Er is een duidelijk verschil. Asaf beschrijft wat hij allemaal dacht .... totdat hij in Gods heiligdommen inging. Toen werd alles in een heel ander perspectief gezet.ejvl schreef:Die begrijp ik even niet. Psalmen zijn geschreven door David, Asaf en meerderen, het is ook juist bedoeld om de moeilijkheden en strijd van een persoon te laten zien tot bemoediging of troost.eilander schreef: Hier heb ik ernstig moeite mee. Ook Psalm 137 is door de Heilige Geest geïnspireerd, ik geloof daarom niet dat er niet-christelijke wensen in deze psalm voorkomen.
Waarom zou het niet kunnen dat bijvoorbeeld een David bepaalde zaken in een psalm schreef die wel begrijpelijk zijn, maar toch beter anders had gekund? Net als bijvorobeeld Asaf in psalm 73 die nijdig lijkt over de voorspoed der goddelozen terwijl nijdigheid nu niet echt een vrucht van het geestelijk leven is?
Job, een kind van God, zei ook dat hij beter niet geboren had kunnen worden, dat is ook niet echt goed te verdedigen toch? Toch staat het als voorbeeld in de bijbel.
Job is duidelijk niet op zijn plaats, maar wordt door God op zijn plaats gezet.
Gelukkig worden de bijbelheiligen ook beschreven als mensen met zondige gedachten, maar daar komt wel een Goddelijke correctie op.
Waar lees je dit over Psalm 137? Is die psalm niet gegeven als één van de lofzangen Israëls?