WAT IS UW FAVORIETE BOEK?

madelief

Bericht door madelief »

Nee het is niet in het Engels...........
Maar eh ik weet niet maar ik denk dat het in een christelijke boekhandel wel te koop is.............
Ik heb het ook maar gehad ( van een vakantie vriend )
:$:$:$:$:$
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Ik heb GOOGLE even voor mij laten zoeken Madelief..
Hier wat meer INFO over het boek..
Overwinning over de duisternis
Weten wie je bent in Christus, dát is je kracht!

Niet kracht tegenover kracht, of macht tegenover macht… maar licht tegenover duisternis en waarheid tegenover leugen. Dat is effectieve geestelijke strijd. Geen krampachtig zoeken naar meer kracht, maar rusten in de kracht van de Heer. Hierdoor kan iedere christen overwinning vinden. Dr. Neil Anderson laat vanuit de Bijbel en de praktijk zien dat de duisternis wijkt voor het licht en dat de leugen vlucht voor de waarheid. Geestelijke krachtpatserij maakt geen indruk op de vorst der duisternis. Het gaat eerst en vooral om ons denken. Als het licht van Jezus' evangelie in onze gedachten schijnt, zal de duisternis er niet kunnen blijven. Zelfs de vreselijke schaduwen van een traumatisch verleden moeten wijken.

Schrijver: Neil Anderson
Bladzijden: 284
Prijs: Bef 570,- / Nlg 29,50-
Gideon (uitgeverij)
Afbeelding

En dit boek kun je op het web bestellen bijGA NAAR BOEKHANDEL
madelief

Bericht door madelief »

De meeste zijn niet meer zo geintereseerd in boeken. En zeker niet als het van mij af komt. Toch is het het overwegen waard om het alleen maar ff in te kijken. Je gaat er anders door denken, of schrikt dit af om het in te kijken.......................
Probeer het eens een andere visie lezen is zo verkeerd nog niet.:thu:thu
david

Bericht door david »

Origineel geplaatst door madelief
Een boek wat je gewoon gelezen moet hebben is: Overwinning over de duisternis. Door Neil T. Anderson.
Ik heb het gekregen en ben er best anders over dingen gaan denken. Het staat vol bijbelteksten zodat je alles na kunt gaan. Echt een aanrader. Zijn er mensen die het al hebben gelezen of het boek kennen???????????
Meld het aub..................;)
Hoi Madelief,

Ja, ik heb het boek zelf, en ook gelezen, zij het niet helemaal uit.
Maar ik vind het een fantastisch boek. Het opent volkomen nieuwe 'perspectieven', ik ben op een heel andere manier naar 'de duistere kant' gaan kijken, veel realistischer.

Andersons andere boeken zijn ook goed, al weet ik even geen titels.

Groet,
David
david

Bericht door david »

Origineel geplaatst door madelief
De meeste zijn niet meer zo geintereseerd in boeken. En zeker niet als het van mij af komt.
Kom kom, da's wel erg negatief. Ik kan me juist goed in je boekkeuze vinden!
madelief

Bericht door madelief »

Ye weer iemand die het met me eens is over iets.Geweldig dat er ook van die mensen zijn op het forum. Anders voel je je ook zo alleen staan.:bou:
de Paus

Bericht door de Paus »

Wie kent er het boek:
In Zijn armen de lammeren van Cornelius Lambregtse?
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Origineel geplaatst door de Paus
Wie kent er het boek:
Ja, volgens mij ken ik het wel, alleen zelf nooit gelezen. Een meisje uit de 4e moest er een boekbespreking over houden.
Pffffffft....... vreselijk! De toon waarop ze alles vertelde -> :sleep:

Toch schijnt het wel een mooi boek te wezen!
madelief

Bericht door madelief »

Ja er staan mooie gedeeltes in. Maar bij dat boek heb ik de helft overgeslagen, vraag me niet waarom. Zelf lees ik niet zoveel boeken.
Op de bijbel na dan he..................:,:,:,:,:,:,:,
ptl

Bericht door ptl »

Vroeger was ik groot fan van de boeken van Jules Verne

Tegenwoordig lees ik veel van Salman Rushdi, vooral zijn Duivelsversen is prachtig om te lezen (je moet er wel van houwe, natuurlijk)

En natuurlijk mijn favoriet als theologische boek: Chosen by God, van RC Sproul
rekna

Bericht door rekna »

Origineel geplaatst door de Paus
Wie kent er het boek:
ja, da's een mooi boek, een beetje langdradig maar zeker de moeite waard. Staat wel vol met dialect, moet je even aan wennen. Leuk om te lezen hoe het vroeger in de orthodoxe gereformeerde zware zeeuwse gezinnen aan toe ging. Vooral die gebeurtenis met die avondmaalsdienst en die beker water (die dorst heeft die kome) is wel ontroerend. worden als een kind.....
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Vroeger was ik groot fan van de boeken van Jules Verne
Heb er ook een paar gelezen, waaronder "De reis om de wereld in 80 dagen".
Leuk boek!!
madelief

Bericht door madelief »

Wie kent de boeken van Adrian Plass???
Hoewel het nog lang geen kerst is ga ik het boekje bestellen van Het Bezoek.
Vertel vinden jullie dit ook goede boeken???
:sleep:
Madtice

Bericht door Madtice »

Adrian Plass is een van de beste en grappigste christelijke schrijvers! Als je je een beetje down voelt, of twijfelt, dan vind je bij hem wel troost en dergelijke. Hij kan heel goed relativeren en bemoedigen... omdat hij er eerlijk voor uitkomt dat hij zelf ook worstelt met God en hele domme dingen doet af en toe... Het Bezoek daarentegen is een goed verhaal over hoe wij zouden reageren als Jezus plotseling in levende lijve onze kerk en maatschappij zou bezoeken... een goede breinbreker en aanrader!
Adje

Bericht door Adje »

Ik weet nog zo net niet of Adrian Plass wel zo'n christelijke schrijver is. Ik vind dat hij veel te ver gaat in zijn relativeringen. tZit tegen spotten aan. tIs wel zo dat hij erg grappig schrijft, maar omdat dat grappig-zijn vaak ten koste van God (in mijn ogen dan) gaat: geen Adrian Plass voor mij!
Plaats reactie