Maatregelen kerk ivm coronavirus

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

Ik heb hier op kantoor even rondgevraagd. Alle (!) kerken (GGiN, GG, HHK, OGG) in de nabije omgeving zijn niet teruggegaan naar 30 kerkgangers. Staphorst heeft nu eenmaal de naam. Zoals eerder gesteld, zal het anders wel Urk of Barneveld zijn geweest waar de media op zou zijn afgedoken.
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:Precies en met z'n allen tegelijk de deur door naar buiten helpt ook niet in de beeldvorming.

Bij ons kan je per direct al niet meer reserveren voor een dienst.
Nee klopt, het lijkt allemaal er niet handig uit te zien, maar zo hebben zich aan de regels gehouden.

De voetbal is ook afgerekend op een paar supporters van Willem II uit Tilburg.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erasmiaan »

Vermoedelijk heeft Grapperhaus de kerken overtuigd het vrijwillig te doen in ruil voor het niet steunen van het amendement door de coalitie. Hij blijft dan uit allerlei ingewikkelde discussies over het recht op vrijheid van godsdienst weg. Biedt wel kansen om snel weer op te schalen als het virus weer uitdooft.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Habitat »

Marion schreef:Pure paniekvoetbal van Grapperhaus. Hij kan er tenslotte geen reputatieschade meer bij hebben na z'n huwelijk... :bobo
Het was meer een intikkertje voor Grapperhaus. De (sociale) media hadden al het vuile voorwerk al gedaan.
Erskinees
Berichten: 2793
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erskinees »

Erasmiaan schreef:Vermoedelijk heeft Grapperhaus de kerken overtuigd het vrijwillig te doen in ruil voor het niet steunen van het amendement door de coalitie. Hij blijft dan uit allerlei ingewikkelde discussies over het recht op vrijheid van godsdienst weg. Biedt wel kansen om snel weer op te schalen als het virus weer uitdooft.
Dat zou dan wel weer een goede zet zijn.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hollander »

Het lijkt mij wel goed om te waken voor uitspraken met allerlei negatieve suggesties over (de intenties van) minister Grapperhaus. Lijkt mij in strijd met het liefhebben van de naaste, ook in deze de minste zijn.
Piet Puk
Berichten: 5555
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Piet Puk »

Ad Anker schreef:Ik voel bij mezelf grote weerstand. En dat zal bij meerdere zijn. Ik ben sinds de opschaling hulpkoster. Wij ontvangen ruimn 200 mensen in een kerkzaal voor 1200 personen. Registratieplicht, handen ontsmetten, anderhalve meter bij in een uitgaan en zitten in de bank, allemaal prima geregeld door onze koster.

Ik ben wel voor om hier gebruik te maken van onze rechten en als we het uit kunnen leggen doorgaan met hoe we het deden. Hoe vinden jullie dat?
Dit had ik niet van je verwacht Ad. Volgens mij hebben we helaas te onderwerpen aan het gezag van de overheid. Ook al komt de wijze waarop op een 'matennaaierige'(excuus voor de woordkeuze) manier tot stand.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

Erasmiaan schreef:Vermoedelijk heeft Grapperhaus de kerken overtuigd het vrijwillig te doen in ruil voor het niet steunen van het amendement door de coalitie. Hij blijft dan uit allerlei ingewikkelde discussies over het recht op vrijheid van godsdienst weg. Biedt wel kansen om snel weer op te schalen als het virus weer uitdooft.
Grapperhaus heeft de afgelopen week een steek laten vallen. Hij maakt die afspraken een week te laat en tgen de lijn van het kabinet zoals afgelopen week gecommuniceerd. Ik reken hem dat politiek aan. Hij dempt nu de maatschappelijke ophef door een afspraak te maken, dan kan hij zelf altijd zeggen dat hij zijn taak gedaan heeft.

Ik wacht eerst maar eens de berichtgeving van de daartoe aangestelde organen af van de landelijke kerken GG en HHK om te zien of ze dit standpunt overnemen.
Geytenbeekje
Berichten: 8331
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

Erasmiaan schreef:Vermoedelijk heeft Grapperhaus de kerken overtuigd het vrijwillig te doen in ruil voor het niet steunen van het amendement door de coalitie. Hij blijft dan uit allerlei ingewikkelde discussies over het recht op vrijheid van godsdienst weg. Biedt wel kansen om snel weer op te schalen als het virus weer uitdooft.
Goed voor dat uitdoving in zicht is duurt ook wel weer maanden ( menselijk gesproken)
Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:Ik voel bij mezelf grote weerstand. En dat zal bij meerdere zijn. Ik ben sinds de opschaling hulpkoster. Wij ontvangen ruimn 200 mensen in een kerkzaal voor 1200 personen. Registratieplicht, handen ontsmetten, anderhalve meter bij in een uitgaan en zitten in de bank, allemaal prima geregeld door onze koster.

Ik ben wel voor om hier gebruik te maken van onze rechten en als we het uit kunnen leggen doorgaan met hoe we het deden. Hoe vinden jullie dat?
Hetzelfde gevoel. Wij komen samen met 1/3 van de gemeente. Ongeveer 80 mensen. Dus eens per 3 diensten aan de beurt. Tenzij er plaatsen over zijn, dan kun je nog extra inschrijven.
Ook keurig geregeld en niets gehoord over besmettingen.
In de sportschool waar ik kom, komen meer mensen samen, die echt niet op 1 plaats blijven zitten.
Valcke
Berichten: 7634
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Valcke »

Erasmiaan schreef:Vermoedelijk heeft Grapperhaus de kerken overtuigd het vrijwillig te doen in ruil voor het niet steunen van het amendement door de coalitie. Hij blijft dan uit allerlei ingewikkelde discussies over het recht op vrijheid van godsdienst weg. Biedt wel kansen om snel weer op te schalen als het virus weer uitdooft.
Minister Grapperhaus zit niet bij het debat (of toch wel?). Maar het is vooral van belang wat de houding zal zijn van de premier en minister De Jonge: gaan zij een amendement ontraden of niet? Wanneer zij een amendement ontraden, zal er geen kamermeerderheid zijn, omdat in dat geval de regeringspartijen tegen het amendement zullen stemmen.

Overigens geldt het weer snel opschalen ook wanneer de spoedwet inclusief amendement wél aangenomen wordt. De spoedwet geldt in beginsel voor 3 maanden, maar kan steeds weer verlengd worden door de Kamer. Het tijdstip waarop de wet opgeheven wordt, hangt altijd af van de politieke wil daartoe. Ik vrees echter dat de 1,5 meter nog heel lang blijft en dus ook de spoedwet.
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Andre »

Hendrikus schreef:
Met dank aan Staphorst :hum
Niet Staphorst in het geheel, maar wel de CDA afdeling Staphorst.
https://twnews.nl/nl-news/cda-staphorst ... rkdiensten
Online
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Voorlopig zou een beter media-optreden gisteren al een hoop ellende hebben kunnen voorkomen. Maar goed. Dat zullen verschillende mensen zien als ontheiliging van de zondag.
Valcke
Berichten: 7634
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Valcke »

Piet Puk schreef:
Ad Anker schreef:Ik voel bij mezelf grote weerstand. En dat zal bij meerdere zijn. Ik ben sinds de opschaling hulpkoster. Wij ontvangen ruimn 200 mensen in een kerkzaal voor 1200 personen. Registratieplicht, handen ontsmetten, anderhalve meter bij in een uitgaan en zitten in de bank, allemaal prima geregeld door onze koster.

Ik ben wel voor om hier gebruik te maken van onze rechten en als we het uit kunnen leggen doorgaan met hoe we het deden. Hoe vinden jullie dat?
Dit had ik niet van je verwacht Ad. Volgens mij hebben we helaas te onderwerpen aan het gezag van de overheid. Ook al komt de wijze waarop op een 'matennaaierige'(excuus voor de woordkeuze) manier tot stand.
Hoe kom je daar nu bij, Piet Puk? De apostelen gingen toch ook door met preken al werd dat verboden? Die zeiden toch ook niet: Het zaaltje is al vol en we mogen niet van de burgemeester. Maar we schrijven de preek wel voor je uit, dan kun je dat thuis nalezen?
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Marion »

DDD schreef:Voorlopig zou een beter media-optreden gisteren al een hoop ellende hebben kunnen voorkomen. Maar goed. Dat zullen verschillende mensen zien als ontheiliging van de zondag.
Dat ben ik helemaal met je eens! Je mensen oproepen te zwijgen naar de pers, en als kerkenraad zelf je gezicht niet laten zien is laf!!
Een goede toelichting door iemand die positief kan communiceren had veel kunnen voorkomen.
Plaats reactie