Rabbijn wordt docent op een refoschool

Afgewezen

Re: Rabijn wordt docent op een refoschool

Bericht door Afgewezen »

Mister schreef:
Afgewezen schreef:Ik vind het een schrikbarend initiatief. Dat een christelijke school anti-christelijke (gast)docenten binnenhaalt. Want dat is het punt waar het om gaat: een orthodoxe jood verwerpt Christus.
En daar kun je met rabbijn Van de Kamp in alle openheid over praten. Hij weet precies wat wij geloven, de verschillen en overeenkomsten. Meermaals meegemaakt dat hij bij het gebed en Schriftlezing (NT) aanwezig was.
Het is fijn dat je daar met rabbijn Van de Kamp 'in alle openheid' over kunt praten. Maar wat verandert dat aan de zaak? Je kunt beter een RK geestelijke uitnodigen, daarmee hebben we méér gemeen dan met een Joodse rabbijn, een antichristelijk persoon, die dan de christelijke jeugd moet onderwijzen.
Als dat gebeurt in het kader van 'confrontatie' zou ik deze man niet tot 'docent' willen benoemen.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Afgewezen schreef:
Mister schreef:
Afgewezen schreef:Ik vind het een schrikbarend initiatief. Dat een christelijke school anti-christelijke (gast)docenten binnenhaalt. Want dat is het punt waar het om gaat: een orthodoxe jood verwerpt Christus.
En daar kun je met rabbijn Van de Kamp in alle openheid over praten. Hij weet precies wat wij geloven, de verschillen en overeenkomsten. Meermaals meegemaakt dat hij bij het gebed en Schriftlezing (NT) aanwezig was.
Het is fijn dat je daar met rabbijn Van de Kamp 'in alle openheid' over kunt praten. Maar wat verandert dat aan de zaak? Je kunt beter een RK geestelijke uitnodigen, daarmee hebben we méér gemeen dan met een Joodse rabbijn, een antichristelijk persoon, die dan de christelijke jeugd moet onderwijzen.
Als dat gebeurt in het kader van 'confrontatie' zou ik deze man niet tot 'docent' willen benoemen.
Is 'ie ook niet. Het is een gastdocent.
helma

Bericht door helma »

Zita schreef:
parsifal schreef:
Zita schreef: Overigens was het een droom van mijn leerlingen vorig jaar om Mark Rutte uit te nodigen, maar dat had meer met mijn en zijn vrijgezelle staat te maken dan met enige inhoudelijke motieven.
Als dat het argument is dan zou ik voor de paus gaan :).
:haha
Overigens let ik bij mannen nog wel es op de schoenen. Ik moet zeggen dat ik niet heel gecharmeerd ben van deze:
Afbeelding
En witte sokken zijn ook al zo fout.
Maar goed, da's enigszins offtopic.

zulke dingen kan je als vrouw altijd wel oplossen.
Mijn kersverse echtgenoot had een trui die ik foeilelijk vond.
Toen hij te heet gewassen was paste hij niet meer..... :hum
boontje

Bericht door boontje »

helma schreef:
Zita schreef:
parsifal schreef:
Zita schreef: Overigens was het een droom van mijn leerlingen vorig jaar om Mark Rutte uit te nodigen, maar dat had meer met mijn en zijn vrijgezelle staat te maken dan met enige inhoudelijke motieven.
Als dat het argument is dan zou ik voor de paus gaan :).
:haha
Overigens let ik bij mannen nog wel es op de schoenen. Ik moet zeggen dat ik niet heel gecharmeerd ben van deze:
Afbeelding
En witte sokken zijn ook al zo fout.
Maar goed, da's enigszins offtopic.

En nu maar hopen dat je man dit forum niet leest. Ik zou witheet wezen...
helma

Bericht door helma »

boontje schreef:
helma schreef:
En nu maar hopen dat je man dit forum niet leest. Ik zou witheet wezen...
dat weet hij al hoor.
En het was eerlijk niet expres; het was een eigengebreide wollen trui die je niet mocht wassen; maar zo wijs was ik toen nog niet.
Maar ik vond het wel een opluchting
boontje

Bericht door boontje »

Gelukkig maar. Even nog iets heel anders, want daar ging het eigenlijk over: ik las ergens dat de hele deal alweer van de baan is en dat rabbijn vd Kamp zich om wat onduidelijke redenen heeft teruggetrokken...
vlinder

Bericht door vlinder »

boontje schreef:Gelukkig maar. Even nog iets heel anders, want daar ging het eigenlijk over: ik las ergens dat de hele deal alweer van de baan is en dat rabbijn vd Kamp zich om wat onduidelijke redenen heeft teruggetrokken...
Dat stond ook al op pagina 1 en pagina 2...;)

@Helma: toen ik mijn vechtgenoot voor het eerst zag had ik hem bijna op zijn broek en schoenen afgekeurd. Echt vreselijk! Gelukkig kun je als vrouw inderdaad je invloeden laten gelden.... :yahoo
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Fijn, die domme grapjes tussendoor.
ZWP

Bericht door ZWP »

Afgewezen schreef:Fijn, die domme grapjes tussendoor.
Eens, dat hoort mijns inziens op een ander deel van het forum...!?
dennis

Bericht door dennis »

Ik ben blij dat hij zich heeft teruggetrokken. Op zich een intelligente en vriendelijke man, maar daar gaat het niet om. Othordoxe joden staan dichter bij de Islam dan bij het Christendom.
Terri

Bericht door Terri »

dennis schreef:Ik ben blij dat hij zich heeft teruggetrokken. Op zich een intelligente en vriendelijke man, maar daar gaat het niet om. Othordoxe joden staan dichter bij de Islam dan bij het Christendom.
Ik vind dit een heftige uitspraak.
Allah of God is toch echt een wezenlijk verschil......
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Terri schreef:
dennis schreef:Ik ben blij dat hij zich heeft teruggetrokken. Op zich een intelligente en vriendelijke man, maar daar gaat het niet om. Othordoxe joden staan dichter bij de Islam dan bij het Christendom.
Toch dienen ze beiden een god naar eigen inbeelding. De joden dienen niet de zelfde God als ons...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Bert Mulder schreef:
Terri schreef:
Toch dienen ze beiden een god naar eigen inbeelding. De joden dienen niet de zelfde God als ons...
Hoe anders, ik zou zeggen met meer toegenegenheid, klinkt dan Paulus:
Romeinen 10: 1 Broeders, de toegenegenheid mijns harten, en het gebed, dat ik tot God voor Israel doe, is tot hun zaligheid.
2 Want ik geef hun getuigenis, dat zij een ijver tot God hebben, maar niet met verstand.
3 Want alzo zij de rechtvaardigheid Gods niet kennen, en hun eigen gerechtigheid zoeken op te richten, zo zijn zij der rechtvaardigheid Gods niet onderworpen.
4 Want het einde der wet is Christus, tot rechtvaardigheid een iegelijk, die gelooft.
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

boontje schreef:Gelukkig maar. Even nog iets heel anders, want daar ging het eigenlijk over: ik las ergens dat de hele deal alweer van de baan is en dat rabbijn vd Kamp zich om wat onduidelijke redenen heeft teruggetrokken...
Wellicht kan daarom dit topic gesloten worden? Het lijkt me voor de betreffende 'meneer' ook niet fijn om hier genoemd te worden terwijl 'het plan' toch niet meer doorgaat. Overigens lijkt me het interessant om te zien hoe we denken over deze (Joodse) godsdienst. Wellicht in een wat 'algemener' topic?!
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Kun je dat eens wat toelichten?
Plaats reactie