Hendrikus schreef:Orchidee schreef:Ik ben blij dat bij ons niemand zwarte kleding draagt, alleen de ambtsdragers dragen allemaal een zwart pak, met ieder een eigen smaak stropdas en de ds als dienaar van het Woord een toga en verder is hij altijd wel stemmig gekleed maar niet altijd in een zwart pak.
Is dit verkeerd, zegt dit iets over de zaligheid van mensen of over het gepredikte Woord?
Niemand zwarte kleding? Kom nou, het overkomt me regelmatig dat ik er doorheen moet en 't wordt me dikwijls zwart voor ogen.
Maar: nee, de kleur van de kleding zegt niets over de prediking, althans niet in die zin dat alleen zwarte pakken een goede preek kunnen brengen.
Inderdaad, rode gewaden zouden het ook kunnen, in principe, maar tot hiertoe nog niet gehoord dat
dat ook daadwerkelijk gebeurt in de rechterflank van ons reformatorisch volksdeel. Punt twee is of
men dat zou willen, en wat daarvan de meerwaarde zou zijn... Voor mij zou het enkel maar afleiden
van het eenvoudige Woord. En ik denk dat ik nu ook namens meerderen spreek, je zelfs, naar ik
verwacht bijna dit hele forum.