De uitspraak die je citeert is wel van een andere orde dan jodenjacht. Juist omdat de laatste term ook een andere betekenis gegeven kan worden (en ja de eerste die het begon te roepen had waarschijnlijk een slecht en zeer ongepast gevoel voor humor). Gezien de reactie van de speler (de schuld op zich nemen en niet met slappe excuses komen), besefte hij toen er wat minder bier in het spel was ook echt wel wat hij gezegd heeft.Mara schreef:Er wordt nog steeds over gepraat. Velen vinden het van die voetballer behoorlijk naief dat hij niet besefte wat hij riep. Terecht wordt er gesteld dat naiviteit in deze, zeer gevaarlijk kan zijn. Hoe kwam Hitler aan de macht ? Mede door goedgelovigheid, naiviteit.
Het zegt toch wel wat als iemand niet beseft dat : hamas, joden aan het gas, bedoeld wordt als geintje en geen idee heeft dat het zeer kwetsend is.
Wat heeft die gozer zitten doen tijdens de geschiedenisles ?
Of wat doet hij tijdens de 2 minuten op 4 mei ?
Ik verbaas me er elk jaar over, hoeveel kinderen er dan buitenspelen. Daar begint het toch mee ? Binnenhalen en als je niet naar de plaatselijke dodenherdenking gaat, die 2 minuten laten meemaken.
Wij gaan soms naar de plaatselijke kranslegging en het verbaast ons dat er elk jaar meer (jonge) mensen bijkomen. Ook bij de Waalsdorpervlakte ! Het leeft dus nog wel zeker.
Er zijn ook mensen die uitdrukkingen gebruiken als "roken als een ketter". Ook erg kwalijk, maar als die personen later erkennen dat ze fout zaten dan blijf ik niet wijzen op hun gebrekkige opleiding of er op terugkomen.