Welk boek bedoel je? Als iets Engels klinkt is het al snel verdacht geloof ik.Erasmiaan schreef:Bedoel je daar dit mee?
Laatst gekochte boeken
Re: Laatst gekochte boeken
Is het pas echt goed te eten als het een Gergem-uitgave is ofzo?Erasmiaan schreef:Jongere schreef:Ik heb wat bonnen opgemaakt.Ben niet vergeten aan het Calvijn-jaar te denken.
Herman Selderhuis - Calvijn een mens
John Piper - John Calvin and His Passion for the Majesty of God
John Piper - The Justification of God
John Piper - The Supermacy of God in Preaching
Soren Kierkegaard - Oefening in christendomBedoel je daar dit mee?Jongere schreef:Maar verder heb ik echt wat "vaster brood" nodig.

Hmm, blijkbaar hebben jullie een andere definitie van "vaster brood" dan ik.
jaja, al het ándere is "älle wind van leer"freek schreef:Is het pas echt goed te eten als het een Gergem-uitgave is ofzo?Erasmiaan schreef:Jongere schreef:Ik heb wat bonnen opgemaakt.Ben niet vergeten aan het Calvijn-jaar te denken.
Herman Selderhuis - Calvijn een mens
John Piper - John Calvin and His Passion for the Majesty of God
John Piper - The Justification of God
John Piper - The Supermacy of God in Preaching
Soren Kierkegaard - Oefening in christendomBedoel je daar dit mee?Jongere schreef:Maar verder heb ik echt wat "vaster brood" nodig.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Snob.Erasmiaan schreef:Hmm, blijkbaar hebben jullie een andere definitie van "vaster brood" dan ik.

Maar serieus: als jij Piper en Kierkegaard al niet onder 'vast brood' schaart, waar begint dat dan wel bij jou?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Misschien is het brood te vers en daarom nog niet hard genoegJosephus schreef:Snob.Erasmiaan schreef:Hmm, blijkbaar hebben jullie een andere definitie van "vaster brood" dan ik.
Maar serieus: als jij Piper en Kierkegaard al niet onder 'vast brood' schaart, waar begint dat dan wel bij jou?

"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
moet je tanden dan stuk bijten op snoeihard brood?parsifal schreef:Misschien is het brood te vers en daarom nog niet hard genoegJosephus schreef:Snob.Erasmiaan schreef:Hmm, blijkbaar hebben jullie een andere definitie van "vaster brood" dan ik.
Moderatorbericht:
Ik zal geen discussie beginnen over de authenticiteit van schrijvers.Josephus schreef:Snob.Erasmiaan schreef:Hmm, blijkbaar hebben jullie een andere definitie van "vaster brood" dan ik.
Dat is een ontwijkend antwoord. Niemand vraagt dat immers van je. Bovendien bevinden zich zowel onder de 'lichte' als de 'zware' schrijvers zeer authentieke personen.Erasmiaan schreef:Ik zal geen discussie beginnen over de authenticiteit van schrijvers.Josephus schreef:Snob.Erasmiaan schreef:Hmm, blijkbaar hebben jullie een andere definitie van "vaster brood" dan ik.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Nou, wees eens eerlijk, Kierkegaard is niet helemaal onze lijn zou ik zeggen , maar leerzaam kan het wel zijn.
Alleen de kritiek op Piper kan ik niet begrijpen , want volgens mij werd hij in de laatste Daniel zelfs aanbevolen.
Dus Erasmiaan , dat moet goed zijn
Alleen de kritiek op Piper kan ik niet begrijpen , want volgens mij werd hij in de laatste Daniel zelfs aanbevolen.

- Johann Gottfried Walther
Loci communes
van
Prof. Dr. Philippus Melanchthon
van
Prof. Dr. Philippus Melanchthon
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
- J.C. Philpot
"Do I Know God?: Finding Certainty in Life's Most Important Relationship"
Tullian Tchividjian
"Respectable Sins: Confronting the Sins We Tolerate"
Jerry Bridges
Tullian Tchividjian
"Respectable Sins: Confronting the Sins We Tolerate"
Jerry Bridges
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
Prof. dr. W.J. Ouweneel
"Het plan van God"
Ontwerp van een voorbeschikkingsleer
"Het plan van God"
Ontwerp van een voorbeschikkingsleer
Wilhelm, ik heb even gezocht maar bedoel je niet Packer i.p.v. Piper? Packer werd inderdaad aanbevolen onlangs in de Daniel, en terecht. Maar het had zo Piper geweest kunnen zijn hoor, daar niet van.Wilhelm schreef:Nou, wees eens eerlijk, Kierkegaard is niet helemaal onze lijn zou ik zeggen , maar leerzaam kan het wel zijn.

Wie lid wordt van de vereniging Protestants Nederland. Krijgt het eind vorig jaar verschenen boek GRATIS (zo lang de voorraad strekt, maar er zijn er nog veel).freek schreef:Geld die aanbieding nog steeds??????Klaio schreef:Willem Balke, Willem van 't Spijker en Jan C. Klok (red.)
Johannes Calvijn, zijn leven, zijn werk Kampen 2008, Geb. groot formaat, 288 blz., € 35.
Niet gekocht, maar gekregen op grond van mijn abonnement op het blad "Protestants Nederland". Een vorstelijk cadeau, temeer daar een abonnement voor 10 nummers per jaar slechts € 10 kost!
Dit jaar worden er in ieder nummer van PN onbekende aspecten van Calvijn besproken. B.v. Calvijn en de doopnamen. Hij doopte zomaar niet ieder kind. De namen moesten passend zijn.
En aan het eind van dit jaar, dan... O, nee, dat mag ik niet verklappen, maar de leden beginnen wel enige regelmaat te bespeuren.
In z'n algemeenheid kan gesteld worden dat alle artikelen in PN zeer leesbaar zijn in verschillende opzichten. Zowel wat betreft keuze van onderwerp, wijze van uiteenzetten als algemene leesbaarheid.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.