eilander schreef:ejvl schreef:Maar wat zijn ongeoorloofde middelen? Zoals ik al eerder stelde, zijn preventieve bloedverdunners omdat er kans is op bloedpropjes dan ook ongeoorloofd? Principieel zie ik daar geen verschil in.
En wat je hoort over gevaccineerden op de IC, in oktober was 1 op de 117.000 op de IC van de gevaccineerden, 1 op de 13.000 ongevaccineerd. Dat betekent dat je 9x minder kans hebt op op de IC te komen na gevaccineerd te zijn ik oktober. Natuurlijk weet niemand wat de toekomst brengt en wat de effectiviteit wordt.
Overigens respecteer ik zeer zeker wel het standpunt om principieel uit geloofsovertuiging niet te prikken.
Van argumenten over ernstige bijwerkingen of toch besmet/IC begrijp ik niet zo veel omdat cijfers totaal wat anders zeggen. Nogmaals, op dit moment, wat de toekomst brengt weten we niet.
Als je tegenover principiële bezwaren rekensommen gaat plaatsen over kans x impact, vermeng je discussies. Het kan rationeel gezien onverstandig zijn, en tóch voor het aangezicht van de Heere de juiste keuze.
Datzelfde geldt als het gaat over bijwerkingen.
T.a.v. bloedverdunners - die discussie komt steeds terug alsof er nooit antwoord op gegeven is. Natuurlijk is er wel een verschil, hoewel je dat verschillend kunt wegen. Ik gebruik geen bloedverdunners omdat dit mogelijk een probleem kan worden bij mij. Als ik het wél ga doen, doe ik dat op advies van een arts omdat hij dan signaleert dat ik een bepaalde aandoening heb die risico's op dat punt oplevert.
Of je dat verschil ziet als wezenlijk, dat laat ik aan jou over.
Ik probeer het wel in tweeen te splitsen. Principieel zie
ik daar geen verschil in.
Daarnaast respecteer ik een ieder die uit geloofsovertuiging niet laat vaccineren.
Een vraag van mij zou inderdaad over bloedverdunners kunnen gaan, dat betekent niet dat ik diegene niet respecteer als het uit geloofsovertuiging is.
Zelf zou ik het omdraaien, vaccineren op advies van een arts omdat hij signaleert dat er een bepaald virus is dat ernstige risico's op gezondheid en leven met zich meebrengt.
Maar voor een ander geldt dat niet zo, dat respecteer ik zeker. Ik ben echter wel benieuwd, of nieuwsgierig, naar ongeoorloofde middelen in het verhaal van Bogerman.