Kinderpraat
Re: Kinderpraat
zaterdag is in Ouwehand een ijsbeertje overleden (http://www.refdag.nl/artikel/1399473/IJ ... +dood.html)
mijn zus was er met haar gezin en stond toe te kijken hoe moeder IJsbeer probeerde beweging te krijgen in Swimmer die leek te slapen.
Mijn neefje van 13 (autistisch) wilde steeds doorlopen en had niet zoveel zin om te wachten.
Hij probeerde mijn zus mee te trekken maar die zei: mama wil even blijven kijken, ik denk dat het ijsbeertje dood is.
Is hij dood? riep hij heel hard, laten we dan samen zingen psalm 89 : 19, want dat hoort erbij als iemand gestorven is .....
mijn zus was er met haar gezin en stond toe te kijken hoe moeder IJsbeer probeerde beweging te krijgen in Swimmer die leek te slapen.
Mijn neefje van 13 (autistisch) wilde steeds doorlopen en had niet zoveel zin om te wachten.
Hij probeerde mijn zus mee te trekken maar die zei: mama wil even blijven kijken, ik denk dat het ijsbeertje dood is.
Is hij dood? riep hij heel hard, laten we dan samen zingen psalm 89 : 19, want dat hoort erbij als iemand gestorven is .....
- MarthaMartha
helma schreef:zaterdag is in Ouwehand een ijsbeertje overleden (http://www.refdag.nl/artikel/1399473/IJ ... +dood.html)

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- MarthaMartha
Zaterdag gehoord bij vrienden....
Moeder met kinderen naar een kinderboerderij, er loopt daar een gans...
dochter: "mama, is dat nu gans Israël?"
hsv.. tòch zo gek nog nietMarthaMartha schreef:Zaterdag gehoord bij vrienden....

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- MarthaMartha
henriët schreef:hsv.. tòch zo gek nog nietMarthaMartha schreef:Zaterdag gehoord bij vrienden....

En gans Israel toog uit...
Ik lag een paar jaar gelden op het strand toen ik een kind tegen zijn moeder hoorde zeggen:
Mamma, als je bruiner wordt ga je dan ook anders praten.....?
Mamma, als je bruiner wordt ga je dan ook anders praten.....?
Als kind leerden we een liedje:henriët schreef:hsv.. tòch zo gek nog nietMarthaMartha schreef:Zaterdag gehoord bij vrienden....
Daar juicht een toon, daar klinkt een stem
Die klinkt door gans Jeruzalem
Als kind snapte ik daar niks van wat die "GANS JERUZALEM"
daar te zoeken had...
Ik zat ook aan een Eendvogel (Anatidae) te denken...

-DIA-
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Als kind al?-DIA- schreef:Ik zat ook aan een Eendvogel (Anatidae) te denken...
-DIA-

M'n zus mopperde eens op 'n jochie uit haar klas, zegt het jochie(5): 'Juf, ik ben nu bedroefd...Diep bedroefd!'
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Wij kwamen eens uit de kerk en zien een slechtziende met een hond lopen; zei dochterlief van 6: kijk, daar loopt iemand met een blindgeleerde hond .......
Ik dacht blijkbaar al heel jong in 'vakjes'jvdg schreef:Als kind al?-DIA- schreef:Ik zat ook aan een Eendvogel (Anatidae) te denken...
-DIA-

-DIA-
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-DIA- schreef:Ik dacht blijkbaar al heel jong in 'vakjes'jvdg schreef:Als kind al?-DIA- schreef:Ik zat ook aan een Eendvogel (Anatidae) te denken...
-DIA-
-DIA-

M'n nichtje van 4 was vanmiddag met me mee geweest, ik heb net 'n nieuwe auto dus ze vind alles reuze-interessant...Wil ik bij hun thuis weg rijden, en ik zie d'r kijken naar hoe ik schakel...Dat ging niet bepaald liefdevol, want m'n versnellingsbak is niet de snelste om te begrijpen dat ie in z'n achteruit moet...Dus uiteindelijk deed ik een poging met m'n linkerhand, even later toen we bij de winkel stonden, deed ik het weer met links, komen we weer thuis zegt ze tegen m'n zus(haar moeder dus
) : 'Mam..Henny is geloof ik een beetje dom..Ze weet niet eens met welke hand ze moet schakelen!'

It's nice to be important, but it's more important to be nice...