Nou,dan is die Duivel toch opvallend veel hier,en weinig elders. Ik ervaar hem dagelijks naast me in het kamertje,of in de kerkbank.huisman schreef:Toch heeft refo gelijk. Wij schrijven de satan onwillekeurig Goddelijke eigenschappen toe. Hij is een gevallen engel die helaas niet alleen gevallen is maar met een groot aantal andere engelen. Dus de macht van satan is wel wereldwijd maar de satan kan zelf maar op één plaats tegelijk zijn.Johannes van Dijk schreef:Tjonge,wat heb jij dan een geluk,als hij(de Satan) op dit moment in India is,of in Austalie?? wat een onderschatting vriend!refo schreef:Volgens mij denken sommigen onder ons dat Satan een soort negatieve god is. Maar hij is niet alomtegenwoordig, hoor. Hij is maar op één plek tegelijk.
Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...
-
- Verbannen
Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...
huisman schreef:Toch heeft refo gelijk. Wij schrijven de satan onwillekeurig Goddelijke eigenschappen toe. Hij is een gevallen engel die helaas niet alleen gevallen is maar met een groot aantal andere engelen. Dus de macht van satan is wel wereldwijd maar de satan kan zelf maar op één plaats tegelijk zijn.Johannes van Dijk schreef:Tjonge,wat heb jij dan een geluk,als hij(de Satan) op dit moment in India is,of in Austalie?? wat een onderschatting vriend!refo schreef:Volgens mij denken sommigen onder ons dat Satan een soort negatieve god is. Maar hij is niet alomtegenwoordig, hoor. Hij is maar op één plek tegelijk.
Er zijn legio duivels.
Aangezien alle mensen op aarde, ook Gods kinderen, zondaren blijven, zullen er aanvechtingen zijn. Immers elke zonde is een aanvechting.huisman schreef:
Volgens Luther behoort met gebed en meditatie, aanvechting bij de drie kenmerken van een waar gelovige.
Ik lees bij alle gelovigen uit het O.T en het N.T. van aanvechtingen bv Mozes,Abraham,Asaf,David,Elia,Jeremia,Paulus,Johannes de doper,Petrus enz.
Ik ben dus genegen te zeggen dat een geloof dat geen aanvechtingen kent geen waar geloof is.
Het heeft natuurlijk ook met je persoonlijkheidsstructuur te maken. De één zal snel in de put zitten, zoals de echte Luther. En ligt nachten wakker. De ander zal zeggen: dit is voorzegd, maar uit die alle redt mij God. En gaat rustig slapen.
Satan heeft het meeste werk met Gods volk, met hen die verlangen naar bevrijding van hun zondige hart. De wereld heeft hij al. Daarom blijven er genoeg duivels en gevallen engelen over om zich met Christenen bezig te houden.
Hora est!
Code: Selecteer alles
Johannes van Dijkschreef
Hier ben je dus een van de weinigen die begrijpt wat ik bedoel.
Mijn beste vriend ga toch met je onbekeerlijkheid tot Hem.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Kan ik mee instemmen..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
En toch komt dat niet echt in liefde en bewogenheid over.samanthi schreef:Ik begrijp heel goed wat je bedoel, ik wil je alleen onder ogen brengen wat je schrijft, ik ben een kind van de duivel, de rapper wordt her om veroordeeld, verschrikkelijk zo'n nummer, zouden wij dan met alle gemak zeggen ik ben de satan toegevallen en ik leef uit mijn val, dit terwijl God van eeuwigheid een Weg ter ontkoming uitgedacht heeft, je kunt je blijven omwentelen in het ik wil niet, ik kan niet , ik deug niet, maar Hij wil wel en Hij kan wel en Hij deugt wel!Code: Selecteer alles
Johannes van Dijkschreef Hier ben je dus een van de weinigen die begrijpt wat ik bedoel.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
waarom niet?-DIA- schreef:En toch komt dat niet echt in liefde en bewogenheid over.samanthi schreef:Ik begrijp heel goed wat je bedoel, ik wil je alleen onder ogen brengen wat je schrijft, ik ben een kind van de duivel, de rapper wordt her om veroordeeld, verschrikkelijk zo'n nummer, zouden wij dan met alle gemak zeggen ik ben de satan toegevallen en ik leef uit mijn val, dit terwijl God van eeuwigheid een Weg ter ontkoming uitgedacht heeft, je kunt je blijven omwentelen in het ik wil niet, ik kan niet , ik deug niet, maar Hij wil wel en Hij kan wel en Hij deugt wel!Code: Selecteer alles
Johannes van Dijkschreef Hier ben je dus een van de weinigen die begrijpt wat ik bedoel.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Het is niet zo onder woorden te brengen, maar als er liefde en bewogenheid is voel je dat toch wel aan.samanthi schreef:waarom niet?-DIA- schreef:En toch komt dat niet echt in liefde en bewogenheid over.samanthi schreef:Ik begrijp heel goed wat je bedoel, ik wil je alleen onder ogen brengen wat je schrijft, ik ben een kind van de duivel, de rapper wordt her om veroordeeld, verschrikkelijk zo'n nummer, zouden wij dan met alle gemak zeggen ik ben de satan toegevallen en ik leef uit mijn val, dit terwijl God van eeuwigheid een Weg ter ontkoming uitgedacht heeft, je kunt je blijven omwentelen in het ik wil niet, ik kan niet , ik deug niet, maar Hij wil wel en Hij kan wel en Hij deugt wel!Code: Selecteer alles
Als iets zo gezegd wordt, en je valt eronder, zal je ook nooit kwaad worden als je eens terechtgezet moet worden.
De liefde kan worden verdragen, ja zelfs gewaardeerd, als een mens in liefde terechtzet.
- Johann Gottfried Walther
Kan ook aan uw manier van lezen liggen dat het niet overkomt.-DIA- schreef:En toch komt dat niet echt in liefde en bewogenheid over.samanthi schreef:Ik begrijp heel goed wat je bedoel, ik wil je alleen onder ogen brengen wat je schrijft, ik ben een kind van de duivel, de rapper wordt her om veroordeeld, verschrikkelijk zo'n nummer, zouden wij dan met alle gemak zeggen ik ben de satan toegevallen en ik leef uit mijn val, dit terwijl God van eeuwigheid een Weg ter ontkoming uitgedacht heeft, je kunt je blijven omwentelen in het ik wil niet, ik kan niet , ik deug niet, maar Hij wil wel en Hij kan wel en Hij deugt wel!Code: Selecteer alles
Laatst gewijzigd door Johann Gottfried Walther op 13 jun 2017, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Dat is het nadeel als je elkaar, zoals hier niet in de ogen kan zien.Johann Gottfried Walther schreef:Kan ook aan uw manier van lezen liggen dat het niet overkomt.-DIA- schreef:En toch komt dat niet echt in liefde en bewogenheid over.samanthi schreef:Ik begrijp heel goed wat je bedoel, ik wil je alleen onder ogen brengen wat je schrijft, ik ben een kind van de duivel, de rapper wordt her om veroordeeld, verschrikkelijk zo'n nummer, zouden wij dan met alle gemak zeggen ik ben de satan toegevallen en ik leef uit mijn val, dit terwijl God van eeuwigheid een Weg ter ontkoming uitgedacht heeft, je kunt je blijven omwentelen in het ik wil niet, ik kan niet , ik deug niet, maar Hij wil wel en Hij kan wel en Hij deugt wel!Code: Selecteer alles
- Johann Gottfried Walther
Deels terechte opmerking, daarom past ons voorzichtigheid. In direct contact hoor je hoe iemand iets zegt, hier zijn het maar statische woorden.-DIA- schreef:Dat is het nadeel als je elkaar, zoals hier niet in de ogen kan zien.Johann Gottfried Walther schreef:Kan ook aan uw manier van lezen liggen dat het niet overkomt.-DIA- schreef:En toch komt dat niet echt in liefde en bewogenheid over.samanthi schreef:Ik begrijp heel goed wat je bedoel, ik wil je alleen onder ogen brengen wat je schrijft, ik ben een kind van de duivel, de rapper wordt her om veroordeeld, verschrikkelijk zo'n nummer, zouden wij dan met alle gemak zeggen ik ben de satan toegevallen en ik leef uit mijn val, dit terwijl God van eeuwigheid een Weg ter ontkoming uitgedacht heeft, je kunt je blijven omwentelen in het ik wil niet, ik kan niet , ik deug niet, maar Hij wil wel en Hij kan wel en Hij deugt wel!Code: Selecteer alles
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
- Dodo
Dit is uit liefde en bewogenheid geschreven. In tegenstelling tot bijna al die heftige betogen van de laatste dagen, waar geen leven en liefde in zit.-DIA- schreef:En toch komt dat niet echt in liefde en bewogenheid over.samanthi schreef:Ik begrijp heel goed wat je bedoel, ik wil je alleen onder ogen brengen wat je schrijft, ik ben een kind van de duivel, de rapper wordt her om veroordeeld, verschrikkelijk zo'n nummer, zouden wij dan met alle gemak zeggen ik ben de satan toegevallen en ik leef uit mijn val, dit terwijl God van eeuwigheid een Weg ter ontkoming uitgedacht heeft, je kunt je blijven omwentelen in het ik wil niet, ik kan niet , ik deug niet, maar Hij wil wel en Hij kan wel en Hij deugt wel!Code: Selecteer alles
Fijn, dan kwam het bij mij verkeerd over, mijn excuses.Dodo schreef:Dit is uit liefde en bewogenheid geschreven. In tegenstelling tot bijna al die heftige betogen van de laatste dagen, waar geen leven en liefde in zit.-DIA- schreef:En toch komt dat niet echt in liefde en bewogenheid over.samanthi schreef:Ik begrijp heel goed wat je bedoel, ik wil je alleen onder ogen brengen wat je schrijft, ik ben een kind van de duivel, de rapper wordt her om veroordeeld, verschrikkelijk zo'n nummer, zouden wij dan met alle gemak zeggen ik ben de satan toegevallen en ik leef uit mijn val, dit terwijl God van eeuwigheid een Weg ter ontkoming uitgedacht heeft, je kunt je blijven omwentelen in het ik wil niet, ik kan niet , ik deug niet, maar Hij wil wel en Hij kan wel en Hij deugt wel!Code: Selecteer alles