-DIA- schreef:
Maar laat het dan het beste van de mens mogen zijn... Oké, maar het is mensenwerk.
Dat is nooit, in de verste verte niet te vergelijken met de Goddelijke instellingen.
Ik vind psalmen en geestelijke liederen zingen ook een Goddelijke instelling uit het NT bijvoorbeeld.
En als we dat beseffen kan er ook niet zomaar wat aangerommeld worden van het hoort er maar bij, het is al snel goed, maar wordt daar ook het beste van het beste voor gezocht als het goed is.
Net als in het OT met alle muziek, allerlei instrumenten, niet alleen tijdens de tempeldienst, daar werd niet maar wat aangerommeld of het werd weggezet als niet zo belangrijk en er worden vast niet zoveel mensen door bekeerd...
Ik pleit helemaal niet voor allerlei instrumenten in de kerk of poespas, maar een goede liturgie met daarbij behorende gewoonten is zeer positief mijns inziens. Wegzetten als gouden kalven of het oog wil ook wat of er worden vast niet veel mensen door bekeerd vind ik niet fideel.
Jij zou tenslotte ook niet staan te springen als jullie liturgie (menselijke instellingen) op de kop gaat omdat je vast denkt dat het zo goed is. En moet je de Schotten horen over ons orgel... vreselijk zondig!