Bijna dood-ervaring

vlinder

Re: Bijna dood-ervaring

Bericht door vlinder »

Mara schreef:
vlinder schreef:
Nogmaals: ik bedoel dit niet spottend, maar ik ben echt bang dat er teveel mooie verhalen worden verteld waarvan we niet kunnen weten of ze van de Heere zijn en die afleiden van het ene nodige. Er wordt net als bij bekeringsgeschiedenissen teveel gehangen naar het bijzondere.
Misschien is het niet iedereen gegeven die bijzondere dingen te ervaren en/of te zien?
In de Bijbel staan ook diverse voorbeelden van mensen die ongelovig reageerden op gebeurtenissen die eigenlijk niet konden! (Thomas bijv.)
Zoals Eilander al zegt: Thomas zou verloren gaan als hij niet geloofde dat Christus was opgestaan. Gelukkig hangt mijn zaligheid niet af of ik dit verhaal geloof ja of nee. Het gaat om de belijdenis van Thomas die ik mag nazeggen: mijn Heere en mijn God!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mensen, jullie mogen het geloven of niet. Maar denken jullie dat ik dat uit mijn duim zuig? Met de vrouw van het eerste wat ik noemde, en de dochter van de tweede die ik noemde, zeer nabije getuigen dus, kom ik elke zaterdag nog samen om een preek te luisteren (vroeger lazen we, maar de stemmen begeven het, dus moesten we uitwijken maar preek-cd's).
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Mensen, jullie mogen het geloven of niet. Maar denken jullie dat ik dat uit mijn duim zuig? Met de vrouw van het eerste wat ik noemde, en de dochter van de tweede die ik noemde, zeer nabije getuigen dus, kom ik elke zaterdag nog samen om een preek te luisteren (vroeger lazen we, maar de stemmen begeven het, dus moesten we uitwijken maar preek-cd's).
Ik geloof je DIA.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Mara schreef:
-DIA- schreef:Mensen, jullie mogen het geloven of niet. Maar denken jullie dat ik dat uit mijn duim zuig? Met de vrouw van het eerste wat ik noemde, en de dochter van de tweede die ik noemde, zeer nabije getuigen dus, kom ik elke zaterdag nog samen om een preek te luisteren (vroeger lazen we, maar de stemmen begeven het, dus moesten we uitwijken maar preek-cd's).
Ik geloof je DIA.
Ik ook. God is een God van wonderen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Simon

Bericht door Simon »

J.C. Philpot schreef:
Mara schreef:
Ik geloof je DIA.
Ik niet.
de Joden hadden een teken nodig, (omdat dat God's handelswijze was met Zijn volk), wij geloven zonder tekenen.
Bovendien moet ik anders straks ook in huilende Maria-beelden gaan geloven en allerlei onverklaarbare zaken die in de Islam voorkomen.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
dennis

Bericht door dennis »

Ha Vlinder. Ik heb natuurlijk direct gekeken of ik echt niet goed heb gelezen..
Je schrijft (citaat): Ik lees nergens dramatische dingen rondom de dood, behalve bij de opstanding van Christus.
Op die woorden heb ik gereageerd.
Bij nader inzien denk ik dat je bedoelt: ik lees nergens - in de Bijbel - ...
Maar dan nog..
Als ik denk aan het sterven van Stefanus, aan Paulus, als hij wordt opgetrokken. Aan het feit dat een dode tot leven komt als hij in het graf van een van de profeten wordt begraven enz.
dennis

Bericht door dennis »

Simon schreef:
J.C. Philpot schreef:
Mara schreef:
Ik geloof je DIA.
Ik niet.
de Joden hadden een teken nodig, (omdat dat God's handelswijze was met Zijn volk), wij geloven zonder tekenen.
Bovendien moet ik anders straks ook in huilende Maria-beelden gaan geloven en allerlei onverklaarbare zaken die in de Islam voorkomen.
Laten we nu niet in allerlei karikaturen vervallen. Ik ben ervan overtuigd dat de Heere, de Onveranderlijke, nog steeds wonderen doet. Ik heb daar zoveel over en van gehoord, dat ik er niet aan zou durven twijfelen.
Ik heb zelfs eens een predikant van de GG horen vertellen over een opstanding uit de doden op het zendingsveld.
En echt, zou iets voor de Heere te wonderlijk zijn?
Laten we toch niet denken dat wij alles kunnen beredeneren.
Laatst gewijzigd door dennis op 16 okt 2012, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
dennis

Bericht door dennis »

Afgewezen schreef:
eilander schreef:Toch ben ik het wel met vlinder eens. Er worden heel bijzondere gebeurtenissen bij iemands dood beschreven. Van dergelijke gebeurtenissen lezen we in de Bijbel niet. Ik zou er dus heel voorzichtig mee zijn om deze verhalen te geloven.
Maar om ze categorisch als onschriftuurlijk te verklaren, omdat er in de Bijbel niet over gesproken wordt, gaat me nu net te ver. Niet alles wat kan gebeuren, wordt in de Bijbel beschreven.
Onschriftuurlijk is iets pas wanneer het tegen de Bijbel in gaat.
volledig mee eens!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Simon schreef:Bovendien moet ik anders straks ook in huilende Maria-beelden gaan geloven en allerlei onverklaarbare zaken die in de Islam voorkomen.
Dit voorbeeld doet eerder afbreuk aan jouw stelling, dat dat ze deze ondersteunt.

"De duivel is de aap van God", zei Luther al. Je ziet dat bij de eerste plagen in Egypte bijvoorbeeld.
Je zou dus kunnen redeneren: juist omdat de duivel die wonderen na probeert doet, moeten ze van God zijn.
refo

Bericht door refo »

Jaja. Zo heb je altijd gelijk en voldoet geen enkel bewijs meer.

Het vaste stramien in de Bijbel inzake tekenen en wonderen: vooraf de prediking en dan doet de prediker aanvullend een teken en/of een wonder, dat door iedereen wordt waargenomen.

Dat er een lichtstraal komt als iemand overleden is kan best. Het voldoet alleen niet aan de bijbelse kenmerken.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Simon schreef:Bovendien moet ik anders straks ook in huilende Maria-beelden gaan geloven en allerlei onverklaarbare zaken die in de Islam voorkomen.
Dit voorbeeld doet eerder afbreuk aan jouw stelling, dat dat ze deze ondersteunt.

"De duivel is de aap van God", zei Luther al. Je ziet dat bij de eerste plagen in Egypte bijvoorbeeld.
Je zou dus kunnen redeneren: juist omdat de duivel die wonderen na probeert doet, moeten ze van God zijn.
Het voorbeeld van de tovenaars in Egypte vind ik een goed voorbeeld. Het feit dat de duivel iets na kan doen, betekent niet dat we voor het gemak maar niet meer in wonderen geloven.
Maar of de uitspraak van Luther op deze manier juist geïnterpreteerd wordt? Volgens mij bedoelt Luther hier dat de aap moet doen wat zijn meester wil.
Maar misschien kan een Lutherkenner hier antwoord op geven. ;)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Jaja. Zo heb je altijd gelijk en voldoet geen enkel bewijs meer.

Het vaste stramien in de Bijbel inzake tekenen en wonderen: vooraf de prediking en dan doet de prediker aanvullend een teken en/of een wonder, dat door iedereen wordt waargenomen.

Dat er een lichtstraal komt als iemand overleden is kan best. Het voldoet alleen niet aan de bijbelse kenmerken.
Om eerlijk te zijn vind ik het vergelijk van Simon geen bewijs. Eerder een karikatuur; met Dennis eens.
Mara

Bericht door Mara »

Tijdens de kruisdood van de Heere Jezus werden de heilige gestorvenen ook opgewekt!
Ik heb er onlangs nog een preek over gehoord. Wat zou dat geweest zijn, in de gezinnen, families!
Dus er waren getuigen van dit feit.
Misschien werkt de Heere zo niet meer, op deze wijze, maar ik denk wel zeker dat er bijzondere tekenen zijn.
En niet alleen rondom het sterven van één van Zijn volk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Simon

Bericht door Simon »

Over karikatuur gesproken.
Het blijft me intigreren dat velen dan weer een dramatische, mysterieuze lichtflits etc zien als een teken van Boven , maar een veranderd klimaat, de enorme toename in aardbevingen en laat ik de graancirkels er ook maar aan toevoegen, dat soort tekenen aan den hemel, die wél bijbels zijn en voorzegd, die worden gebageteliseerd en weggewuifd...meerdere keren waarschuwen de apostelen voor valse tekenen. Hun tekenen etc zouden verstommen.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Simon schreef:Over karikatuur gesproken.
Het blijft me intigreren dat velen dan weer een dramatische, mysterieuze lichtflits etc zien als een teken van Boven , maar een veranderd klimaat, de enorme toename in aardbevingen en laat ik de graancirkels er ook maar aan toevoegen, dat soort tekenen aan den hemel, die wél bijbels zijn en voorzegd, die worden gebageteliseerd en weggewuifd...meerdere keren waarschuwen de apostelen voor valse tekenen. Hun tekenen etc zouden verstommen.
Hier haal je sprookjes en werkelijkheid door elkaar...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie