welk boek ben je nu aan het lezen?

Madtice

Bericht door Madtice »

Ik ben altijd in teveel boeken tegelijk bezig. Momenteel:

- Brieven aan een Scepticus - Gregory Boyd
- Gebroeders Karamazow (krijg 'm maar niet uit...) - Dostojevski
- De Vrolijke Wetenschap - Friederich Nietzsche
- On Deconstruction - Jonathan Culler
- Structure of Scientific Revolutions - Thomas Kuhn

.... misschien moet ik maar 's wat uitlezen :) Wat niet snel gaat met vier/vijf/zes boeken tegelijk :D
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Dietrich Bonhoeffer, Navolging.

Als ik dit uit hebt ga ik beginnen in De geestelijke mens van Watchman Nee, maar dat duurt even want ik lees niet zo snel meer :t
Matthijs

Bericht door Matthijs »

"De hoofdsom van de geloofsleer"

Thomas Watson
Liever Turks dan Paaps
limosa

Bericht door limosa »

Een e-book van R. van Kooten: "De dingen die haast geschieden moeten". 't Is een deel van de papieren versie. Krijg je voor nop van http://www.refdag.nl/. als je een enquete invult (en dan mag je ook nog een paar vragen overslaan heb ik gemerkt, ze hoeve nie alles te wete).
Grace

Bericht door Grace »

Als ik dit uit hebt ga ik beginnen in De geestelijke mens van Watchman Nee, maar dat duurt even want ik lees niet zo snel meer :t
Heb ik ook pas gekocht Dathenum,

Ben momenteel zelf bezig in "Wandelen met God' van de puritein Henry Scudder

Mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
bazz

Bericht door bazz »

ik heb zojuist "beminde gelovigen" van Bomans uit, ben verder bezig in "de dingen hebben hun geheim"van Van de Beukel, in "onversneden Christendom", en heb besloten over een tijdje weer te beginnen in "Het merg van het evangelie" van Edward Fischer, de eerste poging heb ik niet gehaald...
parsifal

Bericht door parsifal »

Ja maar van Thomas Boston en de Ruimtetrilogie van C.S. Lewis
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Loïs

Verder 'De Boomgaard' van Lynn Austin.
En?? Prachtig boek, of denk jij er anders over? Ik vind het superknap hoe LYnn Austin karakters kan omschrijven.

Ps. Heb je Toevlucht al gelezen?

Groetjes Nicname
Loïs

Bericht door Loïs »

Yes. Literair gezien is het niet veel , maar het leest lekker weg. Andere boeken van haar nog niet gelezen. Maar overmorgen heb ik officieel vakantie dus dan heb ik alle tijd. ;-)

Oh, ondertussen trouwens bezig in 'Rembrandt' van Theun de Vries. Die man verdient echt een lintje, zoals hij kan schrijven.. :in
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Loïs
Yes. Literair gezien is het niet veel , maar het leest lekker weg.
Kan wel, maar ik vind dat ook wel heerlijk in de vakantie (en daarbuiten ook). SOms zit in deze boeken meer een boodschap of leer je er persoonlijk meer van dan van een (maybe) taai literair boek.

(maar hier is al uitgebreid een discussie over aan de gang bij de boekenserie ' de laatste bazuin' las ik...)

Ter ontspanning hoef ik echt niet perse literaire boeken. Dan vind ik christelijke romans soms (lang niet altijd) best een heldere boodschap meegeven, die betere indrukken nalaat dan een niet-christelijk literair boek.

Overigens nog een mooi boekje dat ik pas las van een heel ander genre:
De wedloper naar de hemel, van John Bunyan. Beslist de moeite waard!

[Aangepast op 3/7/03 door nicname]
Loïs

Bericht door Loïs »

Yep, heb je helemaal gelijk in hoor Nicname. Voor je ontspanning moet je iets lezen wat prettig leest.
Voor mij lezen veel (Amerikaanse) romans niet prettig, en met literatuur heb ik gewoon geen moeite. Daar ontspan ik veel beter mee dan met Randy Alcorn bijvoorbeeld. Maar dat ligt voor iedereen anders gelukkig. :)

Ik zal eens zoeken in de bieb naar dat boek van Bunyan. Bedankt!

Groetjes van Loïs.
limosa

Bericht door limosa »

'k Heb Eline Vere maar weer eens opengeslagen. Was al zo'n tijd geleden.
Veritas

Bericht door Veritas »

Met als ondertitel: de betrokkenheid van God bij ons lijden.

Dit boek is geschreven door Joni Earackson Tada

Een voortreffelijk boek die op uitnemende wijze ingaat op de vraag naar het waarom van het lijden.
Temeer daar ze zelf vanaf haar schouders tot voeten verlamd is geraakt als gevolg van een fatale duik tijdens het zwemmen.

Een aanrader voor iedereen.
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Ik ben net terug uit Londen en heb daar even mn slag geslagen, vier boeken gekocht...
Ben nu in The lovely bones van Alice Sebold bezig

is geschreven vanuit het perspectief van een meisje dat vermoordt is en vanuit de hemel naar de aarde kijkt en haar ouders volgt enzo... ben er nu al aan verslaafd....
Kislev

Bericht door Kislev »

Ben "Wat is uw enige troost?" van ds. J.W. Kersten aan het lezen. Heel mooi en heel diepgaand vind ik het.
Plaats reactie