Christen zijn......ook op de weg?!

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Pim!!!! Nogmaals je hebt voor de vole 100% gelijk!!!! Maar ik rij net als jij wel es te hard!!!!
OK. Ik heb een donkerblauwe Ford Focus 25-FG-PT. Als je die eens voorbij ziet stuiven, hou me aan en vermaan me!!

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Oorspronkelijk gepost door LecramIk hoop niet dat je hiermee indirect oordeelt of iemand die een andere interpretatie hierover heeft niet gelovig kan zijn. Daar ga jij niet over (en ik net zo min). Dat red je ook niet met het eenzijdig selecteren van bijlgedeelten. Andere bijbelgedeelten spreken je weer tegen. Hoe staat dat ook al weer? Ieder in eigen gemoed ten volle verzekerd? "Ja zie je wel: antinomianisme!" (ik zal je voor zijn) Zucht.....
Het ligt niet in mijn bedoeling om personen te veroordelen. Alleen moeten wij de geboden van God (bijvoorbeeld de overheid onderdanig zijn) hoe dan ook gehoorzamen. Op dit forum komen mensen er openlijk voor uit dat ze hier niet aan willen. Bekeerd worden wil men wel, maar gehoorzamen?

De tekst die jij citeert een ieder zij ten volle verzekerd kun je alleen toepassen op zaken die niet uitdrukkelijk door God geboden zijn, je zou de context erbij kunnen nemen. De overheid gehoorzamen is uitdrukkelijk door God geboden.

[Aangepast op 15/8/03 door Dathenum]
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Of ben ik nu te wettisch? Heeft het innerlijk niets te maken met het handelen? :!

Is het: "het een sluit het andere niet uit", of is vriendschap met de wereld vijandschap met God????

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Lecram,

Ik vond jouw posting heel goed! Jij stelde dat je hier niet tegenin kon gaan zonder hypocriet te worden.
Liefde, sociaal zijn en ootmoed is onze kringen wel eens vreemd..... Wij zijn heel, heel liberaal op bepaalde terreinen.
Wat ik hiermee bedoelde is dat we op heel veel terreinen precies weten hoe alles moet. Herinner je je de discussie over spijkerbroeken in de kerk nog? De dominee uit die kerk was gelijk een Valse profeet als ik me goed herinner. Probeer daarentegen maar eens een topic op te zetten tegen het materialisme wat tot uitdrukking komt in de dure kleding, poenerige auto's, poenerige huizen.

Het eerste wat je dan hoort is dat je jaloers bent. Nou ik zal verder niet uitwijden, maar ik ben zeer welvarend opgegroeid in een kast van een huis aan het water en met altijd merkkleding om mijn lijf en op mijn 19e had ik een lease-auto onder mijn kont. Nu gooi ik mijn opvoeding en jeugd niet overboord, maar je zet er je zinnen zo snel op....... We blijven rupsjes-nooit-genoeg!

Daarna worden de eigen straatjes schoongeveegd. De dure kleding wordt gekocht voor de kwaliteit. Geloof jij het? Wat een onzin. Het is een excuus! Al de Ralph Lauren kleding die ik kocht, kocht ik om het paardje. Evenzo met Gant en heel de mikmak. Het is wel goeie kwaliteit, absoluut. Maar huiscollectie van de Bijenkorf is ook prima hoor.

Dat bedoel ik nou met liberaal. Je kan het moeilijk sociaal vinden of liefdevol richting onze naasten die over heel de wereld lijm zitten snuiven onder een bruggetje.....

We maken zelf wel uit wat we doen (qua materialisme en laten ons niets ontzeggen). We moeten het leven van de eerste Christengemeente maar als voorbeeld in het achterhoofd houden. We zullen het nooit 'na kunnen doen' maar we moeten het niet weggooien!

Pim.
Weet je, Pim, als het gaat om materialisme, dan heb ik iets tastbaars, waar ik zelf mee worstel. God heeft mij gezegend met een goed inkomen en een goede financiele positie, maar daardoor mis ik vaak het besef van afhankelijk te zijn. Eigenlijk is het geen zegen, maar een verzoeking. Dat is onderwerp van mijn gebed.
Echter, ik kan met een oprecht geweten op een veilig stuk weg met 150 km/u psalmen zingen in de auto/op de motor. Daar zit het hem naar mijn zeer bescheiden mening ook niet in. Het gaat om je verhouding tot God en je medemens.
Als je er dus wel gewetensbezwaren tegen hebt, dan moet je je gewoon aan de snelheid houden. Net alsdat ik me op zondag wat rustiger houd en andere christenen daar wat vrijer mee omgaan.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Pffffff, begint het weer. Weer een onderwerp waar je elkaar lekker op kunt aanspreken. Maar als er een is op dit forum die durft te beweren nooit te hard gereden te hebben of dat nooit zal doen, dan zeg ik: YOUR A LIAR!!!!!

Dus hou aub op om een ander daar op te wijzen. Iedereen rijd wel eens te hard.

tukker
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Lecram

Weet je, Pim, als het gaat om materialisme, dan heb ik iets tastbaars, waar ik zelf mee worstel. God heeft mij gezegend met een goed inkomen en een goede financiele positie, maar daardoor mis ik vaak het besef van afhankelijk te zijn. Eigenlijk is het geen zegen, maar een verzoeking. Dat is onderwerp van mijn gebed.
Anders ik wel.
Echter, ik kan met een oprecht geweten op een veilig stuk weg met 150 km/u psalmen zingen in de auto/op de motor. Daar zit het hem naar mijn zeer bescheiden mening ook niet in. Het gaat om je verhouding tot God en je medemens.
Als je er dus wel gewetensbezwaren tegen hebt, dan moet je je gewoon aan de snelheid houden. Net alsdat ik me op zondag wat rustiger houd en andere christenen daar wat vrijer mee omgaan.
Ik zit toch ook wel met die voorbeeldfunctie. Een aggressieve rijstijl past niet in de Christelijke voorbeeldfunctie. Daarnaast: wat is het verschil tussen een foutje in je IB aangifte en te hard rijden?? We moeten ons gewoon aan alle regels houden, tenzij deze direct tegen Gods Woord ingaan.

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Lecram

Bericht door Lecram »

Overigens zal een dienstdoende agent die zijn werk goed doet je niet bekeuren voor 150 rijden als het de verkeersveiligheid niet in gevaar brengt. (behalve dan die niet relativerende flitskasten dan)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Pffffff, begint het weer. Weer een onderwerp waar je elkaar lekker op kunt aanspreken. Maar als er een is op dit forum die durft te beweren nooit te hard gereden te hebben of dat nooit zal doen, dan zeg ik: YOUR A LIAR!!!!!

tukker
O, o, o. Wat moeten we hierop zeggen? Taalfouten en interpretatiefouten....... niemand zegt dat hier! Zelfreflectie, wel eens van gehoord? Hij die zichzelf overwint is sterker dan die een stad inneemt!!

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Dathenum

Bericht door Dathenum »

Iedereen gaat tegenwoordig met elkaar naar bed voor het huwelijk, dus het mag. Een redernering van gelijke strekking. Maar: wat vraagt God van ons???????? Dat is een vraag die velen blijkbaar nooit aan zichzelf stellen. Geloven doe je echter niet alleen in de kerk, maar ook in het dagelijkse leven. Anders kun je dat mooie geloofje wel weggooien.

Ik rij ook weleens te hard als ik niet oplet, waarna ik mijzelf corrigeer. Maar daarmee praat ik het nog niet goed.

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Ik zit toch ook wel met die voorbeeldfunctie. Een aggressieve rijstijl past niet in de Christelijke voorbeeldfunctie. Daarnaast: wat is het verschil tussen een foutje in je IB aangifte en te hard rijden?? We moeten ons gewoon aan alle regels houden, tenzij deze direct tegen Gods Woord ingaan.

Pim.
Nogmaals: dat ik er zo over denk hoeft nog niet te betekenen dat jij er zo over moet denken. We verschillen overigens niet van mening dat agressief weggedrag niet kan.
Het verschil tussen dat foutje en harder rijden is dat het eerste een foutje is en het tweede bewust wordt gedaan. Ok, je bedoelt het anders.. Het eerste is naar mijn mening stelen van de overheid. Het andere niet.
Lecram

Bericht door Lecram »

het argument: iedereen doet het dus mag ik het ook kan nooit een reden zijn om het te doen. Dan is het hek van de dam. Zo kan je niet oprecht zijn.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

tuurlijk moeten we ons netjes aan de snelheid houden. Een gebod is een gebod, heel simpel. Maar sommigen laten het voorkomen alsof ze zelf nooit te hard rijden. En dat vind ik hypocriet.

tukker
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Lecram

Nogmaals: dat ik er zo over denk hoeft nog niet te betekenen dat jij er zo over moet denken.
Dit is nou echt liberaal he! Maar ik ga niet doordrammen tot het uiterste (ik zit met jou trouwens vaak redelijk op 1 lijn). Het is alleen zo'n makkelijk gereedschap om zo je eigen straatje schoon te vegen (dit bedoel ik niet persoonlijk tegen jou). Dit kan je toch in iedere ethische discussie zeggen?

Pim.

P.S. De karikatuur GG-er? In een donkerblauwe spliksplinter nieuwe BMW met 160km/h op weg (een Evangelische wordt rechts ingehaald op de snelweg) naar een dure kledingzaak om iets nieuws te gaan kopen voor de belijdenisdienst die geleid wordt door die fijne zware dominee...... ;) Dit is overdreven hoor, er zijn gelukkig legio anderen!!
Hartelijke groet,

Pim.

Lecram

Bericht door Lecram »

Je moet het lezen als: we kunnen het niet in alles eens worden, maar dat hoeft niet. De volgende keer moeten we wel met elkaar BBQ'en ;)

Predikanten mogen van mij wel zwaar zijn (kunnen ze ook niet altijd wat aan doen, het wordt ze belemmerd om eens lekker aan sport te doen) als ze maar wel evangelisch preken. Daar houd ik van.
P.S. De karikatuur GG-er? In een donkerblauwe spliksplinter nieuwe BMW met 160km/h op weg (een Evangelische wordt rechts ingehaald op de snelweg) naar een dure kledingzaak om iets nieuws te gaan kopen voor de belijdenisdienst die geleid wordt door die fijne zware dominee
:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Je moest eens weten hoe een hekel ik heb aan karikaturen. Dat leidt er bij mij helaas wel eens toe naar de andere kant te hangen.

[Aangepast op 15/8/03 door Lecram]
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

tuurlijk moeten we ons netjes aan de snelheid houden. Een gebod is een gebod, heel simpel. Maar sommigen laten het voorkomen alsof ze zelf nooit te hard rijden. En dat vind ik hypocriet.

tukker
Er zijn er maar weinig die dat in deze topic zeggen hoor! Ik heb het voorbehoud in ook al in de 1e posting gemaakt!!

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Plaats reactie