Over wat we savonds eten.DDD schreef:Waar gaat het 'hoofd' zijn dan wel en niet over?
Overigens vind ik ook dat iemand zoiets niet voor een ander mag beslissen, daar niet van.
Man bepaalt wat de vrouw moet koken in ruil voor geld

Over wat we savonds eten.DDD schreef:Waar gaat het 'hoofd' zijn dan wel en niet over?
Overigens vind ik ook dat iemand zoiets niet voor een ander mag beslissen, daar niet van.
Prepare for battle @Mara?Mara schreef:Het woord "gewetensdwang" staat in het vaccinatietopic.
Maar als nu de man van zijn vrouw eist dat zij zich moet laten inenten, waar valt dit dan onder?
Dat is wel een goede regel hahaGeytenbeekje schreef:Over wat we savonds eten.DDD schreef:Waar gaat het 'hoofd' zijn dan wel en niet over?
Man bepaalt wat de vrouw moet koken in ruil voor geld
Onder relatieproblematiek.Mara schreef:Het woord "gewetensdwang" staat in het vaccinatietopic.
Maar als nu de man van zijn vrouw eist dat zij zich moet laten inenten, waar valt dit dan onder?
Klopt. Het is strafbaar op basis van artikel 11 van de grondwet, het is één van de dimensies van de privacy.Bezorgd schreef:Mishandeling.Mara schreef:Het woord "gewetensdwang" staat in het vaccinatietopic.
Dit kan een echtgenoot nooit eisen.
This is absolutely not the case.Wim Anker schreef:Prepare for battle @Mara?Mara schreef:Het woord "gewetensdwang" staat in het vaccinatietopic.
Ik denk dat de man in dit geval heerst over het geweten van zijn vrouw. Dit is misbruik van zijn gezag.helma schreef:Eisen is een woord wat niet past in een gezonde relatie. Ik weet wel van een situatie waar de vrouw gewetensbezwaard was en de man inenten noodzakelijk vond. Zij heeft de man erkend als het hoofd van het gezin en zich gevoegd naar zijn 'beslissing' en de kinderen laten inenten.
Ik denk dat je zo gehoorzaam bent aan het 'gezag' zoals God het heeft bedoeld.
De burgemeester van Eindhoven nam het woord "burgeroorlog" zelfs in de mond. Misschien in zijn emotie nu, maar toch.-DIA- schreef:Er volgt zo meteen een livestream waarin demissionair premier Rutte spreekt over de toestand in ons land. Of dit in dit topic past weet ik niet, maar het is immers een massale ongehoorzaamheid en verzet tegen de overheid?
https://www.youtube.com/watch?v=MIq6eqF ... jTUB2g%3A6
Ik heb daar het gevoell dat het vooral de voetbalsupporters zijn geweest. Normaliter is het bij veel voetbalwedstrijden ook een enorme chaos.Mara schreef:De burgemeester van Eindhoven nam het woord "burgeroorlog" zelfs in de mond. Misschien in zijn emotie nu, maar toch.-DIA- schreef:Er volgt zo meteen een livestream waarin demissionair premier Rutte spreekt over de toestand in ons land. Of dit in dit topic past weet ik niet, maar het is immers een massale ongehoorzaamheid en verzet tegen de overheid?
https://www.youtube.com/watch?v=MIq6eqF ... jTUB2g%3A6
Het is ongekend als je nu de beelden ziet in de diverse media.
Ik heb gisteren een preek gehoord over Openbaring. We zitten er midden in, zo lijkt het.
De eerste situatie vind ik heel mooi en respectvol als je er samen niet uitkomt en zo gehoorzaamd aan het gezag van God.helma schreef:Eisen is een woord wat niet past in een gezonde relatie. Ik weet wel van een situatie waar de vrouw gewetensbezwaard was en de man inenten noodzakelijk vond. Zij heeft de man erkend als het hoofd van het gezin en zich gevoegd naar zijn 'beslissing' en de kinderen laten inenten.
In de casus van het Avondmaal, waar ik eerder aan refereerde, heeft de vrouw zich ook 'onderworpen' aan haar man als haar 'geestelijke leidsman'. Ze blijft bidden voor een wending.
Daar heb ik heel veel respect voor.
Het lijkt enigszins op onze situatie, maar een iets andere kwestie. Ik wil dat toch delen, omdat ik het een mooi voorbeeld vind. Mijn vrouw heeft zich in die kwestie neergelegd bij iets waar we samen niet uit kwamen, maar waar ze toen van heeft gezegd: ik vind dat ik jou hierin moet volgen. Jaren later is ze door een bijzondere gebeurtenis er ook volledig van overtuigd dat dit de juiste beslissing was, zodat ze er ook inhoudelijk van harte achter kon staan.helma schreef:Eisen is een woord wat niet past in een gezonde relatie. Ik weet wel van een situatie waar de vrouw gewetensbezwaard was en de man inenten noodzakelijk vond. Zij heeft de man erkend als het hoofd van het gezin en zich gevoegd naar zijn 'beslissing' en de kinderen laten inenten.