Wat God ons wil leren met een bepaalde tegenslag, kan losstaan van de keuze die we in dit opzicht maken. Als onze keuze wel/niet vaccineren een eerlijke is (en dus in afhankelijkheid van God!), dan mag je dat daarna in vertrouwen overgeven. Het lijkt me onjuist om dan nog steeds bang te zijn dat je het tóch mis had (en dat God je dan nog even oneerbiedig gezegd "een les zal leren").eilander schreef:Dat weet ik niet. Ik denk dat we daarbij - net als in andere gebeurtenissen in ons leven - moeten vragen: Heere, wat wilt U mij hierdoor leren?Floppy schreef:Wat van belang is, is dat we een goede, overwogen, eerlijke keuze maken om wel of niet te vaccineren.
Daarna hoeft er geen angst te zijn en zijn we in Gods handen. Dan is een opname op de IC voor de niet-gevaccineerde geen straf van God, en is een ernstige bijwerking van het Pfizer-vaccin dat voor een gevaccineerde ook niet.
En dát is het bezwaar dat ik tegen deze ingezonden brief heb: dhr. Van Leeuwen vult dan in dat de Heere aan een principieel niet-gevaccineerde het standpunt van de heer Van Leeuwen wil leren. Ik haast mij te zeggen dat de heer Van Leeuwen hier ongetwijfeld de beste bedoelingen mee heeft, dat meen ik oprecht.
Verder wil ik iedereen oproepen wel zelfstandig te blijven nadenken. Het lijkt er soms op dat het standpunt van een voor- of tegenstander ongelezen al het stempel 'helemaal eens' krijgt.
(Overigens reageer ik niet zozeer nav. de brief van van Leeuwen, die heb ik niet eens gelezen; wat ik schrijf is meer in het algemeen bedoeld).