Altijd weer wat.

Wilma van den Berg schreef:
VREDE OP AARDE....
Nee, dat is van alle tijden en van alle plaatsen.albion schreef:Wilma van den Berg schreef:
VREDE OP AARDE....
51 Meent gij, dat Ik gekomen ben, om vrede te geven op de aarde? Neen, zeg Ik u, maar veeleer verdeeldheid.
52 Want van nu aan zullen er vijf in een huis verdeeld zijn, drie tegen twee, en twee tegen drie.
53 De vader zal tegen den zoon verdeeld zijn, en de zoon tegen den vader; de moeder tegen de dochter; en de dochter tegen de moeder; de schoonmoeder tegen haar schoondochter, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.
Is dit bovenstaande alleen voor die tijd van toepassing, toen de Heere Jezus op aarde was?
Of geldt het nu nog?
Mee eens!MarthaMartha schreef:Nee, dat is van alle tijden en van alle plaatsen.albion schreef:Wilma van den Berg schreef:
VREDE OP AARDE....
51 Meent gij, dat Ik gekomen ben, om vrede te geven op de aarde? Neen, zeg Ik u, maar veeleer verdeeldheid.
52 Want van nu aan zullen er vijf in een huis verdeeld zijn, drie tegen twee, en twee tegen drie.
53 De vader zal tegen den zoon verdeeld zijn, en de zoon tegen den vader; de moeder tegen de dochter; en de dochter tegen de moeder; de schoonmoeder tegen haar schoondochter, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.
Is dit bovenstaande alleen voor die tijd van toepassing, toen de Heere Jezus op aarde was?
Of geldt het nu nog?
Het is alleen geen excuus om ruzie te gaan maken.
Dus de oproep van Paulus: zo veel mogelijk is houdt vrede met alle mensen, is zeer terecht als mensen ruzie maken....
Ben ik met je eens, maar je kunt het niet verhinderen omdat dit tot het einde der wereld zo zal blijven. Maar het zal je wel aangerekend worden als je er bewust op uit bent om ruzie te maken en mensen te treiteren of hoe je het ook noemen wilt. Dat hoor je ook iedere zondag in de kerk als de wet voorgelezen wordt en de geboden bestaat hieruit: God lief te hebben boven alles en je naaste als je zelf.MarthaMartha schreef:Nee, dat is van alle tijden en van alle plaatsen.albion schreef:Wilma van den Berg schreef:
VREDE OP AARDE....
Of geldt het nu nog?
Het is alleen geen excuus om ruzie te gaan maken.
Dus de oproep van Paulus: zo veel mogelijk is houdt vrede met alle mensen, is zeer terecht als mensen ruzie maken....
dat is flauw!judith schreef:....dat je soms knettergek van iemand kan worden. ZOals van iemand in de chat, die zegt je te kennen, en die weet hoe je heet.....Vreselijk! En dan zelf niet zeggen, wie zij is!...
Altijd weer wat.
Je kan het aan een chat-mod melden. Of aan een forum-mod.judith schreef:....dat je soms knettergek van iemand kan worden. ZOals van iemand in de chat, die zegt je te kennen, en die weet hoe je heet.....Vreselijk! En dan zelf niet zeggen, wie zij is!...
Altijd weer wat.
O, zoiets heb ik op het gewone forum meegemaakt. Een (destijds gerenommeerd) forummer, die mij per pb vertelde dat hij mij kende, maar weigerde zichzelf bekend te maken. Dat vind ik ver beneden peil.Tiberius schreef:Je kan het aan een chat-mod melden. Of aan een forum-mod.judith schreef:....dat je soms knettergek van iemand kan worden. ZOals van iemand in de chat, die zegt je te kennen, en die weet hoe je heet.....Vreselijk! En dan zelf niet zeggen, wie zij is!...
Altijd weer wat.
Altijd even melden, dit soort incidenten. Mogelijk kunnen we dan maatregelen nemen.Afgewezen schreef:O, zoiets heb ik op het gewone forum meegemaakt. Een (destijds gerenommeerd) forummer, die mij per pb vertelde dat hij mij kende, maar weigerde zichzelf bekend te maken. Dat vind ik ver beneden peil.Tiberius schreef:Je kan het aan een chat-mod melden. Of aan een forum-mod.judith schreef:....dat je soms knettergek van iemand kan worden. ZOals van iemand in de chat, die zegt je te kennen, en die weet hoe je heet.....Vreselijk! En dan zelf niet zeggen, wie zij is!...
Altijd weer wat.
Afgewezen, als je alleen maar daar op uit bent, zout dan alsjeblieft op naar bijvoorbeeld http://www.geenstijl.nl, dan kun je dáár je hart ophalen.Afgewezen schreef:henriët schreef:nu, welke strijd wil je aangaan???Afgewezen schreef:... het de laatste tijd erg gezapig is op RF?
... we weer eens een paar fikse ruziemakers nodig hebben?
... ik een beetje-gevoelens krijg de laatste tijd?
... ik meer hou van![]()
![]()
?
kom maar op...................![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Met welke rens hebben we nu te maken?Rens schreef:Afgewezen, als je alleen maar daar op uit bent, zout dan alsjeblieft op naar bijvoorbeeld http://www.geenstijl.nl, dan kun je dáár je hart ophalen.Afgewezen schreef:henriët schreef:nu, welke strijd wil je aangaan???Afgewezen schreef:... het de laatste tijd erg gezapig is op RF?
... we weer eens een paar fikse ruziemakers nodig hebben?
... ik een beetje-gevoelens krijg de laatste tijd?
... ik meer hou van![]()
![]()
?
kom maar op...................![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Niet hier, hier zijn we er niet van gedient, ondanks dat het het er in het heetst van de discussie flink aan kan toegaan.
Dusssssssss, je weet nu waar je je verder kunt vervoegen.
Het ga je goed.
refo schreef:
Met welke rens hebben we nu te maken?
laat me raden: --- knip --- Deze beschuldiging is destijds al onderzocht door het mod-team; nieuwe incidenten gaarne per PB melden; mvg TibAfgewezen schreef:O, zoiets heb ik op het gewone forum meegemaakt. Een (destijds gerenommeerd) forummer, die mij per pb vertelde dat hij mij kende, maar weigerde zichzelf bekend te maken. Dat vind ik ver beneden peil.Tiberius schreef:Je kan het aan een chat-mod melden. Of aan een forum-mod.judith schreef:....dat je soms knettergek van iemand kan worden. ZOals van iemand in de chat, die zegt je te kennen, en die weet hoe je heet.....Vreselijk! En dan zelf niet zeggen, wie zij is!...
Altijd weer wat.