Ik kan niet anders doen, dan je gelijk geven!Rijssen schreef:In de jaren 70 en 80 werd er in de GG niets gezegd als je een tv in huis had, dat werd later wel anders.Gijs83 schreef:In bepaalde delen van de Gereformeerde Gezindte is TV tamelijk geaccepteerd, hoe kan dat? Wat waren de redenen van vroeger uit?
Bijvoorbeeld de kinderen later dopen en nog meer van die regeltjes.
Met open internet gaat het al niet anders, de eerste jaren geen woord over gehoord, nu beginnen ze het ook al te vragen met huisbezoek, trouwen enz.
Heel veel mensen uit onze plaats hebben de mond vol van als je tv hebt, maar zitten 's avonds wel met de gordijnen dicht tv progamma's achter de pc te bekijken, tamelijk hypocriet als je het mij vraagt.
Programma's kijken op pc of tv?
Re: Programma's kijken op pc of tv?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hebben ze in jouw woonplaats echt allemaal doorzichtige gordijnen?Rijssen schreef:Heel veel mensen uit onze plaats hebben de mond vol van als je tv hebt, maar zitten 's avonds wel met de gordijnen dicht tv progamma's achter de pc te bekijken, tamelijk hypocriet als je het mij vraagt.[/
Ik loop bijna iedere avond een rondje door mijn woonplaats, maar 't lukt me nog steeds niet om door de gordijnen te kijken
Marieke schreef:Hebben ze in jouw woonplaats echt allemaal doorzichtige gordijnen?Rijssen schreef:Heel veel mensen uit onze plaats hebben de mond vol van als je tv hebt, maar zitten 's avonds wel met de gordijnen dicht tv progamma's achter de pc te bekijken, tamelijk hypocriet als je het mij vraagt.[/
Ik loop bijna iedere avond een rondje door mijn woonplaats, maar 't lukt me nog steeds niet om door de gordijnen te kijken
Marieke schreef:Hebben ze in jouw woonplaats echt allemaal doorzichtige gordijnen?Rijssen schreef:Heel veel mensen uit onze plaats hebben de mond vol van als je tv hebt, maar zitten 's avonds wel met de gordijnen dicht tv progamma's achter de pc te bekijken, tamelijk hypocriet als je het mij vraagt.[/
Hoef ik niet voor rond te lopen, weet het van genoeg mensen.
Scheelt al als je het van jezelf weet.Rijssen schreef:Marieke schreef:Hebben ze in jouw woonplaats echt allemaal doorzichtige gordijnen?Rijssen schreef:Heel veel mensen uit onze plaats hebben de mond vol van als je tv hebt, maar zitten 's avonds wel met de gordijnen dicht tv progamma's achter de pc te bekijken, tamelijk hypocriet als je het mij vraagt.[/
Auto schreef:Scheelt al als je het van jezelf weet.Rijssen schreef:Marieke schreef:Hebben ze in jouw woonplaats echt allemaal doorzichtige gordijnen?Rijssen schreef:Heel veel mensen uit onze plaats hebben de mond vol van als je tv hebt, maar zitten 's avonds wel met de gordijnen dicht tv progamma's achter de pc te bekijken, tamelijk hypocriet als je het mij vraagt.[/
Vanmezelf weet ik het wel, gaat me echter om het veroordelen van een ander terwijl ze zelf stiekem hetzelfde doen.
En geen tv nemen omdat hun ouders of familie hun dan aanspreken, dan maar uitzending gemist kijken of dvd's.
Want een pc heeft toch iedereen?
Heb jij ze al aangesproken daarop? Of hou jij je mond en praat er alleen met anderen over?Rijssen schreef: Vanmezelf weet ik het wel, gaat me echter om het veroordelen van een ander terwijl ze zelf stiekem hetzelfde doen.
En geen tv nemen omdat hun ouders of familie hun dan aanspreken, dan maar uitzending gemist kijken of dvd's.
Absoluut, heb op verjaardagen ook mijn mening die ik hierboven geschreven heb laten horen.Auto schreef:Heb jij ze al aangesproken daarop? Of hou jij je mond en praat er alleen met anderen over?Rijssen schreef: Vanmezelf weet ik het wel, gaat me echter om het veroordelen van een ander terwijl ze zelf stiekem hetzelfde doen.
Ik dacht dat het hebben van televisie in verschillende kerkelijke gemeenten nog censurabel is... Net als een open internetverbinding...
© -DIA- 33.330 || 16 Years of Struggle (03.10.2008-31.10.2024)
Ow, dan hoeven ze de gordijnen niet dicht te doen als ze er zo mee te koop lopenRijssen schreef:Marieke schreef:Hebben ze in jouw woonplaats echt allemaal doorzichtige gordijnen?Rijssen schreef:Heel veel mensen uit onze plaats hebben de mond vol van als je tv hebt, maar zitten 's avonds wel met de gordijnen dicht tv progamma's achter de pc te bekijken, tamelijk hypocriet als je het mij vraagt.[/
iets met aangesproken voelenMarieke schreef:Ow, dan hoeven ze de gordijnen niet dicht te doen als ze er zo mee te koop lopenRijssen schreef:Marieke schreef:Hebben ze in jouw woonplaats echt allemaal doorzichtige gordijnen?Rijssen schreef:Heel veel mensen uit onze plaats hebben de mond vol van als je tv hebt, maar zitten 's avonds wel met de gordijnen dicht tv progamma's achter de pc te bekijken, tamelijk hypocriet als je het mij vraagt.[/
Mwah, niet echt, of eerlijk gezegd: echt niet. Maar het leek me een beetje overdreven dat jij "van heel veel mensen uit jouw woonplaats" dat weet....het komt voor en misschien wel veel voor, maar het is vaak meer een generaliserende veronderstelling dan een zeker weten.Rijssen schreef: iets met aangesproken voelen
Nou, ik ga naar bed....met de gordijnen dicht
Niet stiekem de laptop meenemen heMarieke schreef:Mwah, niet echt, of eerlijk gezegd: echt niet. Maar het leek me een beetje overdreven dat jij "van heel veel mensen uit jouw woonplaats" dat weet....het komt voor en misschien wel veel voor, maar het is vaak meer een generaliserende veronderstelling dan een zeker weten.Rijssen schreef: iets met aangesproken voelen
En over het kennen van mensen is niks overdreven aan, familie, buren, vrienden, collega's enz.
En die doen dat allemaal stiekem en hebben ook nog eens "hun mond vol van tv"?Rijssen schreef:Niet stiekem de laptop meenemen heMarieke schreef:Mwah, niet echt, of eerlijk gezegd: echt niet. Maar het leek me een beetje overdreven dat jij "van heel veel mensen uit jouw woonplaats" dat weet....het komt voor en misschien wel veel voor, maar het is vaak meer een generaliserende veronderstelling dan een zeker weten.Rijssen schreef: iets met aangesproken voelen
En over het kennen van mensen is niks overdreven aan, familie, buren, vrienden, collega's enz.
Yep! zelfde ervaring!Tiberius schreef: En die doen dat allemaal stiekem en hebben ook nog eens "hun mond vol van tv"?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!