Ik hoef alleen maar de naam van Burggraaf noemen om aan te geven dat je voor coming out day bent, en tegen homoseksuele praxis.Valcke schreef: - Ik respecteer dat jij een andere visie hebt op coming-out day. Maar bij de motieven van degenen die deze vlag gehesen willen hebben, speelt acceptatie van de leefwijze volledig mee.
- Ik ben blij dat je de homofiele leefwijze niet goedspreekt. Daarvan heb ik je ook niet beschuldigd.
Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening
Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening
O.k. je kunt op een bepaalde manier voor 'coming out' zijn in de zin van openheid. Dat accepteer ik.Goudleus schreef:Ik hoef alleen maar de naam van Burggraaf noemen om aan te geven dat je voor coming out day bent, en tegen homoseksuele praxis.Valcke schreef: - Ik respecteer dat jij een andere visie hebt op coming-out day. Maar bij de motieven van degenen die deze vlag gehesen willen hebben, speelt acceptatie van de leefwijze volledig mee.
- Ik ben blij dat je de homofiele leefwijze niet goedspreekt. Daarvan heb ik je ook niet beschuldigd.
Overigens wilde Burggraaf in een interview niet zeggen of homo's wel of niet een relatie mogen hebben. Dat vind ik dan wel verdrietig en onbegrijpelijk, omdat dit juist wél gezegd moet worden.
Maar los van dit alles, kan ik niet zien wat dit te maken heeft met het hijsen van de regenboogvlak als symbool voor zaken die veel verder gaan dan hoe jij het ziet en uitlegt.
Alleen al voor al die worstelende jongeren in kerken en gemeenten waar geen ruimte is om open te kunnen zijn over wie je bent? En wat daarna komt, daar gaat het nu niet over.Valcke schreef:O.k. je kunt op een bepaalde manier voor 'coming out' zijn in de zin van openheid. Dat accepteer ik.Goudleus schreef:Ik hoef alleen maar de naam van Burggraaf noemen om aan te geven dat je voor coming out day bent, en tegen homoseksuele praxis.Valcke schreef: - Ik respecteer dat jij een andere visie hebt op coming-out day. Maar bij de motieven van degenen die deze vlag gehesen willen hebben, speelt acceptatie van de leefwijze volledig mee.
Overigens wilde Burggraaf in een interview niet zeggen of homo's wel of niet een relatie mogen hebben. Dat vind ik dan wel verdrietig en onbegrijpelijk, omdat dit juist wél gezegd moet worden.
Maar los van dit alles, kan ik niet zien wat dit te maken heeft met het hijsen van de regenboogvlak als symbool voor zaken die veel verder gaan dan hoe jij het ziet en uitlegt.
Ik ben er in elk geval blij mee en dankbaar voor dat de Thoolse kerken hun stem hebben laten horen.
Dat begrijp ik. Ik hoop dat ze in alles zo eensgezind zijn dan.eilander schreef:Ik ben er in elk geval blij mee en dankbaar voor dat de Thoolse kerken hun stem hebben laten horen.
-
- Verbannen
Het kan een worsteling geven als je je aangetrokken voelt tot iemand van hetzelfde geslacht. Dat is een feit. Maar de Bijbel leert ons dat je tegen deze zonden moet strijden, en als iemand het daarin van God verwacht, dan zal hij of zij het zeker waar worden dat Hij die nooit beschamende Rotssteen is, die mildelijk schenkt en niet verwijten zal.Goudleus schreef:Alleen al voor al die worstelende jongeren in kerken en gemeenten waar geen ruimte is om open te kunnen zijn over wie je bent? En wat daarna komt, daar gaat het nu niet over.Valcke schreef:O.k. je kunt op een bepaalde manier voor 'coming out' zijn in de zin van openheid. Dat accepteer ik.Goudleus schreef:Ik hoef alleen maar de naam van Burggraaf noemen om aan te geven dat je voor coming out day bent, en tegen homoseksuele praxis.Valcke schreef: - Ik respecteer dat jij een andere visie hebt op coming-out day. Maar bij de motieven van degenen die deze vlag gehesen willen hebben, speelt acceptatie van de leefwijze volledig mee.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Laat ik hopen dat er ook mensen om zo iemand heen staan die hem of haar liefhebben en steunen. En God beschaamd inderdaad veel minder dan zijn volgelingen, dat is me al ontzettend vaak verteld!Jantje schreef: Het kan een worsteling geven als je je aangetrokken voelt tot iemand van hetzelfde geslacht. Dat is een feit. Maar de Bijbel leert ons dat je tegen deze zonden moet strijden, en als iemand het daarin van God verwacht, dan zal hij of zij het zeker waar worden dat Hij die nooit beschamende Rotssteen is, die mildelijk schenkt en niet verwijten zal.
overigens, aangetrokken tot is niet de juiste definitie van homoseksuele geaardheid.
Laatst gewijzigd door Goudleus op 15 nov 2018, 23:52, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen
Let op het quoten! Dit is nu niet goed gedaan.
Wat wil je overigens met deze reactie zeggen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Dat wat er staat.Jantje schreef:Let op het quoten! Dit is nu niet goed gedaan.
-
- Verbannen
Ik begrijp dat niet.
Kun je je nader verklaren?
En wil je de foute quote herstellen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik zou niet weten wat ik uitleggen moet.Jantje schreef:Ik begrijp dat niet.
-
- Verbannen
Wat betreft je eerste zin: waarom zou dat niet gebeuren? Mijn ervaring is dat het wél gebeurt, maar dat er tevens ook situaties zijn waarin de persoon in kwestie er tóch voor kiest om met iemand van hetzelfde geslacht samen te gaan leven. En op grond van de Bijbel dienen we dat volledig af te wijzen en kunnen we die persoon dus niet steunen in zijn of haar daden.Goudleus schreef: Laat ik hopen dat er ook mensen om zo iemand heen staan die hem of haar liefhebben en steunen. En God beschaamd inderdaad veel minder dan zijn volgelingen, dat is me al ontzettend vaak verteld!
Wat betreft je tweede zin: natuurlijk, maar wat heeft dat met deze discussie te maken? Wat wil je met deze tweede zin zeggen? En waarom heb je het nu opeens over jezelf? Waarom kom je met verwijten?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
1. mezelf? Hoe kom je erbij?Jantje schreef:Wat betreft je eerste zin: waarom zou dat niet gebeuren? Mijn ervaring is dat het wél gebeurt, maar dat er tevens ook situaties zijn waarin de persoon in kwestie er tóch voor kiest om met iemand van hetzelfde geslacht samen te gaan leven. En op grond van de Bijbel dienen we dat volledig af te wijzen en kunnen we die persoon dus niet steunen in zijn daden.Goudleus schreef: Laat ik hopen dat er ook mensen om zo iemand heen staan die hem of haar liefhebben en steunen. En God beschaamd inderdaad veel minder dan zijn volgelingen, dat is me al ontzettend vaak verteld!
Wat betreft je tweede zin: natuurlijk, maar wat heeft dat met deze discussie te maken? Wat wil je met deze tweede zin zeggen? En waarom heb je het nu opeens over jezelf? Waarom kom je met verwijten?
2. verwijten? waar?
3. jouw ervaring is heel anders blijkbaar. In ieder geval is het zo dat een groot deel van christelijke lhbt ers in de kast blijft. Dat is uit angst verstoten te worden. Maar misschien is het raadzaam om mensen open tegemoet te reden zonder 'als....' Ons wordt gevraagd om lief te hebben.
Doe eens niet zo eng. @Jantje is veel te onzorgvuldig in zijn conclusies.Piet Puk schreef:
Druk even op de meldknop, Jantje!
Re: RE: Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening
Ergens vind ik het wel ironisch dat je dit zegt, terwijl je zelf dit krachtige signaal alleen maar hebt aangegrepen om op één onderdeel te schieten.Goudleus schreef:Dat begrijp ik. Ik hoop dat ze in alles zo eensgezind zijn dan.eilander schreef:Ik ben er in elk geval blij mee en dankbaar voor dat de Thoolse kerken hun stem hebben laten horen.