Ik moet het nog lezen.Herman schreef:Juist. Wordt de mijter ook behandeld?
Wist je dat...
Re: Wist je dat...
Nee, want ik doe niet aan pakjesavond!Tiberius schreef:Dan heb je er veel uitgedeeld zeker? :super
-
- Verbannen
Wat jammer dat Sinterklaas bij mij niet langs is geweest. Ik had dat boekje ook wel willen lezen en willen uitdelen aan bepaalde gemeenteleden.Bezorgd schreef:Ik heb van Sinterklaas een boekje gekregen van ds Brons. Over hoofdbedekking.Piet Puk schreef:Het beste cadeau op pakjesavond (als je daar aan doet) is een Bijbel. Daar heb je wat aan, zeker morgen!
Bijzonder geschenk van een Roomse geestelijke.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Je kan het ook zelf kopen, Janneman! Daar heb je Sinterklaas niet eens voor nodig. Past ook beter bij je principes toch?Jantje schreef:Wat jammer dat Sinterklaas bij mij niet langs is geweest. Ik had dat boekje ook wel willen lezen en willen uitdelen aan bepaalde gemeenteleden. :yahooBezorgd schreef:Ik heb van Sinterklaas een boekje gekregen van ds Brons. Over hoofdbedekking.Piet Puk schreef:Het beste cadeau op pakjesavond (als je daar aan doet) is een Bijbel. Daar heb je wat aan, zeker morgen!
Bijzonder geschenk van een Roomse geestelijke. ;)
Ik sprak eens iemand die handelde in dure auto's. Die vertelde dat z'n beste klanten dominees en pooiers waren.Bezorgd schreef:Ja, ik weet ook niet hoe je daar mee om moet gaan als christen.refo schreef: Merkwaardig handel heeft deze man. Ales iedereen het advies 'Vergader u geen schatten op de aarde' zou opvolgen, dan zou hij brodeloos zijn.
Ik luisterde zaterdag een gesprekje af bij Boekenstek. "'t Is wat met Daan!" "Ja inderdaad, maar het was een keer te verwachten!"
Een klokje van 20K of meer heeft weinig met christelijke soberheid te maken.
Lastig.
Bij bepaalde handel hoort bepaald publiek, inderdaad.
~~Soli Deo Gloria~~
Ik ken intussen heel wat predikanten die fietsend door het durp gaan en ermee naar de kerk gaan.Hendrikus schreef:Ik sprak eens iemand die handelde in dure auto's. Die vertelde dat z'n beste klanten dominees en pooiers waren.Bezorgd schreef:Ja, ik weet ook niet hoe je daar mee om moet gaan als christen.refo schreef: Merkwaardig handel heeft deze man. Ales iedereen het advies 'Vergader u geen schatten op de aarde' zou opvolgen, dan zou hij brodeloos zijn.
Ik luisterde zaterdag een gesprekje af bij Boekenstek. "'t Is wat met Daan!" "Ja inderdaad, maar het was een keer te verwachten!"
Lastig.
Ik stond in Middelharnis voor de kerk te wachten en daar kwam ds Procee aanfietsen. (terwijl ik dacht dat hij in het grote huis t.o. de kerk zou wonen

En ds den Haan fietste regelmatig door Tholen, met kind achterop.
ds Brons kun je door Vlaardingen zien karren.
Dit zijn zomaar een paar voorbeelden die me te binnen schieten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ds H.H. Klomp deed ook vaak fietsend zijn pastorale bezoekenMara schreef:Ik ken intussen heel wat predikanten die fietsend door het durp gaan en ermee naar de kerk gaan.Hendrikus schreef:Ik sprak eens iemand die handelde in dure auto's. Die vertelde dat z'n beste klanten dominees en pooiers waren.Bezorgd schreef:Ja, ik weet ook niet hoe je daar mee om moet gaan als christen.refo schreef: Merkwaardig handel heeft deze man. Ales iedereen het advies 'Vergader u geen schatten op de aarde' zou opvolgen, dan zou hij brodeloos zijn.
Lastig.
Ik stond in Middelharnis voor de kerk te wachten en daar kwam ds Procee aanfietsen. (terwijl ik dacht dat hij in het grote huis t.o. de kerk zou wonen)
En ds van Kooten in Elspeet en ds Weststrate in Terneuzen.Mara schreef:Ik ken intussen heel wat predikanten die fietsend door het durp gaan en ermee naar de kerk gaan.Hendrikus schreef:Ik sprak eens iemand die handelde in dure auto's. Die vertelde dat z'n beste klanten dominees en pooiers waren.Bezorgd schreef:Ja, ik weet ook niet hoe je daar mee om moet gaan als christen.refo schreef: Merkwaardig handel heeft deze man. Ales iedereen het advies 'Vergader u geen schatten op de aarde' zou opvolgen, dan zou hij brodeloos zijn.
Lastig.
Ik stond in Middelharnis voor de kerk te wachten en daar kwam ds Procee aanfietsen. (terwijl ik dacht dat hij in het grote huis t.o. de kerk zou wonen)
Het zijn ook maar gewoon mensen...
Ik vraag me sterk af of dit klopt. Ik heb de afgelopen jaren veel dominees in onze kerk zien komen en zelden is me de auto erg opgevallen. Meest opvallende vond ik een Infinity.Hendrikus schreef:Ik sprak eens iemand die handelde in dure auto's. Die vertelde dat z'n beste klanten dominees en pooiers waren.Bezorgd schreef:Ja, ik weet ook niet hoe je daar mee om moet gaan als christen.refo schreef: Merkwaardig handel heeft deze man. Ales iedereen het advies 'Vergader u geen schatten op de aarde' zou opvolgen, dan zou hij brodeloos zijn.
Lastig.
-
- Verbannen
En ds. De Heer in Middelburg-Centrum...; met een snelheid waar je 'u' tegen zegt...Hoopvol schreef:En ds van Kooten in Elspeet en ds Weststrate in Terneuzen.Mara schreef:Ik ken intussen heel wat predikanten die fietsend door het durp gaan en ermee naar de kerk gaan.
Het zijn ook maar gewoon mensen...

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ach een Infinity is niks meer dan een luxe Nissan, net zoals Lexus dat is van Toyota. En dan kan zo'n auto ook maar zo al 10 jaar oud zijn. Ze zijn sterk en betrouwbaar, dus niet vreemd dat daar voor gekozen wordt. Zeker als rijcomfort meetelt, en dat is voor een predikant die door het hele land reist om te preken echt wel belangrijk.Zeeuw schreef:Ik vraag me sterk af of dit klopt. Ik heb de afgelopen jaren veel dominees in onze kerk zien komen en zelden is me de auto erg opgevallen. Meest opvallende vond ik een Infinity.Hendrikus schreef:Ik sprak eens iemand die handelde in dure auto's. Die vertelde dat z'n beste klanten dominees en pooiers waren.Bezorgd schreef:Ja, ik weet ook niet hoe je daar mee om moet gaan als christen.refo schreef: Merkwaardig handel heeft deze man. Ales iedereen het advies 'Vergader u geen schatten op de aarde' zou opvolgen, dan zou hij brodeloos zijn.
Lastig.
Niet te snel iets van vinden dus.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Ja, ik vond er wel iets van. Ik vond het opvallend. Meer niet.Forummer schreef:
Ach een Infinity is niks meer dan een luxe Nissan, net zoals Lexus dat is van Toyota. En dan kan zo'n auto ook maar zo al 10 jaar oud zijn. Ze zijn sterk en betrouwbaar, dus niet vreemd dat daar voor gekozen wordt. Zeker als rijcomfort meetelt, en dat is voor een predikant die door het hele land reist om te preken echt wel belangrijk.
Niet te snel iets van vinden dus.
Ik bedoelde het meer algemeen. Maar daar was ik niet echt duidelijk in denk ik 

De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Forummer schreef:Ik bedoelde het meer algemeen. Maar daar was ik niet echt duidelijk in denk ik

Niet op z'n klompen?merel schreef:Ds H.H. Klomp deed ook vaak fietsend zijn pastorale bezoekenMara schreef:Ik ken intussen heel wat predikanten die fietsend door het durp gaan en ermee naar de kerk gaan.Hendrikus schreef: Ik sprak eens iemand die handelde in dure auto's. Die vertelde dat z'n beste klanten dominees en pooiers waren.