dennis schreef:
Maar die rust wordt door de predikanten die ik beluister ook niet gegeven en vlg. mij ook niet in de GG in Ned...
Niet bewust denk ik nee, maar een onbedoeld effect zoals ik meen eilander het eerder verwoorde.
Oftewel, wel wedergeboren, maar nog geen kennis van Christus, of een uitspraak die ik ken, mensen die zich op "niemandsland" bevinden.
Erasmiaan schreef:Ds. Van Voorthuysen werd gevolgd door Paauweanen. Omdat ze dachten dat hij net als Paauwe was. Toch zijn deze Paauweanen in ds. Van Voorthuysen teleurgesteld. Hij leerde toch dat er leven was voor de rechtvaardigmaking. MAar dan wel alleen achteraf geconcludeerd. Hij zag ook wel in zijn eigen leven dat datgene wat hij had geleerd voor de kennis van Christus, de opraping van God was, van het vlakke des velds.
Dat denk ik dus ook.
Als een mens met z'n zonden over de wereld gaat, zijn er 2 mogelijkheden.
1. Eigen wettische overtuigingen.
2. Een door God gewerkt zondebesef.
1. Is voor eeuwig verloren als daar geen verandering in komt.
2. Dat kunnen we pas achteraf concluderen als we Christus mogen ontvangen en we kunnen terugkijken op de zaak van toen is God begonnen.
En als we terug mogen kijken en kennis hebben aan Christus en vergeving van schuld hebben ontvangen, hoe klein ook, hebben we zondag 7 beleefd, een waar geloof.
Dat is mijn overtuiging.