Zeker een bruggenbouwer is ds Pieters-DIA- schreef:Ds. Pieters is wel een populaire dominee hè?MoesTuin schreef:Ik zou zeggen-DIA- schreef:Hendrikus schrijft: Beluister je wel eens "predicatiën" van de huidige "Neo-reformatorosche richting" dan?-DIA- schreef: Als ik de predicatiën beluister van de huidige Neo-reformatorosche richting vindt ik zelf weinig overeenkomsten met deze en andere oudvaders.
Je schopt er wel voortdurend tegenaan, maar ik vraag me af hoe vaak je daar in de kerk zit.... (en trouwens, waar zou dat dan zijn - want de stroming die je noemt, heb je zelf bedacht)
Het moet toch benoemd kunnen worden? Vandaar dat er een term voor nodig is, analoog aan
Gereformeerd/Neo-gereformeerd.
Verder heb vele van dergelijk predicatiën gehoord. Ik weet dat er mensen zijn die eenzijdig
luisteren. Die de 'rechterflank' consequent mijden of bevooroordeeld beluisteren.
Niet alzo, mijn vriend! Laten we eerlijk beide noemen en ook beluisteren zodat we ook weten
waarover we het hebben.
Lees onderstaande eens
Helder..... een lijn van de oudvaders naar het heden
Zo ook, Christus is dezelfde, gisteren, heden, in de Toekomst
Zie http://dspieters.refoweb.nl/1178258.htm
MoesTuin![]()
Zou het een echt bruggenbouwer zijn?
Ga er maar niet verder op in, want dan weet je vooruit wat er komt.
Dat blijkt wel als je het artikel leest met als slot zin
Ds Pieters schrijft tot slotHoe het ook zij: laten we elkaar opscherpen ook hierin, dat het wél Bijbels is te zeggen: wie zich aan de Heere Jezus toevertrouwt, heeft het eeuwige leven - en dus ook de vergeving der zonden. Niet altijd even helder en voelbaar, maar toch: zo mogen en moeten we in het geloof spreken en elkaar onderwijzen!