Hengelsport

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ikke niet hoor:,:, Ik slaap voortreffelijk.
Adje

Bericht door Adje »

Neenee, Tukkertje, NIET afschuiven... Nu is er iets waarin je daadwerkelijk kunt laten zien dat je christen bent (toch?) en nu haal je ervan alles bij om jouw 'bijdrage' aan vissenleed maar te relativeren. Je bent verantwoordelijk voor alles wat je doet, wat de rest van de wereld ook uithaalt. Je bent verantwoordelijk voor elk deeltje CO2 wat je uitstoot als je in je auto rijdt, wat er verder al niet geemitteerd wordt (en kun je dat later verantwoorden?!). Je bent verantwoordelijk voor ieder lelijk woord wat je zegt, wat er om je heen ook gezegd wordt. En je bent verantwoordlijk voor ieder dier uit Gods schepping, wat je voor je eigen plezier pijnigt, het maakt niet uit wat er om je heen gebeurt.

Durf nu eens die consequentie te trekken!!!!!!!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Adje , oke als je het zo scherp wilt trekken. Hoe kun jij dan verantwoorden dat je in een auto rijd, stroom gebruikt, gas gebruikt die opgewekt wordt op zondag, op schoenen loopt van leer etc etc. Je gaat het nu wel heel erg uit zijn verband trekken.

Je mocht willen dat de jeugd nog meer ging vissen., Was je van een heleboel problemen af. Weet niet of je kinderen hebt, maar wat zou je liever zien: dat je kinderen met vriendjes aan de waterkant zitten en vissen of dat jou kind zo'n hangjongere wordt, die 's middags en 's avonds een beetje rondhangt en dingen vernielt puur uit verveling.

tukkertje
Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
maar wat zou je liever zien: dat je kinderen met vriendjes aan de waterkant zitten en vissen of dat jou kind zo'n hangjongere wordt, die 's middags en 's avonds een beetje rondhangt en dingen vernielt puur uit verveling.
Geen van beide, allebei even vervelend. Of ze nou mensen of vissen lastig vallen maakt ook niet zo uit (alleen kunnen de vissen niet gaan klagen). Het is ook niet of, of. Er zijn nog heel wat wegen tussen vissen en rondhangen.

Maar goed, als ik je nog een keer aan de waterkant tegenkom schop ik je met hengel en al het water in. :? :mad2: Dáár word ík pas rustig van. :D

:stu

[Aangepast op 4/3/03 door Kislev]
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Nodig je hierbij uit om eens mee te gaan. Zullen we zien wie er het eerst in het water ligt:D:D:D

Jullie slaan volkomen door op het gebied van de dieren. Wie zichzelf consequent noemt is een leugenaar. Iedereen doet er aan mee. Direct of indirect.

tukkertje
Kislev

Bericht door Kislev »

Nodig je hierbij uit om eens mee te gaan. Zullen we zien wie er het eerst in het water ligt:D:D:D
Duh!!! Moet je tegen een contrabasist zeggen!! Die heeft wel met zwaarder spul gewerkt :, Peanuts! Wil je er onderhands of bovenhands in gegooid worden? Eerst jij en dan de hengel of andersom?

En nu serieus, Kena plaatste ergens de opmerking dat bij veel christenen weinig te merken is van dierenliefde. Volgens mij heeft ze hierin helaas gelijk.

Vissen is wel heel openlijk een minachting van de dieren. Als je ze nou echt nodig hebt voor je buik is het wat anders, maar die visjes aan een haakje slaan en dan teruggooien is wel errug triest....

Volgens mij zei Lebaoth het al ergens maar ik vind het eigenlijk ook niet kunnen om vlees/producten uit de bio-industrie te consumeren. Als je één keer in een legbatterij of in een kalverschuur bent geweest dan begrijp je wel wat ik bedoel.

Raar hè, die vogelpest, MKZ-crises, BSE? Zouden we soms niet helemaal goed met onze dieren omgaan?

De rechtvaardige kent het leven van zijn beest.

[Aangepast op 4/3/03 door Kislev]
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Whahahahaha. Een keer blazen en je bent buiten adem. :D:,

:bou:
Elzi

Bericht door Elzi »

Adje , weet niet of je kinderen hebt...
:bu :,:,:,
Adje

Bericht door Adje »

Nee, Tukkertje, ik heb geen kinderen. kWeet ook niet of dat tegenwoordig nog verantwoord is! (maar dat is een andere discussie) Eerlijk gezegd ben ik zelf nog een beetje kind... ;)

En wat dat verantwoorden betreft: we zijn dat als 21e eeuwse christenen helemaal kwijtgeraakt!!!! Natuurlijk moet je alles wat je doet kunnen verantwoorden! Elke keer dat je auto rijdt, (en daarbij bijdraagt aan global warming, op hoe kleine schaal ook), elke keer als je nieuwe kleren koopt (heb ik het wel nodig?), bij alles wat je doet ben je verantwoordelijk voor je eigen gedrag! Niet alleen in de 'grote' keuzes die je maakt, maar in heel je leven!

Kijk eens op http://www.timetoturn.nl!

Enne, Kislev, je blijft geweldig!

[Aangepast op 4/3/03 door Adje]
Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door Adje
Dit wil ik alleen nog maar een keer benadrukken! :D ;)

Ennuh, zolang het niet wetenschappelijk bewezen is dat het schadelijk is, blijf ik hobby-vissers gewoon het water in schoppen.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Hoop dat je een keer langskomt. Wordt feest :,:,:,:,:,
Kislev

Bericht door Kislev »

Hoop dat je een keer langskomt. Wordt feest :,:,:,:,:,
Lig je zo graag in het water dan? :$
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Oorspronkelijk gepost door Kislev
Oorspronkelijk gepost door Adje
Dit wil ik alleen nog maar een keer benadrukken! :D ;)

Ennuh, zolang het niet wetenschappelijk bewezen is dat het schadelijk is, blijf ik hobby-vissers gewoon het water in schoppen.
Ja, en zo hoort het Kislev!

Ik begrijp echt niet dat jij geen last van je geweten krijgt hoor Tukkertje. Zoals Adje al zegt ben je overal verantwoordelijk voor, dan doet het er niet toe wat de rest van de wereld allemaal uitspookt.
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Heb jij geen last van je geweten dan als je die vliegen van je auto wast. En die muggen doodslaat op de muur. Wees nu eens eerlijk. Dat is toch precies hetzelfde. Die dieren hebben ook gevoel hoor.

tukkertje
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Wel een beetje cirkeleffect zo he.

Oké nog een keer.

Ten eerste heb ik geen auto, ik kan daarop dus ook geen vliegen doodslaan.
Ten tweede moet je een onderscheid maken tussen functioneel doden/pijnigen en pijnigen voor je plezier. Als je een mug wilt hebben moet je dat beest niet in een op z'n kop gezette beker laten stikken maar direct doodslaan. Dan lijdt dat dier niet. Als je een vis aan de haak slaat is dat lijden voor dat arme dier.

En hier nog een tekst waar heel duidelijk staat dat je goed voor dieren moet zijn: Spr 12:10 'De rechtvaardige kent het leven van zijn beest; maar de barmhartigheden der goddelozen zijn wreed.'

[Aangepast op 4/3/03 door lebaoth]
Plaats reactie