedigen dat niet net toevallig in het nieuws is geweest en als beginnende partij zonder strak programma (behalve dan: ALLOCHTONEN ERUIT) is hij voor mij niet geloofwaardig genoeg om een stem te geven. (tot zover even gegeneraliseerd verhaaltje)

Maar het eerste criterium is natuurlijk of de partij de bijbel als uitgangspunt heeft. Ik zou het voor me zelf niet kunnen verantwoorden op iemand te stemmen die niet in God gelooft, alleen omdat hij net dat leuke regeltje heeft over allochtonen of bezuiniging of wat dan ook. Persoonlijk zou ik het liefst een totaal nieuwe christelijke partij zien, met duidelijke standpunten en een goede woordvoerder. Maar de levensvatbaarheid daarvan is zeer klein ben ik bang. Miscchien zien jullie me ooit nog wel in de krant verschijnen. :D U2U maar met ideeën. :P

Jongere wordt in een hokje gedumpt...

[Aangepast op 14/2/05 door Jongere]
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Jongere
Alleen af en toe het geroep van de CU al als ze een mogelijkheid zien zich bij de oppositie te scharen vind ik zwak. Dan liever SGP die een eigen lijn heeft.
Verklaar je nader, dit begrijp ik niet. Jij zegt dat de CU geen eigen standpunten heeft, maar af en toe iets roepen en bij de oppositie aanschuiven. Of lees ik dat verkeerd?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Bar Yamino

Bericht door Bar Yamino »

Welke partij mag dat wezen? De PvdD soms???
Inderdaad, Rens, die ene stem is voor de Partij voor de Dieren. 'n "Ideoludieke" stem. :)

Dacht dat jij ook wel onder het kopje "overig" zou staan, met je NCPN ...

Meende ook ooit marxist te zijn --ben tijdje lid geweest van de SP--, maar ik vind het toch te materialistisch: alsof de problemen door herverdeling van inkomen de wereld uit worden geholpen.

Als socioloog (in spe) voel ik me daarentegen wèl vaak aangesproken door maatschappijanalyse van Kareltje Marx; wat niet wil zeggen dat ik zijn oplossingen ook deel.
RvP

Bericht door RvP »

Afbeelding

Tot Uw dienst!

Stem ook.... SGP !!

[Aangepast op 15/2/05 door RvP]
Unionist

Bericht door Unionist »

Afbeelding

Samen leven naar Bijbelse normen
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Bar Yamino

Dacht dat jij ook wel onder het kopje "overig" zou staan, met je NCPN ...
Ik gaf al aan in mijn "stemverklaring" dat een stem op de NCPN een verloren stem is, juist vanwege het marginale bestaan van de NCPN.

Ook gaf ik aan dat een déél van de standpunten mij wel aansprak, maar dat een groot deel tegen mijn geloofsovertuiging inging.

Derhalve: als er NU verkiezingen zouden worden gehouden, zou mijn stem gaan naar de SGP.

En waarom dan wel?

Nou, hoewel een aantal sociaal-economische standpunten mij niet direct aanspreken, is het overgrote deel van het program van uitgangspunten naar mijn hart, evenals de visie op álle facetten van het leven, homo/lesbo-standpunten, en het grootste deel van het media-beleid.

vandaar mijn keuze voor de SGP
Dus jij vindt het mediabeleid van een partij belangrijker dan de sociaal-economische standpunten???
Plaats reactie